שתף קטע נבחר

בדיונים: מתווה להפעלת בתי הספר לפחות עד סוף יולי

המורים הסכימו לעבוד תשעה ימים מעבר למה שהם מחויבים, כך שהלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים אמורים להסתיים ב-13 ביולי (ללא ימי שישי). כעת מתגבש מתווה לפיו יתוקצב "בית הספר של הקיץ", כך שיתווספו 15 ימי לימוד נוספים. עדיין לא הוחלט אם כיתות ה'-ו' ייכללו בתוכנית

 

בית ספר בקריית אתא (צילום: נחום סגל)
בית ספר בקריית אתא. הלימודים יימשכו עוד ביולי?(צילום: נחום סגל)

משרד ראש הממשלה מגבש בימים אלה יחד עם משרדי החינוך והאוצר מתווה שיאפשר את המשך הלימודים בבתי הספר ובגנים עד סוף יולי או תחילת אוגוסט. 

 

נכון להיום קיים הסכם בין האוצר להסתדרות המורים, לפיו המורים הסכימו להוסיף תשעה ימי עבודה בחודש יולי, כך שהלימודים בגנים ובתי הספר היסודיים יסתיימו ב-13 ביולי (בהנחה שלא לומדים בימי שישי). במשרד ראש הממשלה בוחנים הוספת 15 ימי לימוד נוספים מעבר לכך - וזאת במסגרת "בית הספר של הקיץ", שפעלה גם בשנים האחרונות במשך שלושה שבועות בחודש יולי בכיתות א'-ג' ומורים שרצו עבדו בה תמורת תשלום. יצוין כי כבר עתה ישנו סיכום עקרוני בנוגע לתקציב הנדרש.

 

 

בשלב זה אין סיכום לגבי האם כיתות ה'-ו' יכללו בתוספת ימי הלימוד, כאשר חלק מגורמי המקצוע סבורים שהדבר לא יהיה נכון מבחינה לימודית וכי חלק גדול מהילדים לא יגיעו, ולכן הם ממליצים דווקא להרחיב את הלמידה של התלמידים הקטנים יותר ולהוסיף להם יותר העשרה. אחת האפשרויות היא שתלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו רק בחלק מהימים והקטנים יותר ילמדו יותר ימים. אותם גורמי מקצוע מתריעים שאם תלמידי ה'-ו' לא יבואו התקציב יירד לטימיון.

 

בנוסף, אין גם עדיין הסכמה האם בתוכנית יכללו ימי שישי או לא. השאיפה של מגבשי התכנית היא לנסות להיכנס גם לחודש אוגוסט.

 

אתמול אישר משרד החינוך להפעיל את הצהרונים החל מיום ראשון במתכונת של קבוצות מעורבות כדי לאפשר לעוד עשרות ילדים להמשיך ברצף יום לימודים. מפעילי הצהרונים יוכלו לשבץ תלמידים משלוש קבוצות שונות. עד כה נותרו אלפי ילדים ללא צהרונים בגני הילדים בשל הנחיית משרד הבריאות האוסרת ערבוב של קבוצות ילדים ממספר גנים.

 

בנוסף, בעקבות גל החום הממושך, משרד הבריאות אישר בלילה שבין שני לשלישי שלא לעטות מסכות בכיתות הלימוד עד לסוף השבוע. ההחלטה התקבלה בהמלצת אנשי המקצוע במשרד. "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו", הסביר השר. "נוכח המלצות הדרג המקצועי החלטתי להתיר את הסרת המסכות כאשר אין התקהלות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום סגל
חזרה ללימודים. יימצא פתרון ליולי?
צילום: נחום סגל
מומלצים