שתף קטע נבחר

שלושה עצורים בהפגנה בירושלים: "צדק לאיאד"

כ-300 מפגינים חסמו את תנועת הרכבת הקלה במרכז הבירה במחאה על מותו של איאד אלחלאק. שלושה מהם נעצרו ונלקחו לחקירה. בהמשך צעדו המוחים לתחנת המשטרה במגרש הרוסים: "קודם מכסחים ויורים, אחר כך שואלים שאלות"

 

 

כ-300 בני אדם יצאו הערב (ג') להפגין במרכז העיר ירושלים במחאה על מותו של איאד אלחלאק, בן ה-32 על הרצף האוטיסטי שנורה למוות בשבת בשער האריות בעיר על ידי שוטרים. המפגינים חסמו את תנועת הרכבת הקלה ברחוב יפו. לאחר מכן צעדו לעבר תחנת המשטרה במגרש הרוסים.

 

המפגינים הניפו שלטים שבהם נכתב "אלימות משטרתית הורגת" ו"שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". המשטרה עצרה לפחות שלושה מפגינים שחסמו את תנועת הרכבת הקלה והם נלקחו לחקירה.

הפגנה בירושלים בעקבות מותו של איאד אלחלאק על ידי שוטר ( צילום: שחף ויסבן)
"אלימות משטרתית הורגת". המפגינים בירושלים( צילום: שחף ויסבן)

הפגנה בירושלים בעקבות מותו של איאד אלחלאק על ידי שוטר ( צילום: שחף ויסבן)
( צילום: שחף ויסבן)

הפגנה בירושלים בעקבות מותו של איאד אלחלאק על ידי שוטר ( צילום: שחף ויסבן)
( צילום: שחף ויסבן)

אירוע הירי במזרח ירושלים: איאד אלחלאק פלסטיני בעל צרכים מיוחדים הוא ההרוג ()
איאד אלחלאק

המפגינים קישרו בין מותו של אלחלאק, שנורה על ידי שוטרים, למותו בארה"ב של העצור השחור ג'ורג' פלויד במיניאפוליס לאחר ששוטר הצמיד את ברכו לצווארו במשך שמונה דקות. לפני מותו התחנן פלויד שוב שוב: "אני לא נושם". בחלק מהשלטים כתבו המפגינים בבירה "בירושלים קשה לנשום" ו"צדק לאיאד" - בדומה לשלטי "צדק לג'ורג'" שנושאים המפגינים בארה"ב.

 

"אנחנו מוחים על הרצח. זה לא משהו יוצא דופן. מדובר בשגרה של אלימות משטרתית שאנחנו רואים שוב ושוב", אמרה שחף ויסבן, אחת המפגינות. "קודם לכסח במכות, קודם לירות שמונה כדורים ורק אז לשאול שאלות".

 

ויסבן הוסיפה: "השבוע בארה"ב וברחבי העולם יש הפגנות נגד אלימות משטרתית בעקבות הרצח המזעזע של ג'ורג' פלויד. אנחנו מזדהים גם עם זה". היא טענה כי "במהלך ההפגנה משטרת ירושלים משתמשת באלימות נגדנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: שחף ויסבן
ההפגנה בירושלים
צילום: שחף ויסבן
מומלצים