שתף קטע נבחר

צילום: AP, EPA

החנות נבזזה - השוטרים עצרו את הבעלים השחורים

סרטון מטריד מארה"ב: במהומות בלוס אנג'לס הגיעו שוטרים לחנות שנבזזה. במקום לעצור את העבריינים הם עצרו את הבעלים השחורים. כתבת שהייתה בזירה ניסתה למנוע את המעצר: "זה לא הם, הם שמרו על החנות!"

 

סרטון מטריד מהמהומות בלוס אנג'לס הפך בשעות האחרונות לוויראלי. בסרטון נראים שוטרים מגיעים לחנות בשכונת ואן נייס, שם אנשים שהשתתפו במהומות בזזו חנויות.

 

כתבת של ערוץ "פוקס 11" בלוס אנג'לס שהייתה במקום פנתה אל השוטרים, והצביעה על האנשים שבזזו את אחת החנויות. במקום לעצור אותם השוטרים עצרו דווקא את הבעלים השחורים של החנות, שניסו להגן על העסק שלהם. האנשים שבזזו את החנות ניצלו את ההזדמנות כדי לברוח.

לוס אנג'לס בעלי חנויות שחורים נעצרו מהומות ארה
  

הכתבת ניסתה להסביר לשוטרים שטעו בזיהוי. "הם שמרו על החנות, הבוזזים שם!", אמרה, אך בעלי החנות הוצמדו לקיר ונעצרו. השוטרים כיוונו נשק לעברם ואזקו אותם. הכתבת המשיכה להתחנן שהמשטרה תשחרר את בעלי החנות. לאחר מכן ביקש אחד השוטרים שהכתבת תמסור תיאור של העבריינים שנמלטו.

 

לפי "פוקס 11" בהמשך בעלי החנות שנעצרו לשווא שוחררו. "העובדה שהמשטרה מיד ניגשה אל הבעלים השחורים, כי חשבה שהם אלה שהתחילו הכול, מראה למה אנשים מפגינים", כתב אחד הגולשים בטוויטר.

מחאה לוס אנג'לס (צילום: MCT)
ההרס בלוס אנג'לס(צילום: MCT)

מחאה לוס אנג'לס (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

מחאה לוס אנג'לס (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

  (צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)
(צילום: AFP PHOTO / Facebook / Darnella Frazier,gettyimages)

ברחבי ארה"ב יצאו הלילה לרחובות, זה הלילה השביעי ברציפות, כדי למחות על מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד. בלוס אנג'לס הציתו מפגינים מרכז מסחרי, בזזו חנויות בשכונת ואן נייס ובהוליווד וניפצו חלונות ראווה.

 

לפי הדיווחים לפחות חמישה שוטרים נפצעו מירי בעימותים בארה"ב: ארבעה שוטרים נפגעו בסנט לואיס ושוטר נוסף נורה בלאס וגאס. בעיר בפאלו במדינת ניו יורק דרס נהג רכב מסחרי שוטרים ופצע שניים מהם. בנוסף נהרגו שני מפגינים בעימותים בפרברי שיקגו. הרשויות לא פרסמו פרטים על נסיבות מותם של המפגינים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים