שתף קטע נבחר

מנהלת תיכון: "מחאת המכנסיים הקצרים מיותרת"

אורנה אהרון המנהלת את תיכון "אביב" ברעננה, העיר שבה חודשה המחאה לאחר שתלמידות לא הוכנסו לכיתות בטענה שלבשו מכנסיים קצרים מדי, תקפה בריאיון לאולפן ynet: "המאבק יצא מפרופורציה, יש קוד לבוש מכבד ושוויוני. אני לא בעד מכנסונים שנראים כמו בגד ים"

 

אורנה אהרון, מנהלת תיכון "אביב" ברעננה, מתחה ביקורת היום (ד') בריאיון לאולפן ynet על מחאת המכנסיים הקצרים, שחודשה בשבוע שעבר עם חזרת התלמידים למערכת החינוך, ומאז התרחבה לבתי ספר נוספים - בין היתר בכפר סבא, גדרה ומודיעין. "מדובר במחאה מיותרת, לפחות בכל הנוגע למה שקורה בבית ספרי ובעירי. יש קוד לבוש וכולם מתכנסים אליו. אני לא בעד מכנסונים שנראים כמו בגד ים", אמרה המנהלת.

 

אהרון הכחישה את הטענות על חוסר שוויון בין בנים לבין בנות בנוגע לאורך המכנסיים שאיתם הם מורשים להגיע למוסדות הלימוד: "אנחנו לא נוגעים בילדים ולא מודדים סנטימטרים, אין אצלנו חוסר שוויון ולא אפליה מגדרית. זה יצא מפרופורציה".

אורנה אהרון (צילום: ירון ברנר )
"יצא מפרופורציה". המנהלת אורנה אהרון(צילום: ירון ברנר )

 

ב-40 מעלות: תלמידות הגיעו במכנסיים קצרים והושארו מחוץ לכיתה

מחאת המכנסיים הקצרים בבתי הספר מתרחבת: "אנחנו רוצות שוויון"

מאות תלמידות מחו במכנסיים קצרים: "לא ישברו אותנו"

 

- נדמה שקוד הלבוש לא שוויוני, אף אחד לא מודד את אורך המכנסיים של הבנים.

"גם לא את של הבנות, אנחנו לא מודדים ס"מ. אין דבר כזה גם ששלחנו בנות הביתה, זה עיוות. אני עומדת בשער ואומרת בוקר טוב לתלמידים, אני מסתכלת לעיניים שלהם לראות מה שלומם. אם יש משהו שנוגד את קוד הלבוש הבית ספרי, אנחנו נמצא במהלך היום את ההזדמנות ונשוחח בשקט עם אותה הנערה או אותו הנער, וזה לא יחזור על עצמו. זה הכול".

 

"קוד הלבוש נעשה בשיתוף פעולה מלא עם התלמידים, בהובלה של מועצת התלמידים עם ההורים והמורים", היא הוסיפה. "גם משרד החינוך הוציא אתמול הנחיה מפורשת בנושא, אנחנו בעד קוד לבוש מכבד".

מחאת המכנסיים הקצרים בתיכון דרכא בגין בגדרה ()
"לא ישברו אותנו". מחאת המכנסיים הקצרים בגדרה

תלמידות בחטיבת הביניים רופין בעמק חפר לא הורשו להיכנס לכיתות בטענה כי המכנסים איתם הגיעו קצרים מדיי (צילום: נועה ערקי)
"50 תלמידות מחוץ לשיעור". שבוע שעבר ברופין(צילום: נועה ערקי)
 

"אני לא בעד מכנסונים שנראים כמו בגד ים", אהרון הסבירה. "יש בנות שלובשות מכנסיים קצרים לגיטימיים. כמו בכל מגזר אחר, יש קוד לבוש לבית הספר - הופעה מכובדת ומכבדת של חולצה חלקה ומכנסיים קצרים. נקודה. אני עדיין לא ראיתי מחאה של עורכות דין ברחבי הארץ, שדורשות להיכנס לבתי משפט וללשכות השופטים עם גופיות ספגטי ומכנסונים, כי יש קוד לבוש. גם בבית הספר יש קוד לבוש, לתלמידים ולמורים, כזה שלא מגלה שום איבר צנוע. אף אחד לא מודד פה אגודל, אגרוף, חצי, רבע. אורך המכנסיים יכול להיות קצר מדי לטעמי, אבל זה לא עניין של טעם אלא של הופעה מכבדת".

 

"בנים נכנסו ובנות נשארו בחוץ, זו כפייה"

ביום שני שעבר, אחרי יותר מחודשיים שבהם היו בבית עקב מגפת הקורונה, תלמידי חטיבת הביניים "אלון" ברעננה חזרו לבית הספר. עם חזרתם נודע ל-ynet כי חלק מהתלמידות לא הורשו להיכנס לכיתות, היות שלפי ההנהלה - המכנסיים שאיתם הגיעו לבית הספר הממלכתי בשרב הכבד היו קצרים מדי. ההורים אמרו כי חלק מהתלמידות לא הורשו כלל להיכנס לבית הספר, ואחרות נשארו מחוץ לשער במחאה על אי השוויון. בקבוצת הוואטסאפ טענו הורים שמדובר באפליה מגדרית ואף בכפייה דתית.

 

כבר למחרת המחאה התרחבה, כאשר בנות מבתי ספר בעמק חפר, גדרה ומודיעין הצטרפו למחאה. הן הגיעו לכיתות לבושות במכנסיים קצרים ודרשו שוויון בקוד הלבוש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אורנה אהרון על מחאת המכנסיים
צילום: ירון ברנר
מומלצים