שתף קטע נבחר

רצח הצעירה בר"ג: אושרה לחשוד בדיקה פסיכיאטרית

המדינה הסכימה כי עמית אלמוג, החשוד שחנק למוות את מאיה ווישניאק, ייבדק גם על ידי פסיכיאטר מטעם ההגנה, זאת לאחר שנחשד בשיבוש הבדיקה שבוצעה לו. בריאיון לאולפן ynet אמרה פרקליטתו: "המדינה מסרבת להציג בפניי את מסמכי הבדיקה שנעשתה"

 

 

המדינה הודיעה הבוקר (רביעי) לבית המשפט העליון כי היא מסכימה שעמית אלמוג, החשוד ברצח חברתו מאיה ווישניאק בת ה-21 ברמת גן, ייבדק גם על ידי פסיכיאטר מטעם ההגנה, זאת בכדי לקבוע האם הוא כשיר לעמוד לדין ויכול לשהות במעצר. אתמול הצהירה נציגת המדינה, כי אלמוג שיבש את הבדיקה שנערכה לו, וכי ההליך לא מוצה בגלל התנהגותו. אלמוג הודה בחקירתו כי חנק למוות את ווישניאק ביום שבת בביתו ברמת גן, ולאחר מכן דקר את אימו. הוא טען כי שמע קולות שאמרו לו לעשות זאת.

 

אתמול עתרו סנגוריו של אלמוג, עו"ד אורית חיון ועו"ד דין כוכבי, לעליון בדרישה לאפשר את בדיקתו של אלמוג על ידי פסיכיאטר מטעמם. עורכי הדין ציינו כי הם מעוניינים לשכור את שירותו של מנהל בית החולים הפסיכיאטרי גהה, פרופ' גיל זלצמן, לטובת הבדיקה. בריאיון לאולפן ynet הבוקר, התייחסה עורכת הדין חיון לעתירה, הסבירה את הסיבות להגשתה וטענה כי אלמוג לא שיבש את הבדיקה שעבר.

 

חצי חצי עמית אלמוג מאיה ווישניאק רוצח  נרצחת רצח זוגתו מאיה ווישניאק דירה רמת גן ()
מאיה ווישניאק ועמית אלמוג

למה בעצם אתם דורשים מביהמ"ש לאפשר לעמית להיבדק ע"י פסיכיאטר מטעמו?

"מאחר והמצב הנפשי סמוך למועד האירוע מאוד חשוב בשביל לקבוע בעתיד מה היה מצבו בעת ביצוע המעשה. האם הוא אכן יכול היה לשלוט או לא לשלוט במעשיו והאם מצבו השפיע על יכולת השיפוט שלו".

 

אבל בשביל זה יש פסיכיאטר מחוזי.

"ככל שחולף הזמן ממועד האירוע, כך נפגמת היכולת של פסיכיאטר לקבוע מה היה במהלכו, כי המצב הנפשי משתפר, מקבלים טיפול תרופתי וכמובן אחר כך קשה מאוד להכריע. אנחנו כמובן סומכים מאוד על הפסיכיאטר המחוזי, יחד עם זאת, כל חוות דעת נתונה לביקורת, יכולות להיות טעויות, יכולות להיות דעות שונות ועל כן אנו מעוניינים שגם מומחה מטעמנו יקבל הזדמנות לבחון את המצב, ושחוות דעת שלו תהיה אותנטית, אמיתית ושוות ערך. אנחנו מבקשים לאפשר למומחה שלנו להשתתף בבדיקה שאותה מבצע הפסיכיאטר המחוזי או לחלופין לבצע בתוך 48 שעות בדיקה משלו".

 

בבית המשפט טוענים שהוא שיבש את הבדיקה הפסיכיאטרית שנעשתה לו.

"אני לא מסכימה, לא מאמינה שהוא שיבש. לא ראיתי את המסמכים מאחר והמדינה מסרבת להראות להציג אותם בפניי. הרי אני ביקשתי את חוות הדעת, לא המדינה. את המדינה זה לא עניין מה מצבו הנפשי, הם לא היו מעוניינים לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, אני פניתי לביהמ"ש בחלוף כמעט ארבעים ושמונה שעות מיום האירוע. ביהמ"ש נעתר לבקשה שלנו לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית וכרגע מסרבים להראות לנו מה היה בבדיקה. יכול להיות שמצבו הנפשי כל כך נסער שלא ניתן היה לבצע את הבדיקה, אני באמת לא יודעת, אני גם לא יכולה להשיב על זה כי מסרבים להראות לי מה היה שם".

 

מי ביקש את הבדיקה, את או הוא?

"אני עושה את העבודה שלי לפי מה שאני חושבת שנכון, הוא לא משפטן, ולא עורך דין. כל עוד לא נתנו לי לפגוש אותו, אין לי שום אפשרות לדעת מה רצונו. אני מאוד מקווה שהדבר הזה יוסדר עוד היום ויאפשרו לי לבקר את הלקוח שלי ולהתרשם בעצמי מהמצב שלו. כל מה שראיתי עד היום זה פרצוף מכוסה במסכה בשיחת וידאו בדיוני ביהמ"ש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר גולדשטיין
עמית אלמוג
צילום: שחר גולדשטיין
מומלצים