שתף קטע נבחר

אדלשטיין מקיים פגישות: מי יהיה מנכ"ל משרד הבריאות?

ל-ynet נודע כי פרופ' יונתן הלוי, לשעבר מנהל "שערי צדק", הוא אחד המועמדים המובילים לתפקיד. אדלשטיין נפגש גם עם פרופ' רוני גמזו, מנהל ביה"ח איכילוב, ששימש בעבר כמנכ"ל המשרד. שמות נוספים במרוץ: פרופ' ליאוניד אידלמן וד"ר אסנת לבציון-קורח

 

Yuli Edelstein. Ejected from the Knesset Speaker's chair and shoved into the Health Ministry  (Photo: GPO)
שר הבריאות יולי אדלשטיין(Photo: GPO)

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין החל בשבוע האחרון לערוך פגישות עם מועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. במערכת הבריאות מספרים כי אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא פרופ' יונתן הלוי, לשעבר מנהל בית החולים "שערי צדק" בירושלים. ל-ynet נודע כי השניים נפגשו ביום שני.

 

כמו כן, אתמול נפגש השר עם פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, לפגישת היכרות. פרופ' גמזו שימש בעבר כמנכ"ל המשרד בין 2010 ל-2014 ולא פוסל באופן גורף את האפשרות לשוב לתפקיד. שני שמות נוספים במרוץ לתפקיד הם יו"ר ההסתדרות הרפואית לשעבר פרופ' ליאוניד אידלמן ומנהלת בית החולים אסף הרופא ד"ר אסנת לבציון-קורח.

 

יונתן (צילום: גיל יוחנן)
המועמד המוביל. פרופ' הלוי(צילום: גיל יוחנן)

לטענת גורמים במערכת הבריאות, פרופ' אידלמן והשר שוחחו בימים האחרונים. אידלמן מסר בתגובה לטענות הללו כי הוא אינו "מאשר או מכחיש" אותן. ד"ר לבציון-קורח סירבה לאשר שנפגשה עם השר. שם נוסף שעלה בימים האחרונים: פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל קופת החולים כללית.

 

בתוך כך, במשרד הבריאות אומרים כי המנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, מעוניין לסיים את תפקידו בהקדם האפשרי וההחלטה בדבר מינוי המנכ"ל החדש צפויה להתקבל בקרוב. "משה מאוד רוצה לסיים", מספר בכיר במשרד הבריאות. "מבחינתו, הוא היה רוצה לעזוב כמה שיותר מוקדם". מלשכת שר הבריאות לא התקבלה תגובה לפניית ynet בעניין הפגישות שקיים.

 

פרופסור ליאוניד אידלמן ()
פרופ' ליאוניד אידלמן

"פרופ' הלוי הוא איש מוכשר וחכם מאוד, מנהל מעולה שעשה מהפכה בשערי צדק", מספר בכיר באחת מקופות החולים. "פרופ' גמזו הוא יוצא מן הכלל, אבל אני לא משוכנע שהוא יבוא. אין ספק שהוא מנהל מוכשר אבל מצד שני - כסף אף פעם לא עניין אותו. כשהיה מנכ"ל המשרד הוא הוציא הנחיות שמאחוריהן לא היה כסף וזה הקשה על העבודה שלנו. מנגד, פרופ' הלוי מבין שמאחורי כל הוראה צריך להביא כסף.

 

"ד"ר לבציון-קורח היא מקסימה ומנהלת מקסימה, אך היא צריכה להכיר את עבודת הממשלה. היא מקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו ובסופו של דבר העבודה היא מול ראש הממשלה, כך שזה יכול להשפיע על סיכוייה. לדעתי אדלשטיין ייקח מישהו שאין לו פרופיל תקשורתי גבוה ולא ירצה מישהו שיטיל צל עליו כדי שלא יקרה לו מה שקרה לליצמן עם בר סימן טוב. דודסון הוא בעל פרופיל תקשורתי נמוך, נאמן ומוכשר. באשר לאידלמן, יש הבדל בין ההסתדרות הרפואית לניהול. מצד שני, יש לו מרפקים והוא יוכל להביא כסף למערכת".

 

6 (צילום: ליאור צור)
פרופ' גמזו(צילום: ליאור צור)

 

האתגרים: התפרצות נוספת של קורונה ומחסור בחיסונים לשפעת

בתוך כך, יש לציין כי המנכ"ל החדש ייאלץ להמודד עם איומים ואתגרים רבים באופן מיידי, כשהראשון שבהם הוא היערכות מערכת הבריאות לגל נוסף של התפרצות קורונה, וביתר שאת התרחיש ממנו חוששים כעת בקופות החולים ובבתי החולים, לפיו התפרצות קורונה תתרחש בחורף הבא במקביל להתפרצות של נגיף השפעת העונתי.

 

המנכ"ל צפוי להתמודד עם מחסור עולמי בחיסוני השפעת, איתו כבר מתמודדות הקופות בשבועות האחרונים. על פי נתוני מכבי שירותי בריאות, הקופה הזמינה בסך הכל 1.2 מיליון חיסוני שפעת, אך קיבלה התחייבות רק ל-600 אלף.

 

בנוסף,  ייאלץ המנכ"ל להתמודד עם שיקום בתי החולים שספגו ירידות חדות במספר המאושפזים בהם בתקופת הקורונה ובהתאם הכנסותיהם נפגעו, כמו גם סימני האלה סביב גובה התקצוב של סל התרופות הקרוב והסכם השכר החדש של הרופאים, שהמו"מ עליו עשוי להתחדש בקרוב על רקע מחאת המתמחים לקיצור שעות התורנויות בבתי החולים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים