שתף קטע נבחר

יום ירושלים: הטקסים, הביטולים והקורונה

עיר הבירה תחגוג 53 שנה לשחרורה במתכונת מצומצמת בשל משבר הנגיף. טקס יקירי העיר בוטל, בג"ץ יכריע מה יעלה בגורל מצעד הדגלים המסורתי

ריקוד הדגלים המסורתי בירושלים, ארכיון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ריקוד הדגלים המסורתי בירושלים, ארכיון(צילום: EPA)
 

בלי ישיבת ממשלה חגיגית, בלי טקס יקירי העיר: יום ירושלים ה-53 לשחרור ואיחוד הבירה, שיחול ביום שישי הקרוב, יצוין מחר (ה') בשורה של אירועים - אך החגיגות המסורתיות ייערכו השנה במתכונת מצומצמת בשל מגפת הקורונה.

 

ישיבת הממשלה המיוחדת שנוהגת להתכנס באחד מאתרי העיר נדחתה, טקסי יום הזיכרון הממלכתיים ליהודי אתיופיה ייערכו ללא קהל. היום בג"ץ יחליט אם לאפשר לאלפי תושבים ליצור "שרשרת אנושית" שתקיף את חומות העיר העתיקה, במקום מצעד הדגלים.

 

מתקרבים למיליון: 942,800 תושבים בירושלים ב-2019

    

עם חגיגות, בלי קהל, ומה עם מצעד הדגלים? (צילום: EPA) (צילום: EPA)
עם חגיגות, בלי קהל, ומה עם מצעד הדגלים?(צילום: EPA)

 (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

כאמור, מדי שנה במועד זה נערכת ישיבת הממשלה באחד מאתרי ירושלים. בשנים האחרונות התכנסה הממשלה בין היתר במוזיאון ארצות המקרא, מנהרות הכותל, מוזיאון ישראל וגבעת התחמושת. הפעם, ישיבת הממשלה החדשה נדחתה ליום ראשון.

 

בנוסף, טקסי יום הזיכרון הממלכתיים לכבוד יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל, ולחללי מלחמת ששת הימים בהר הרצל, ייערכו ללא קהל. עוד אירוע מרכזי שבוטל בגלל הקורונה הוא טקס הענקת אות יקירי ירושלים שנערך במוזיאון מגדל דוד, ובו מוענק האות ל-12 תושבים על תרומה מיוחדת לעיר. אירוע נוסף המזוהה עם יום ירושלים, חגיגות הריקודים בישיבת מרכז הרב, ייערך השנה במתכונת מצומצמת. 

 

מצעד ריקוד הדגלים המסורתי, שמושך אליו אלפי צעירים מרחבי הארץ - שצועדים ממרכז העיר אל הכותל המערבי - גם כן נאלץ לשנות השנה את פניו. המארגנים הבינו כי בלתי אפשרי לקיים השנה את הצעדה המוכרת, ולכן יזמו שרשרת אנושית לחיבוק ירושלים: כ- 3,000 איש יעמדו במרחק של שני מטרים אחד מהשני, ויקיפו את העיר העתיקה.

 

עם זאת, המשטרה סירבה לערוך את האירוע במתכונת זו - ואישרה לקיים התכנסויות של עד 450 איש. המארגנים עתרו לבג"ץ ומחו על כך שמערכת האכיפה מאפשרת לקיים הפגנות המוניות, אך מסרבת לתת לפעילים להקיף את העיר העתיקה. היום יתקיים הדיון שיקבע את מתכונת האירוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים