שתף קטע נבחר

הגרוש תקף, נעצר - ושוחרר: "תצילו אותי, אני הקורבן הבא"

מ' בת ה-25 שהתה עם ילדיה בבית כשבן זוגה לשעבר ניסה לדקור אותה ואיים ברצח. הוא נעצר, אך שוחרר עם צו הרחקה. מ' מספרת כי היא חוששת לחייה: "הכתובת על הקיר. איך משחררים חיה כזאת?". היא פנתה לנשים שנמצאות במערכות יחסים אלימות: "רוצו להתלונן". המשטרה: "חקירת המקרה נמשכת"

 

 
"תצילו אותי, אני הקורבן הבא": מ', בת 25 מהשרון, הותקפה לאחרונה על-ידי הגרוש שלה שאיים לרצוח אותה בדקירות. גם אחרי שנעצר - שוחרר עם צו הרחקה. "זאת בושה שהמשטרה שחררה אותו", אמרה אמש (ד') ל-ynet.

מ', אישה מוכה אשר הותקפה ע
"תקף באגרופים והטיח את ראשי בקיר". מ'(צילום: נדב אבס)

מ' התחתנה עם בן הזוג לשעבר כשהייתה בת 17 וחצי לאחר שהרתה -  אחרי חודשיים של היכרות - ומאז ילדה שוב. לפני שנתיים וחצי התגרשו השניים לאחר שמ' הבינה כי האלימות שהפעיל כלפיה אינה חד-פעמית. "בהתחלה לא התלוננתי", היא אמרה - וציינה כי "יש לו תיקים במשטרה שגם לא קשורים לתקיפה נגדי".

 

כעת, מ' מספרת שהיא חוששת לחייה אחרי שבשבת האחרונה בן הזוג לשעבר תקף אותה כשהחזיר את הילדים לאחר ששהו עמו בסוף השבוע. "הוא חזר שיכור מהים. ביקשתי ממנו שלא ייכנס לבית - והוא תקף אותי באגרופים וסטירות, הטיח את הראש שלי בקיר ושבר את הדלת של חדר השינה", שחזרה.

מ', אישה מוכה אשר הותקפה ע
התרוצץ ואיים לרצוח. מ' ליד דלת ביתה(צילום: נדב אבס)
 

לדבריה, עוד לפני התקיפה בביתה היחסים היו מתוחים. "יום קודם לכן, היה לנו ויכוח בגלל שהוא לא העביר לי את המזונות בזמן". בן זוגה הוסיף כי הוא הגיע שתוי לביתה והחל לקלל ולאיים שירצח אותה. "ביום שבת הוא התרוצץ בבית ומאיים לרצוח, היא רצה למקלחת והוא תקף אותה. התעמתתי איתו, ניסיתי כל הזמן להרגיע אותו והוצאתי לו את הסכין בכוח מהיד כשהיא סגורה במקלחת. משכתי אותו החוצה - ואז הוא לקח שוב את הסכין ונעץ אותה בספה. המשכנו להתקוטט עד שהוא יצא מהבית".

 

"ברגע שתפסתי את הילדים - הוא רץ למטבח ושלף סכין שניסה לנעוץ בי. מזל שבן הזוג שלי היה איתי והצליח לקחת ממנו את הסכין", אמרה מ'. "ניסיתי לתפוס את הידיים שלו כדי שלא יכה אותי וצעקתי שיפסיק כדי שיבין שהילדים כאן. הוא יצא מהבית, לקח איתו את שני הילדים שרק יצאו מהמקלחת, כשלאחד מהם הייתה רק מגבת על גופו. מבחינתי זו חטיפה לכל דבר". כעבור שעה, סיפרה מ', יצרה עמה קשר מכרה של הגרוש שסיפרה לה שהילדים אצלה.

מ', אישה מוכה אשר הותקפה ע
"הכתובת הייתה על הקיר"(צילום: נדב אבס)

אחרי התקרית התלוננו השתיים במשטרה נגד בן הזוג לשעבר. "דיווחתי למשטרה שהוא לקח את הילדים והם ניסו לאתר אותו. בזמן הזה הגיעה לכאן שוטרת שגבתה ממני עדות מתומצתת, וביקשה ממני להתלוות לתחנה. היא צילמה את הסכין וביקשתי שייקחו ממנה טביעות אצבעות כדי שיראו שאני לא משקרת. אחרי כמה דקות גם הוא הגיע לתחנה, ואחרי שעה שחררו אותו הביתה. אם אנחנו במצב שגבר שהניף סכין על אישה לא נבהל ומורתע - אז הכתובת על הקיר".

 

מאז התקרית, מ' אומרת שהיא חיה בפחד. "אני חוששת שהוא מסתתר ואורב לי באיזו פינה, או שיגיע לגן ולבית הספר וייקח את הילדים", אמרה. "תמיד אני נוסעת עם דלתות נעולות ובודקת כמה פעמים שהילדים נכנסו לגן ולבית הספר, כי הוא לא הבן אדם הכי סימפטי שיש". אחרי הרצח של מאיה ווישניאק ברמת גן, אמר בן הזוג כי זה יכול היה לקרות גם למ'.

Майя Вишняк ()
"כששמענו על הרצח חשבנו שזה יכול היה לקרות גם לנו". מאיה ווישניאק ז"ל

מ' הודתה כי היא מפחדת להיות המקרה הבא בסטטיסטיקה של רצח נשים. "המודעות בימים האחרונים עלתה בטירוף, ופתאום את אומרת 'אולי אני המקרה הבא?'. אם זה קרה לבחורות נורמטיביות, אז זה יכול לקרות גם לי". 

 

- מה יש לך לומר על הטיפול המשטרתי?

"בושה וחרפה. החקירה הייתה מזלזלת, פוגעת ומעליבה. כל התשאול נעשה כאילו אני האשמה. בושה שמשחררים אדם עם רקע אלים ותיקים פתוחים, אני לא יודעת איך הקצין אישר דבר כזה. איך משחררים חיה כזאת לרחוב? התחננתי בפניהם, אמרתי להם שאני לא רוצה שזה יקרה לי, שיבואו ויעזרו לי".

 

בעקבות המקרה הפרטי שלה, מבקשת מ' לקרוא לנשים שנמצאות במערכות יחסים אלימות לא להסס - ולהתלונן. "כשזה קורה פעם אחת, זה לא צריך להגיע למצב קריטי. ברגע שזה מגיע לדחיפה או סטירה - לא לפחד. רוצו להתלונן. גם אני חשבתי שבחיים לא אתגרש ושתמיד אהיה איתו - גם במחיר של הרס המשפחה. החיים שלנו שווים הרבה יותר".

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מתייחסת במלוא כובד הראש ומטפלת בכל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית בדגש על עבירות אלימות במשפחה בכלל ואלימות בין בני זוג בפרט ופועלת בכל הכלים המצויים ברשותה מכוח החוק, הכל בהתאם לנסיבות המקרה. לאחר חקירת החשוד בתחנת המשטרה ובחינת כלל הנסיבות, הוחלט לשחררו בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".

 

במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב אבס
"איך משחררים חיה כזו לרחוב?". מ'
צילום: נדב אבס
מומלצים