שתף קטע נבחר

מילא הצהרת קורונה לגן בת"א, וגילה "בת נוספת" בדיר אל-אסד

האב נדהם לגלות בעת מילוי הצהרת הבריאות כי בפורטל המיועד להורי ילדי הגנים רשומה גם "בת בכיתה י"א" ביישוב בצפון. "כל הפרטים האישיים של הנערה נחשפו בפניי. ההתנהלות מטרידה". משרד החינוך: "תקלה טכנית"

אב מתל אביב נדהם לגלות בפורטל משרד החינוך שיש לו בת בדיר אל אד נוספת ופרטיה האישיים נחשפו בפניו ()
המידע השגוי בפורטל משרד החינוך

 

תושב תל אביב, אב לילדה בגן חובה בעיר, ביקש למלא הצהרת בריאות דיגיטלית לקורונה - ונדהם לגלות כי יש לו "בת נוספת" שלומדת בכיתה י"א ביישוב דיר אל-אסד בצפון. במשרד החינוך הביעו התנצלות על מה שהוגדר "תקלה טכנית".

 

"זו הפעם הראשונה שנכנסתי לפורטל משרד החינוך", שחזר האב את המקרה שאירע ביום חמישי שעבר. "אמרתי לעצמי 'בשעה טובה אפשר למלא טופס הצהרת בריאות קורונה דיגיטלי' ונכנסתי לפורטל.

 

"הקלדתי מספר תעודת זהות, מילאתי טופס הצהרת בריאות והחלטתי מה עוד אפשר לעשות בפורטל. להפתעתי, גיליתי שיש לי עוד בת בכיתה י"א. גיליתי שהיא גרה בדיר אל-אסד ואז גם נחשפו בפניי עוד פרטים של אותה נערה - כתובת, תעודת זהות, ציוני הבגרות, תשלומים וגם ציונים טובים מאוד".

 

האב לילדה בגן הוסיף: "הייתי המום מכך שנחשפתי לפרטים אישיים של מישהו שאינה הבת שלי, וברור שיש כאן פוטנציאל למשהו לא טוב ומסוכן. היה חשוב לי לוודא שגם הפרטים של הבת האמיתית שלי לא מופיעים אצל משפחה אחרת".

תל אביב דיר אל אסד (צילום: גיל נחושתן, רויטרס)
(צילום: גיל נחושתן, רויטרס)

בשלב זה החליט האב להתקשר למשרד החינוך, ואז הוא הופתע בפעם השנייה לאחר שמעבר לקו התייחסו אליו כאל מי שאחראי לטעות. "ניסיתי להסביר את הבעיה ואז אמרו לי שהם רואים שמופיעה אצלי ילדה נוספת, שזה חמור ולא בסדר, ואמרתי לנציג של משרד החינוך שזו בדיוק הבעיה ולכן התקשרתי.

 

"לאחר דין ודברים, נאמר לי שכנראה בית הספר בדיר אל-אסד טעה בעת הזנת הפרטים ורשם את הנערה בטעות כבת שלי. נאמר לי שעליי להתקשר לבית הספר בדיר אל-אסד ולבקש מהם לתקן את הרישום". האב הבהיר כי זה לא הגיוני לבקש ממנו להתקשר לבית הספר בצפון וכי הוא מצפה שאנשי הפורטל ידאגו לכך.

 

 

"אמרתי לנציג 'אין לי בת בבית ספר, יש לי בת בגן חובה'. כל העניין מגוחך ומטריד מאוד. אנשים זרים יכולים להיות חשופים לנתונים של ילדים אחרים. מטריד שאין סודיות ואין בקרה. אני מבין שיכולה לקרות טעות אולי בהקלדה, אבל היכן הבקרה? כל ההתנהלות הזאת בעייתית ומטרידה לא פחות".

 

במקביל, בשבוע האחרון דיווחו הורים כי הם כלל לא מצליחים להיכנס לפורטל. אותם הורים טוענים כי במשרד החינוך הומלץ להם להיכנס לפורטל לפני השעה 06:00 בבוקר. "למעט פעם אחת, לא הצלחתי למלא הצהרת בריאות דיגיטלית ולכן אני שולחת את הבת שלי עם הצהרה ידנית", אמרה אם לילדה בגן. אם אחרת אמרה: "מתי הם רוצים שנעיר את הילדים ונבדוק להם חום לצורך ההצהרה? זה לא הגיוני ולא סביר".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לרישום השגוי בפורטל: "המשרד מתנצל על התקלה הטכנית. יצוין כי היא תוקנה באופן מיידי". בנוגע לטענות על קריסת הפורטל וקשיים להיכנס אליו, אמרו במשרד החינוך כי "אכן קיים עומס והנושא בטיפול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המידע השגוי בפורטל משרד החינוך
מומלצים