שתף קטע נבחר

שני נפגעים קשה ממכת חום בבני ברק ובבאר שבע

קשישה בת 85 וגבר בן 71 נמצאו מחוסרי הכרה בבתיהם בבני ברק ובבאר שבע. האישה הורדמה והונשמה ושניהם פונו לבתי חולים

 

אמבולנסים עם חולי הקורונה מגיעים לדן פנורמה (צילום: יאיר שגיא)
ארכיון(צילום: יאיר שגיא)

שני בני אדם נפגעו היום (שישי) באורח קשה לאחר שלקו במכת חום בבתיהם שבבני ברק ובבאר שבע.

 

אישה בת 85 נמצאה מחוסרת הכרה בביתה בבני ברק ובן 71 אותר מחוסר הכרה כשהוא שוכב על הרצפה בביתו בבאר שבע. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותם לבתי החולים סורוקה בבאר שבע ומעייני הישועה בבני ברק. הקשישה פונתה כשהיא מורדמת ומונשמת.

 

פרמדיק מד"א אורן וכט, שהגיע לדירה בבאר שבע, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו גבר בן 71 שוכב על הרצפה בדירה כשהוא מחוסר הכרה עם סימני מכת חום. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, שכלל הורדת חום הגוף ומתן נוזלים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה".

 

 

חובש בכיר במד"א נתי חילקו ופרמדיק מד"א יעקב צורף, שהגיעו לבית הקשישה בבני ברק, סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו בבית אישה כבת 85 מחוסרת הכרה עם סימני מכת חום. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים, שכלל הורדת חום הגוף, סיוע נשמתי, הרדמה הנשמה ומתן נוזלים מקוררים, ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ולא יציב".

 

בשבוע האחרון פקד את הארץ גל חום קיצוני עם טמפרטורות שהגיעו ליותר מ-40 מעלות ברוב אזורי הארץ. גל החום גבה גם שני קורבנות ממכת חום: גבר בן 41 שנמצא ללא רוח חיים ברכב סגור בחדרה וסבל מסימני מכת חום וגבר כבן 60 שמת ברחוב בדימונה לאחר שלקה במכת חום. הוא עבר ניסיונות החייאה במשך שעה אולם צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום.

 

אתמול פרסם השירות המטאורולוגי סיכום ראשוני של גל החום שאמנם לא שבר את השיאים מבחינת גובה הטמפרטורות, אולם משכו היה נדיר, בעיקר ביחס לעונה. בשירות אמרו כי זיהו ששכיחות גלי החום התעצמה בשני העשורים האחרונים, "וסביר שלנוכח ההתחממות הגלובלית יהיה גידול במשכם ובעוצמתם כפי שהדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, באירוע הנוכחי".

 

בעשרת הימים האחרונים שררו טמפרטורות גבוהות מהרגיל. תנאים של שרב החלו לשרור בפנים הארץ ב-15-14 בחודש. במישור החוף החל השרב הכבד ב-16 בחודש. הטמפרטורות הגבוהות לוו ביובש רב עם לחות יחסית של 10% עד 20%. בחלק מהאזורים - מישור החוף השפלה, צפון הנגב, עמק יזרעאל - מדובר במספר שיא של ימי שרב רצופים גם ביחס לעונות אחרות בשנה.

 

מחר צפוי מהפך במזג האוויר עם ירידה במידות החום בכל האזורים שיהיו מעט נמוכות מהרגיל. ייעשה מעונן חלקית עד מעונן וייתכן גשם מקומי וקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים