שתף קטע נבחר

הרג הצעיר השחור: הצלם נאשם ברצח

הירי שמסעיר את ארה"ב: ג'ורג'יה עצרה את הנהג שצילם את העימות בין שני הגברים הלבנים החמושים לאמאד ארברי, צעיר שחור שיצא לריצה בקרבת ביתו. התיעוד הביא למעצר החמושים, אב ובן, שהואשמו ברצח. משפחת ארברי טוענת שהנהג השתתף במרדף. עורך דינו של העצור: "רק עד ראייה"

 

הגבר שתיעד את מותו של הצעיר השחור אמאד ארברי, שנורה למוות כשיצא לריצה בשכונת מגוריו בג'ורג'יה, נעצר אתמול. הוא מואשם בעבירת רצח.

 

ארברי נורה למוות ב-23 בפברואר במהלך מרדף בעיירה ברונסוויק. שני גברים לבנים חמושים, גרגורי מקמייקל (שוטר לשעבר בן 64) ובנו טרוויס (34), פתחו במרדף אחריו. הם אמרו למשטרה שחשדו שארברי הוא שודד שפרץ לבתים בשכונה, וכשראו אותו ברחוב החליטו לרדוף אחריו בטנדר כדי להביא למעצרו.

תיעוד ירי אמאד ארברי צעיר שחור נורה למוות ג'ורג'יה ארה
תיעוד הירי בג'ורג'יה
 

לפי התיעוד, כשארברי ניסה לעקוף את הרכב של השניים פרץ עימות בינו לבין הבן טרוויס, ובמהלכו ירה בו טרוויס שלוש פעמים. האב גרגורי טען בחקירתו כי ארברי הוא שהתחיל "לתקוף באלימות" את בנו. בווידאו נראה הצעיר השחור נופל על הכביש אחרי הירי. הוא מת מפצעיו.

 

האיש שנהג מאחורי הטנדר ותיעד את הירי בטלפון הסלולרי שלו הוא וויליאם "רודי" בראיין ג'וניור, גבר לבן בן 50 מברונסוויק. את התיעוד הוא מסר לחוקרי הירי. הסרטון, שפורסם ב-5 במאי ברשת חודשיים וחצי אחרי האירוע, עורר סערה גדולה בארה"ב. רבים מחו על הרג נוסף של צעיר שחור שאינו חמוש, ותהו איך האב ובנו לא נעצרו.

ארה
אמאד ארברי(צילום: רויטרס)
 

כמה ימים אחרי פרסום הסרטון, אחרי שלשכת החקירות בג'ורג'יה התערבה, נעצרו גרגורי וטרוויס מקמייקל. כל אחד מהם נאשם ברצח ובתקיפה בנסיבות חמורות. הנהג המתעד בראיין נאשם שניסה לעצור לשווא את ארברי ובאישום של עבירת רצח (להבדיל מאישום רצח). במסגרת החוק בג'ורג'יה ניתן להאשים אדם בעבירת רצח על ביצוע עבירה שגרמה למותו של אדם אחר, גם ללא כוונה לרצוח. המורשעים נשלחים למאסר עולם.  

ארה
טרוויס וגרגורי מקמייקל(צילום: רויטרס)
 

אחרי פרסום הסרטון עורכי הדין שמייצגים את משפחת ארברי קראו לעצור את בראיין, וטענו שהוא לקח חלק במרדף אחרי אמאד. עורך דינו של בראיין אמר לתקשורת שלבראיין לא היו יחסים עם השניים, ושהוא היה רק עובר אורח שהבחין בעימות.

 

"הוא לא יותר מעד ראייה לירי", אמר עורך דינו של בראיין. "הוא לא לקח את החוק לידיים. רודי לא השתתף בהרג המזעזע של הצעיר הזה. בראיין לא ביצע שום פשע, ואין לו שום אחריות פלילית למותו של אמאד ארברי".

 

עד כה הרשויות לא פרסמו פרטים שמעלים חשד שבראיין היה מעורב באירוע. במקביל לחקירה של ג'ורג'יה, משרד המשפטים האמריקני חוקר אם יש מקום להגיש נגד המעורבים כתבי אישום פדרליים על פשע שנאה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים