שתף קטע נבחר

ליברמן: "אין שום סיפוח, נתניהו הולך להקים מדינה פלסטינית"

יו"ר ישראל ביתנו טען באולפן ynet כי רה"מ מסתיר את תוכנית החלת הריבונות מהרמטכ"ל: "הוא מקשקש במקום לעשות עבודת מטה". על יחסי רה"מ-גנץ: "נתניהו מחבק אותו בשביל לחנוק". ליברמן גילה: "בכיר במשרד הבריאות אמר לי שישנה הערכה ולפיה רבע מהזרים בתל אביב עם קורונה"

 

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף הבוקר (יום ה') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, פחות מחודש לפני הכוונה להתחיל בהחלת ריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. "אין שום סיפוח, יש תוכנית נתניהו להקמת מדינה פלסטינית שהוא עוטף את זה בכל מיני מילים", אמר ח"כ ליברמן בריאיון באולפן ynet. "כרגע הוא מסתיר את זה מהרמטכ"ל ומראש השב"כ".

 

ליברמן, איש הימין, עוקב אחר העימות במחנה בין יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני שטוען כי "עסקת המאה" של דונלד טראמפ מוכיחה שהנשיא האמריקני אינו ידיד של ישראל, לבין ראש הממשלה נתניהו שגינה בתוקף את הדברים ואמר כי טראמפ הוא ידיד גדול של ישראל. ליברמן אמר בהקשר זה כי "טראמפ ידיד גדול של ישראל ואין מקום לטענות נגדו. כל הטענות אך ורק לנתניהו".

 

- אז מה קורה פה בעצם?

"צריך להבין שנתניהו, כמו תמיד, משחק משחק כפול. לא צריך לצפות שטראמפ יגיד לנו כל מה שאנחנו רוצים לשמוע. בזמנו מנחם בגין העביר ריבונות על רמת הגולן ביום אחד. בבוקר התקבלה החלטת ממשלה, ואחר הצהריים חוק רמת הגולן עבר בשלוש קריאות. ככה צריך לפעול, נתניהו מדבר על זה 14 חודשים".

 

- זה תהליך לא פשוט.

"זו בדיוק הנקודה. נתניהו מדבר, מקשקש את עצמו לדעת 14 חודשים, במקום לעשות עבודת מטה. עבודת מטה עם הרמטכ"ל, עם ראש השב"כ, אלוף פיקוד מרכז. הם לא שותפים. מי עושה עבודת מטה? בינתיים הוא נתן את האופציה לכל העולם להתארגן נגד היוזמה הזאת. שמעתם את ביידן, האירופים ומלך ירדן".

Авигдор Либерман в студии Ynet. Фото: Ави Муалем ()
"נתניהו נתן את האופציה לכל העולם להתארגן נגד היוזמה". ח"כ ליברמן

- הוא הרים להנחתה?

"פה נתניהו בונה מדינה פלסטינית, לא רק בהצהרות. סיפוח זה רק שם קוד. אפשר גם לראות שנתניהו מקפיא חוק לקיזוז משכורות המחבלים. חוק זה לא המלצה, זה מחייב את כולם. נתניהו פשוט מקפיא את אותו חוק שעבר בתקופתי כשר הביטחון. יתרה מזאת, נתניהו נתן הוראה להעביר מיליארד ו-300 מיליון שקל לרשות הפלסטינית מתנה. אמרו '800 מיליון שקל הלוואה'. ברור שזה שקר, זה בלוף".

 

- הכול בלוף?

"בשורה התחתונה נתניהו הולך להקים מדינה פלסטינית וכדי לברוח מזה הוא מקשט את זה".

 

- זה נוח להאשים את נתניהו עכשיו. איך הוא יקים מדינה פלסטינית?

"מעבירים להם 70% משטחי יו"ש שעכשיו בשליטה ישראלית. אגב זו לא פעם ראשונה. נתניהו ישב בבית, חתם עם ערפאת ואחמד טיבי הסכם והעביר להם".

ישיבת ממשלה (צילום: רויטרס)
ראש הממשלה נתניהו. "הוא חתם עם ערפאת ואחמד טיבי הסכם"(צילום: רויטרס)

- נתניהו שמאלן?

"לא, כרגע נתניהו מסתיר את זה, יש מסרים בקבינט והוא מסתיר מה התוכנית מהרמטכ"ל וראש השב"כ".

 

- אפשר לעשות מהלך כזה בלי שצה"ל, השב"כ והדיפלומטיה הישראלית יהיו מעורבים בזה?

"זה טירוף מוחלט. משרד החוץ לא שותף והצבא לא שותף".

 

- שר הביטחון הנחה את צה"ל להתכונן.

"למה להתכונן? לא ראו את המפות, נתניהו מסתיר מכולם ולכן אף אחד לא מאמין לו. פעם ראשונה הוא שלף את הסיפור זה שלושה ימים לפני הבחירות הראשונות, אחר כך הוא שלף את הקלף הזה שוב ולא עשה כלום. יתרה מזאת, ב-7 במאי אנחנו העלינו הצעת החלה על ריבונות ישראלית בבקעת הירדן. כל הליכוד, יחד עם הרשימה המשותפת, הצביעו נגד".

 

- מה יקרה כשהליכוד יעלה את זה להצבעה?

"אנחנו כמובן נתמוך. אני לא מוכשר כמו שאר הח"כים, הם יודעים לגבש עמדה בלי לראות תוכנית, בלי לראות מפה, בלי לדעת על מה מדובר. באופן עקרוני נתמוך במהלך הזה אם זה לא מהלך מצ'וקמק. אם זה מהלך להקמת מדינה פלסטינית - לא נתמוך. אם נראה שזאת ריבונות כמו שבגין עשה בזמנו עם רמת הגולן - נתמוך".

 

- אתה חושש מהתפרצות אלימה ביו"ש?

"אני מציע שלא ניבהל ולא נבהיל את עצמנו. אני זוכר את כל התסריטים לפני העברת השגרירות האמריקנית לירושלים".

 

- אבל כאן מדובר על משהו רציני יותר, כולל איום של ירדן.

 

"בסופו של דבר אני אומר לך את זה בידיעה, כמי שנמצא עם תושבים פלסטינים ביו"ש, הדבר הראשון מבחינתם זה מצבם הכלכלי. כל מה שמעניין אותם זה הפרנסה, וכמו כל האנשים הנורמלים הם חושבים על מערכת החינוך והביטחון האישי. זה מה שמעניין אותם".

 

"הוא משמיד אותו מבחינת דעת הקהל" 

בנוגע ליחסים בין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ, אמר ליברמן: "נתניהו מצד אחד מחבק אותו ומצד שני עושה הכול להשמיד אותו במישור הציבורי ובדעת הקהל. אתמול ראינו כתבות לא מחמיאות על בני גנץ ואמרו שזה תדרוכים ממשרד ראש הממשלה".

 

- נתניהו הוציא את סיפור שיירת הרכבים של גנץ?

"הכתבים בכל הערוצים קיבלו תדרוך מלשכת ראש הממשלה. נתניהו גם מחבק את גנץ אבל מחבק אותו בשביל לחנוק. אומרים בדיווחים 'גורם במשרד ראש הממשלה אמר שזה לא נכון וגנץ תבע את כל גינוני הכבוד'. אז ברור שהוא משמיד אותו מבחינת דעת הקהל והמישור הציבורי".  

בני גנץ בנימין נתניהו  (עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
נתניהו לצד גנץ. "ראינו כתבות לא מחמיאות ואמרו שזה תדרוך ממשרד ראש הממשלה"(עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

 

יו"ר ישראל ביתנו גילה בריאיון כי גורם בכיר במשרד הבריאות אמר לו אתמול שקיימת הערכה ולפיה רבע מהעובדים הזרים בתל אביב נושאים את הנגיף קורונה. לדבריו, "אני  מציע להתמקד באותם עובדים זרים. הם עובדים עם קשישים, במסעדות, בבתי מלון. אם זאת אכן ההערכה שמחזיקים במשרד הבריאות, אז צריך 'להתנפל' עליה".

 

- אותו בכיר אמר לך "להתנפל"?

"לא אמר לי כלום, אבל צריך להבין שמה שלפחות נאמר זה שעיריית תל אביב ביוזמתה עשתה בדיקות לכמה עשרות עובדים ואלה היו הנתונים בקרב העובדים הזרים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים