שתף קטע נבחר

סערה בברזיל: שר השווה בין תומכי בולסונרו ליהודים בשואה

חקירה של הפצת פייק ניוז בנוגע לביהמ"ש העליון הובילה לחיפוש בבתי תומכי הנשיא. שר החינוך צייץ: "זה ליל הבדולח של ברזיל. העיתונות הסוציאליסטית תגיד זיג הייל". שגרירות ישראל פרסמה הודעה חריגה

 

הציוץ של שר החינוך הברזילאי ()
אחד הציוצים של שר החינוך הברזילאי אברהם וינטראוב

שגרירות ישראל בברזיל פרסמה בסוף השבוע הודעה רשמית וחריגה שבה קראה לא להשתמש בשואה במסגרת הוויכוח הפוליטי במדינה. זאת לאחר ששר החינוך, אברהם וינטראוב, השווה בסדרת ציוצים את חקירת המשטרה המתנהלת נגד תומכי הנשיא ז'איר בולסונרו בגין הפצת פייק על בית המשפט העליון - לרדיפת היהודים על ידי הנאצים בגרמניה.

 

בהודעת השגרירות נכתב: "הייתה עלייה בתדירות של השימוש בשואה בוויכוח הפומבי, שללא כוונה גורם לזילות זכר השואה והטרגדיה של העם היהודי. בשם הידידות החזקה בין שתי המדינות במשך 72 שנה, אנו מבקשים ששאלת השואה תישאר מחוץ לנושאים פוליטיים ואידיאולוגים בברזיל".

 

 

וינטראוב הוא בן לאב יהודי אך גדל כקתולי. ביום רביעי האחרון הוא פתח בהתקפה חריפה על החקירה המתנהלת בעקבות הפצת פייק ניוז נגד בית המשפט העליון בברזיל, שבמסגרתה הוצאו צווי מעצר וחיפוש בבתיהם של 26 בני אדם שנחשבים לתומכי בולסונרו.

 

בין השאר צייץ וינטראוב: "גדלתי על סיפורים כיצד סבי נרדף וכיצד שרדו את הגהינום של היטלר. שמעתי כיצד אנשי ה-SS נכנסו לבתים של אויבי הנאצים. בימים השחורים האלה אני אומר רק דבר אחד לאחים שבתיהם נפרצו: חופש. היום היה יום ידוע לשמצה, בושה לאומית, וזה ייזכר בתור ליל הבדולח של ברזיל. הם חיללו את הבתים שלהם והם חונקים אותנו. אתם יודעים מה העיתונות הסוציאליסטית תגיד? זיג הייל".

 

הציוץ של וינטראוב זכה לאלפי לייקים ויותר מ-1,000 שיתופים ועורר סערה בברזיל. הקהילה היהודית במדינה גינתה בחריפות את ההתבטאויות שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחד הציוצים שפרסם שר החינוך בברזיל
מומלצים