שתף קטע נבחר

הורי קורבנות אסון נחל צפית: "רומסים אותנו"

ההורים ציפו לשמוע היום את הקראת כתב האישום נגד יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, להם מיוחסים עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה, אך הדיון נדחה בשל הליך גישור. ההורים צעקו מחוץ לאולם: "נכנסים להצגה. לא רואים אותנו ממטר"

 

 

 

 

הורי קורבנות אסון נחל צפית הגיעו בצהריים (יום ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כדי לשמוע את הקראת כתב האישום נגד שני הנאשמים, יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב, אך הדיון נדחה וההורים צעקו מחוץ לאולם: "רצחו כאן עשרה ילדים, שיסתכלו בעיניים, בינתיים יש להם זכויות יותר מאשר לנו".

 

נגד כאהן, שעמד בראש המכינה הקדם צבאית "בני ציון", ונגד ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית של המכינה, הוגש כתב האישום המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.

 

דיון בפרשת נחל צפית בבית משפט המחוזי בבאר שבע (צילום: חיים הורנשטיין)
יובל כאהן(צילום: חיים הורנשטיין)

דיון בפרשת נחל צפית בבית משפט המחוזי בבאר שבע (צילום: חיים הורנשטיין)
אביב ברדיצ'ב(צילום: חיים הורנשטיין)

 

קודם לדיון התקיים הליך גישור בין הצדדים שעליו פורסם לראשונה ב-ynet. ישיבת הגישור התקיימה בפני הנשיאה רויטל יפה-כץ ומיד לאחריה היה אמור להתקיים הדיון שבו ישמעו את הצדדים, אך הדיון הראשוני נדחה במספר שבועות שבמהלכם יימשך ההליך, כך על פי הודעת בית המשפט.

 

מחוץ לאולם הדיונים עמדו המשפחות וחיכו בכיליון עיניים לשמוע סוף סוף, אחרי שנתיים, את הקראת כתב האישום והתאכזבו לגלות שהדבר לא יקרה גם הפעם. בזמן ששני הנאשמים הובלו אל בית המשפט  צעקו לעברם המשפחות ועוררו מהומה. "אני לא אסלח לך, בשעה 16:30 טרחת להודיע לי שהילדים בשטפון, בשעה 13:00 הם כבר, תתבייש לך", צעקה לעבר כאהן דורית ברהום, אמא של מעין ז"ל.

 

בעקבות תקנות הקורונה הובלו המשפחות לחדר בקומה התחתונה ובו יכלו לצפות בדיון הקצר שבו הודיעו על ההתפזרות, על קיום דיון המשך בעניין הגישור, ועל הדחייה של הדיון ל- 24 ביוני.

 

אילן בר שלום ז
 

רותם בר שלום, אמה של אילן ז"ל, אמרה: "שנתיים אחרי ואין שום התקדמות בשום היבט. נכנסים להצגה ומבישים, דורסים ורומסים אותנו, לא רואים אותנו ממטר, די קחו אחריות. החיים שלנו נגמרו גם החיים שלכם. הם הרגו. שלא יעיזו להעביר את זה לגרימת מוות ברשלנות היתה פה רשלנות ויהירות. זה מביך ומשפיל מה שקורה פה. אם הם היו מחנכים דגולים הם היו צריכים לעמוד ולקחת אחריות להגיד אנחנו מקבלים את הדין, מתנצלים, אומרים פשענו, אפילו התאבדות היתה מקובלת עלי".

 

עופר כהן, אבא של רומי ז"ל, האשים את הממשלה: "מר בנט אתה אחראי אתה ושמואל אבואב (מנכ"ל משרד החינוך) לא עשיתם כלום. מימנתם את החבורה הכושלת הזאת שהורגת ילדים". הוא ציין רק לפני כשבועיים גילו שבמכינה נוספת מת חניך והדגיש כמה חשוב להקים ועדת חקירה למכינות כדי למנוע את האסון הבא.

 

עו"ד אפרת רייטן, שמייצגת את הורי ההרוגים אמרה כי "מנהל המכינה לא לקח שום אחריות, אלא להיפך, רק מטיל את כל האשמה או על הכפופים לו או על מז"א על כל העלום רק הוא עצמו האיש שעומד בראש המכינה למנהיגות ואחריות מתנער מאחריות. מנסים לעשות כל תרגיל נלוז. הליך הגישור שנפתח גם אליו אנחנו מתנגדים. ההורים צריכים לשבת באולם הדיונים לשמוע ולהגיע לחקר האמת. לקחת מהם את זכותם אם בגלל תקנות הקורונה או הליך הגישור או בגלל ערעורים ודחיות ותרגילים אחרים זה לא רק להעמיק את הפצע שיש להם אלא לקחת מהם את האמונה האחרונה שיש להם המערכות החוק והמשפט ובמדינה הזו שהפקירה אותם לכל אורך הדרך".

 

עורכי הדין אורי קורב וסיון רוסו, שמייצגים את יובל כאהן מסרו: "הצדדים ניהלו היום הליך גישור במשך כשעתיים בפני הנשיאה כדי לנסות לקדם הסכמות בתיק. ההגנה טענה כי סעיף האישום בו הואשמו אינו מתאים כלל לעובדות הנטענות בכתב האישום. כידוע, סקירת הפסיקה מאז קום המדינה מדגימה כי בכל המקרים מסוג זה האשימה המדינה לכל היותר בעבירת רשלנות, והדברים לובנו במסגרת הגישור יחד עם סוגיות נוספות. התיק נקבע להמשך גישור ובהמלצת הנשיאה לא ניתנה היום תשובה לכתב האישום והתשובה תינתן בדיון הבא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
אביב ברדיצ'ב מובל לבית המשפט
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים