שתף קטע נבחר

מעליות תקועות, שריפות ושיא בצריכת החשמל: השרב הקיצוני נמשך

צוותי הכיבוי בראשון לציון חילצו עשרות תושבים שנתקעו במעליות בשל הפסקות חשמל, ובעירייה קראו לתושבים שלא להשתמש במכשירים שעלולים לגרום נזק. שריפות התלקחו בכמה מוקדים ברחבי הארץ. עד יום שישי מותר ללכת בלי מסכה - ורק אז צפויה ההקלה

 

 

 

 

מזג האוויר הלוהט הורגש גם היום (שלישי), ובראשון לציון ביקשה העירייה מהתושבים שלא להשתמש במעליות או במכשירי חשמל שעלולים לגרום נזק או סכנה, לאחר עשרות מקרים שבהם דווח על אנשים שנתקעו במעלית בשל הפסקות חשמל.

 

טירת צבי עמק המעיינות ()
טמפרטורה שנמדדה בטירת צבי - עמק המעיינות

מז אוויר חם (צילום: מוטי קמחי)
מנסים להתקרר באוטובוס(צילום: מוטי קמחי)

 

בירושלים עדיין הולכים עם מסכות (צילום: אלי מנדלבאום)
בירושלים עדיין הולכים עם מסכות למרות החום והפטור(צילום: אלי מנדלבאום)

הציבור ללא מסכות בעקבות גל החום וההחלטה של יולי אדלשטיין (צילום: מוטי קמחי)
תל אביב היום(צילום: מוטי קמחי)

 

מחברת החשמל נמסר כי היום נשבר שיא הצריכה כאשר בשעה 13:55 הצריכה עמדה על 13,809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי 2019 ועמד על 13,568 מגוואט.

 

 

 

 

 

 

 

בנוסף, צוותי כיבוי טיפלו היום בכמה מוקדי שריפות ברחבי הארץ. סמוך לקריית יערים הושגה אחרי הצהריים שליטה על שריפת חורש, בכפר כנא התלקחה שריפה בשדה קוצים, ובראשון לציון פועלים לוחמי האש לכבות שריפת קוצים בשטח הפתוח של נחלת יהודה.

 

שריפה ביער בהרי ירושלים (צילום: כבאות הצלה)
שריפה ביער בהרי ירושלים ליד מושב גבעת יערים(צילום: כבאות הצלה)

שריפה ביער בהרי ירושלים (צילום: רמי ויץ)
מטוסי כיבוי ליד קריית יערים(צילום: רמי ויץ)

העיקר נייר הטואלט: מצילים ציוד מסופר בכפר כנא בעקבות שריפת קוצים האזור ()
מצילים ציוד מסופר בכפר כנא בעקבות שריפת קוצים באזור

 

בשל השרב הכבד הוחלט הלילה לבטל את חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי עד ליום שישי. זאת, לאחר שבתשעת הימים האחרונים חולקו 1,876 דו"חות לאזרחים שלא הקפידו על ההנחיות של עטיית מסכה. ממחר תיפתח עונת הרחצה באופן רשמי בחופים.

 

עד כה מתו השבוע שני בני אדם ממכות חום: גבר כבן 60 מת ברחוב בדימונה ביום ראשון, ואתמול גבר בן 41 נמצא אחר הצהריים ללא רוח חיים בתוך רכב סגור ברחוב הסיגלית בחדרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את האיש עם סימני מכות חום וכוויות וקבעו את מותו.

 

 

 

חזאי חברת מטאו-טק נחום מליק אמר הבוקר באולפן ynet כי מדובר באירוע חריג וקיצוני שיגיע לסיומו רק ביום שישי. "אנחנו בסף של 40 מעלות ומעלה ברוב אזורי הארץ. זה מה שצפוי גם בשלושת הימים הקרובים. במקביל לכך גם הלחות מאוד נמוכה, עשרה אחוזים בלבד, ואלו תנאי יובש מאוד קשים שתורמים לפוטנציאל השריפות. ביום שישי תהיה כבר ירידה משמעותית בטמפרטורות, במיוחד במישור החוף והשפלה, אבל במקביל גם עלייה בלחות".

 

מליק ציין כי בשבת הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות ב-20-15 מעלות יחסית להיום, ובתחילת השבוע הבא אף ייתכן גשם מקומי.

 


 

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 43-26, קצרין 40-25, צפת 36-26 , טבריה 45-25, נצרת 41-25, חיפה 40-25, ת"א 41-27, ירושלים 38-29 , אשקלון 35-24, עין גדי 48-35, באר שבע 43-27 , ערד 40-30, מצפה רמון 38-28 ואילת 45-30.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טמפרטורה שנמדדה בעמק המעיינות
מומלצים