שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

משרד החינוך לבתי הספר: לא לערוך מבחנים, לא לחלק ציונים

משרד החינוך המליץ לבתי הספר לא לקיים בחינות ולא להעניק ציונים בשל "השנה הייחודית". ההמלצה התקבלה לאחר שהורים רבים מחו על התנהלות בתי הספר: "לא מובן על מה בוחנים אותם ולמה מלחיצים?"

בית ספר בקריית אתא (צילום: נחום סגל)
חוזרים ללימודים. משרד החינוך ממליץ לא לערוך מבחנים ולא לתת ציונים(צילום: נחום סגל)

משרד החינוך המליץ לבתי הספר היסודיים לא לערוך מבחנים ולא להעניק ציונים לתלמידים, זאת בעקבות מחאה של הורים על כוונת בתי הספר להמשיך בשגרת המבחנים עד לסוף שנת הלימודים. המשרד המליץ לתת לתלמידים משוב אישי שיהווה תעודת סיום שנה. תלמידים המסיימים את בית הספר היסודי יקבלו תעודת מעבר כמקובל.

 

"הילדים חזרו ללימודים אחרי חודשיים בבית, תחת המגבלות של עננת המגפה, והמורה הודיעה להם על מבחן", סיפרה אחת האימהות ל-ynet. "התלמידים כמעט לא למדו, אני לא מבינה על מה בוחנים אותם ולמה מלחיצים אותם".

  

 

משרד החינוך שלח אתמול לבתי הספר "חוזר ציונים ותעודות מחצית" שבו נאמר למורים ולמנהלים כי השנה היא ייחודית ויש להתייחס אליה ככזאת. "תעודות מחצית שניתנו בתום מחצית א' משקפות את הלמידה שהתקיימה עד אז. המחצית השנייה הייתה שונה מאוד באופייה, ודרכי ההערכה השגורות אינן מתאימות לאופן הלמידה שהתקיים בה", נכתב בחוזר.

 

"לכן מומלץ לסכם במשוב אישי לכל תלמיד ותלמידה את התקופה הייחודית בלמידה מהבית והחזרה לשגרה השונה", המליצו במשרד החינוך. "מומלץ גם לקיים תהליכים לזיהוי מצבם הרגשי, החברתי והלימודי של התלמידים בדרכים שאינן מעוררות מתח או דאגה, ולכן לא לערוך מבחנים ולא לתת ציונים".

 

גיא ברק, הורה ומיוזמי מחאת "לא תחנקו את ילדינו", הפועלת לשינוי מתווה החזרה ללימודים, אמר כי "במשרד החינוך מסתפקים בהמלצות לבתי הספר, במקום בהחלטות, בניתוק מוחלט מהמציאות בשטח. ילדים יושבים עם מסכות על הפנים, ונבחנים במבחני סוף השנה עם פחות חמצן במוח כי יש מסכה על הפה והאף, ועם אדים על המשקפיים למרכיבי המשקפיים"

 

אם אחרת אמרה: "מתווה החזרה מטריד ומקשה גם כך והילדים נאלצים להתמודד עם מסכות במהלך השיעורים, ועוד רצו שהתלמידים ייגשו למבחנים. זה הרי אבסורד ולא אנושי לבחון את התלמידים בתקופה כזו ובתנאים כאלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום סגל
תלמידים בקריית אתא. ארכיון
צילום: נחום סגל
מומלצים