שתף קטע נבחר

סרטון הנשיקה ורצח הנערות שמסעירים את פקיסטן

מצוד בפקיסטן אחר חשוד ברצח שתי אחיות, שתועדו בסרטון ויראלי מתנשקות עם גבר. האב נעצר בחשד שניסה להסתיר את רצח בנותיו. בפקיסטן נרצחות מדי שנה כאלף נשים בשל "פגיעה בכבוד המשפחה"

הרשויות בפקיסטן פתחו במצוד אחר חשוד ברצח של שתי נערות שתועדו מנשקות גבר, בסרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

הנערות נורו למוות בשבוע שעבר במחוז צפון וזיריסטן שבמערב המדינה, שהאוכלוסייה המתגוררת בו נחשבת לשמרנית ביותר. המשטרה תיארה את הרצח של השתיים כרצח על "כבוד המשפחה".

נשים בתור לחלוקת מזון ב פקיסטן  (צילום: AP)
אלף נשים נרצחות בפקיסטן מדי שנה(צילום: AP)

לפי המשטרה המקומית, הסרטון שבו נראות שתי הנערות מנשקות גבר צולם בכלל בשנה שעברה, אך רק לאחרונה הועלה לרשת והפך לוויראלי. "הנרצחות הן אחיות, ג'סימה ביבי וסעידה ביבי", אמר מפקד המשטרה באזור לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי BBC, הנערות שנרצחו היו בנות 16 ו-18 (אם כי לפי אותו דיווח מדובר בבנות דודות).

 

מפקד המשטרה בצפון וזיריסטן, שאפיאולה גנדאפור, אמר לרויטרס כי הנערות ובני משפחתן הפכו לפליטים בשל מבצע צבאי נגד מיליטנטים בעיירה שלהם. הוא הוסיף כי הגבר שנישק את הנערות בסרטון נעצר ביום שני, יחד עם חבר שהמשטרה מאמינה כי הוא זה שהעלה את הסרטון לרשת. עם זאת, החשוד ברצח עצמו טרם נעצר, והמשטרה סבורה שברח לקראצ'י, העיר הגדולה בפקיסטן.

חייל ב צפון וזיריסטן ב פקיסטן (צילום: רויטרס)
מאה שנה של אוטונומיה במחוז צפון וזיריסטן השמרני הסתיימו רק לפני שנתיים. חייל שומר באזור ההררי(צילום: רויטרס)

 

המשטרה מסרה עוד כי אביהן של הנערות (לפי BBC כאמור מדובר באביה של אחת מהן) ושלושה קרובי משפחה נעצרו בחשד שניסו להסתיר את הרצח שלהן ולהעלים ראיות. לפי המשטרה, קרובי המשפחה של הנערות והתושבים המקומיים לא רצו להתלונן על רצח, ולכן המשטרה נאלצה לרשום את עצמה כמתלוננת.

 

האזור שבו אירע הרצח, צפון וזיריסטן, הוא כאמור שמרני ביותר, ובמשך שנים היה אוטונומי-למחצה. רק ב-2018 פקיסטן הרחיבה את תחום השיפוט של המשטרה לאזור, אחרי כמעט מאה שנים של שלטון פחות או יותר עצמאי, תוך שהוא מנוצל על-ידי מיליטנטים מהטליבאן ואל-קאעידה כדי לפתוח במתקפות נגד פקיסטן ואפגניסטן השכנה.

כוכבת הרשת הפקיסטנית קנדיל בלוץ'. הרצח שלה ב-2016 הסעיר את המדינה  (צילום: AP) (צילום: AP)
כוכבת הרשת הפקיסטנית קנדיל בלוץ'. הרצח שלה ב-2016 הסעיר את המדינה (צילום: AP)

אלפי מקרים של אלימות נגד נשים שנתפסות כמי שפגעו בכבוד המשפחה מדווחים בפקיסטן מדי שנה, אך ארגוני זכויות אדם חוששים שרבים אחרים לא מדווחים. פעילי זכויות נשים סבורים כי מדי שנה נרצחות 1,000 נשים בשל מה שמתואר כ"רצח על כבוד המשפחה".

 

במשך שנים לא היה חוק שהגן על נשים מאלימות שכזו, עד 2016 – אז עבר בה חוק נגד מקרי רצח כאלו בשל הסערה שחולל המקרה של כוכבת הרשת קנדיל בלוץ', שנחנקה למוות על-ידי אחיה. היא זכתה להכרה רבה בפקיסטן בשל נכונותה לשבור טאבו חברתי סביב נושאים שונים הקשורים לחירויות הפרט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נשים באפגניסטן. אלפי מקרים לא מדווחים
צילום: AP
מומלצים