שתף קטע נבחר

עד מרכזי נגד אסי אבוטבול: "הוא אמר לי 'פירקתי את משה הדס'"

צ', עד תביעה מרכזי, העיד שעות ארוכות בבית המשפט וסיפר כיצד אבוטבול התוודה בפניו על רצח העבריין משה הדס, שגופתו לא נמצאה משנת 2000. "ירדנו לחניון והוא אמר לי 'פירקתי את הדס ועקרתי לו את העיניים'. הוא רצה אליבי ממני", שחזר

 

"הדס ואסי היו מבלים המון ביחד". אבוטבול (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
"הדס ואסי היו מבלים המון ביחד". אבוטבול(צילום: יריב כץ)

בבית המשפט המחוזי בלוד העיד אתמול (א') במשך שעות ארוכות צ', עד מרכזי מטעם התביעה במשפטו של העבריין הבכיר אסי אבוטבול. הוא סיפר בעדותו כיצד אבוטבול התוודה בפניו על רצח העבריין משה הדס. "הוא (אסי – ג"מ) אמר לי 'פירקתי את משה הדס אתמול, עקרתי לו את העיניים, על המבטים שהוא היה מסתכל עליי'", תיאר על הדוכן.

 

משפטו של אבוטבול מתנהל זה חודשים ארוכים וכתב האישום מייחס לו שלושה מעשי רצח. לצד רצח הדס בשנת 2000 הוא מואשם גם ברצח עורך דינו יורם חכם ב-2008 וארתור רוזן ב-1999. אבוטבול מכחיש את המיוחס לו. גופתו של הדס לא נמצאה עד היום.

 

עד התביעה משמש גם עד מדינה מרכזי במשפט גדול אחר, פרשה 512, ושמו אסור בפרסום. במסגרת עדותו אתמול הוא סיפר על ההיכרות שלו עם אבוטבול ועם המנוח הדס, ועל דמויות מעולם הפשע בנתניה: "נולדתי וגדלתי בנתניה, במשפחה מרובת ילדים. כשהייתי בן 15-14 התחלתי להסתובב במועדון סנוקר, להמר, להסתובב בכיכר העצמאות בנתניה, שם הכרתי את אסי ופרנסואה אבוטבול".

גופתו לא נמצאה עד היום. משה הדס (צילום רפרודוקציה: דודו בכר) (צילום רפרודוקציה: דודו בכר)
גופתו לא נמצאה עד היום. משה הדס(צילום רפרודוקציה: דודו בכר)

הוא הוסיף: "פתחתי את מועדון ההימורים הראשון שלי עם מכונות הימורים בסוף שנות ה-80, הייתי בן 18-17. בסופו של דבר השותף שלי נרצח לצערי. בגיל 23-22 היו לי ארבעה חמישה מועדוני הימורים, הייתי מתעסק בהלוואות בריבית, הברחות סיגריות כל מה שקשור בעולם הפשע. הייתי עצור כמה פעמים, לא ישבתי בכלא.

 

"צמחתי מלמטה. אני מאוד מוכר בנתניה, הכרתי את כולם, את כל האנשים ואת כל העבריינים", הוסיף בעדותו. "אני ופרנסואה היינו חברים וגם אסי. הייתי בן בית בעסקים שלהם, מבלה איתם, גדלנו ביחד".

 

על המנוח הדס סיפר: "משה הדס היה חבר ילדות של אחי, שכן שלנו. הוא היה שודד, נעצר ונשפט לעשור. כשהוא השתחרר נפגשנו, דיברנו על חבר אחר שלי, הוא רצה לפגוע בו. ביקשתי שלא. הוא אמר לי שלא יהרוג אותו רק יעשה אותו נכה".

 

חיפושים אחר הגופה של הדס בנתניה, 2017 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
חיפושים אחר הגופה של הדס בנתניה, 2017(צילום: עידו ארז)

העד סיפר על אדם בשם אלון גלעדי, שהסתכסך עם משפחת אבוטבול, דבר שהוביל לשיחת טלפון מאיימת מצד הדס: "פרנסואה הזמין את גלעדי למועדון קלפים, התפתחו מכות בניהם. פרנסואה תקף אותו וגלעדי חזר למועדון ודפק שם כמה כדורים".

 

לדבריו, "התפתחה מלחמה. היו ניסיונות חיסול של גלעדי. גלעדי אמר שמשה הדס התקשר מהכלא וביקש את פליקס (אבוטבול – ג"מ) ואמר לו ש'אם שיערה תיפול לאלון מהראש, משה יוציא כל יום למשפחת אבוטבול הלוויה מהבית'". בסופו של דבר גלעדי נרצח בלוס אנג'לס ואחרים הואשמו בהריגתו.

 

אלא שלמרות המתיחות, לדברי העד הפכו הדס ואסי אבוטבול במהרה למקורבים: "הדס ואסי היו מבלים המון ביחד, קונים בגדים, אני יודע מה עושים ביחד? שותף שלי אמר לי 'תגיד לאסי שייזהר, כי משה היה שנים באגף טיפולי עם יצחק אברג'יל בכלא, פירקו את אלון גלעדי'. כאילו אמר לו שיפתח עין ולא יאמין למשה הדס. סיפרתי את זה לאסי והוא אמר שהוא פותח עיניים ולא פראייר". העד הוסיף: "אסי אמר לי ששם את משה כיד ימין שלו".

עו
עו"ד מירי פרידמן(צילום: מוטי קמחי)

אלא שאז שוב חלה תפנית: "יום אחד קיבלתי שיחה מאסי, הוא הגיע והלכנו ברגל. היה שם חניון תת קרקעי, ירדנו לשם, אסי שם את הטלפון בצד, גם אני. המשכנו לרדת יותר למטה בחניון, והוא אמר לי 'פירקתי את משה הדס ועקרתי לו את העיניים'.

 

"אסי ביקש ממני להתקשר לקבלן עפר מאוד מוכר מנתניה, חבר של הדס, להגיד לו שמשה השאיר לי הודעה בבוקר. אסי בחר שאתקשר אליו כדי שהידיעה ש'משה השאיר לי הודעה בבוקר' תתפשט בעיר שהוא כביכול עדיין חי יום אחרי הרצח", אמר העד. "אמרתי בסדר והלכתי. נכנסתי ללחץ, הבנתי שהוא רוצה אליבי ממני, מה הוא רוצה לסבך אותי בתיק של רצח? ביקשתי סיוע מחברים שלי".

 

את התיק מנהלים התובעים עו"ד שרית שמש ועו"ד ניסים מרום מפרקליטות מחוז תל אביב והמרכז.

 

עו"ד מירי פרידמן המייצגת את אבוטבול מסרה: "על בחירת המדינה לחתום הסכם עד מדינה עם עד שכזה נאמר 'באין ציפור שיר גם עורב יחשב לזמיר'. דבריו של העד יתבררו בהמשך ההליך בבית המשפט בחקירה הנגדית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
אסי אבוטבול
צילום: יריב כץ
מומלצים