שתף קטע נבחר

מאסר בפועל לצעיר מרהט שהורשע בהריגת קרוב משפחתו

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע גזר 40 חודשי מאסר, שנת מאסר על תנאי ופיצוי בסך 75 אלף שקל על מוחמד עתאיקה (20), שדקר למוות את קרוב משפחתו חאמד עתאיקה במהלך קטטה. לאורך החקירה והמשפט טען כי הדבר בוצע בטעות

 

 

 

קצת יותר משנה עברה מאז הוגש כתב אישום נגד מוחמד עתאיקה, תושב רהט בן 20, בגין הריגת קרוב משפחתו, חאמד. היום (ד') גזר עליו בית המשפט המחוזי בבאר שבע 40 חודשי מאסר בפועל בהסדר טיעון, שנת מאסר על תנאי ופיצוי למשפחת המנוח בסך 75 אלף שקל. תחילה הכחיש עתאיקה כל קשר לדקירה, אך בהמשך הודה בפני השוטרים שהסכין שייכת לו. הוא הודה ואף שחזר את הדקירה, אבל סיפר כי הדבר בוצע בשוגג.

 

ארכיון (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
ארכיון(צילום: הרצל יוסף)

לפי כתב האישום שהגישה הפרקליטות לבית המשפט במחוזי בבאר שבע, נטען כי ב-16 במאי 2019, עתאיקה והמנוח, בן 31 במותו, ישבו במגרש החנייה של המתנ"ס העירוני ושתו משקה אלכוהולי. למקום הגיעו אנשים נוספים ובין הצדדים התגלע ויכוח שהפך להקטטה. עתאיקה הרים קרש והכה עמו חלק מהנוכחים. בהמשך שלף סכין ודקר את קרוב משפחתו בירך.

 

קרוב המשפחה הובהל למוקד החירום ברהט - שהיה סגור באותה עת. הוא הופנה למוקד מד"א, שם פינו אותו פרמדיקים וחובשים לבית החולים סורוקה בבאר שבע - שם נקבע מותו.

 

חוקרי ימ"ר נגב עצרו את עתאיקה ביום האירוע וחקרו אותו בחשד לרצח. במהלך החקירה סיפר אחד המשתתפים בקטטה שעתאיקה הודה בפניו שדקר את המנוח. אחד החברים אף הוציא את הסכין מכיס מכנסיו של הנאשם והשליך אותה בבית החולים.

 

פרקליטתו של עתאיקה, עו"ד אפרת צרפתי, מסרה עם קבלת גזר הדין: "המשפחה והנאשם שולחים את תנחומיהם למשפחת המנוח ומצרים על האירוע. עם זאת, אנחנו סבורים שבית המשפט שקל את מלוא השיקולים ונסיבות המקרה והאירוע עצמו ואנחנו מרוצים מגזר הדין. אנו סבורים שבית המשפט איזן את הענישה ותפר את החליפה הנכונה לנאשם הנכון".

 

פרקליטות מחוז דרום טענה בעת הגשת כתב האישום כי "העובדה שהמעשה נעשה על רקע שימוש באלכוהול מעלה את רמת הסיכון שנשקף מהנאשם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים