שתף קטע נבחר

פרשת האיומים על איש העסקים מראשל"צ: הסדר טיעון לנאשם

הנאשם המרכזי, נאור סוכר (28) מבני ברק, הודה בעבירות של איומים וירצה שנת מאסר וחצי בפועל וסעיף עבירת הסחיטה באיומים הוסר. הסיבה: קשיים ראייתים בתיק ומצבו של עד מרכזי שלא אפשר לו להגיע למתן עדות. נאשם נוסף, יותם הררי (20) מראשון לציון, ירצה שלושה חודשי מאסר בגין עבירות סמים

 

 

 

הסדר טיעון בפרשת האיומים על איש העסקים מראשון לציון: הנאשם המרכזי, נאור סוכר (28), הודה בעבירות של איומים וירצה שנת מאסר וחצי בפועל. במסגרת ההסדר, הוסר סעיף עבירת הסחיטה באיומים שיוחס לו. הצדדים הגיעו להסדר לאחר שמצבו של עד מרכזי בפרשה, שאמור היה להעיד עדות מוקדמת, לא אפשר זאת. כמו כן, במסגרת ההליכים המשפטיים עלו קשיים ראייתיים בתיק.

 

לפני כחודשיים הוגשו כתבי אישום נגד נאור סוכר, תושב בני ברק, ויותם הררי (20) מראשון לציון, שהואשמו במעורבות בפרשת הסחיטה של איש העסקים המתגורר בשכונת נחלת יהודה שבעיר. בחודש מאי ספג אותו איש עסקים מסרים מאיימים והתנכלויות לא פחות משבע פעמים. באחד המקרים הושלכו רימוני הלם לעבר ביתו ושמשות רכבו נופצו.

 

שוטרים מחוץ לביתו של איש העסקים (צילום: נדב אבס)
שוטרים מחוץ לביתו של איש העסקים(צילום: נדב אבס)

שוטרים מחוץ לביתו של איש העסקים (צילום: נדב אבס)
(צילום: נדב אבס)

האישום המקורי, שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב, אמנם לא ייחס בסופו של דבר לשניים את השלכת הרימונים או הירי – אך סוכר הואשם תחילה בעבירות של סחיטה באיומים, והררי הואשם בעבירות סמים.

 

מהאישום הקודם עלה כי שני העבריינים חשדו שקרובו של איש העסקים גנב ממחסן הסמים שלהם במושב זיתן – שאותו הם שכרו ובו הקימו תשתית לגידול של כ-350 שתילי קנאביס. לאחר מכן התברר שעסק סמוך למקום נמצא בבעלותו של איש העסקים. בשלב הזה, מתברר, החלה מסכת האיומים.

 

מהאישום עלה עוד כי השניים נכנסו לבית העסק ללא רשות, וצפו בסרטוני האבטחה במקום במטרה לברר את זהות הגנבים. כמה ימים לאחר מכן, סוכר התקשר לאיש העסקים ואיים עליו: "התעסקת עם נאור סוכר, בוא לחולות ראשון. אני אזיין אותך, אראה לך מי זה נאור סוכר". לפי כתב האישום,  הוא אמר עוד לאיש העסקים כי "ידביק לו כדור לראש". סוכר אף דרש כי איש העסקים יעבור בדיקות פוליגרף כדי לבחון את מעורבותו בפריצה למחסן.

 

עו
עו"ד נס בן נתן(צילום: דנה קופל)

עו"ד אלי כהן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד אלי כהן(צילום: מוטי קמחי)

כאמור, הצדדים הגיעו להסדר עקב קשיים ראייתיים ומצבו של העד - שאותר בנתב"ג עם מזוודה וכסף. סוכם כי הנאשם הנוסף, יותם הררי, ירצה שלושה חודשי מאסר בלבד לאחר שהודה בעבירות של סיוע לייצור, הכנה והפקה של סמים. לנאשם סוכר הופעל מאסר כחלק מתיק קודם שבו היה מעורב. השניים ישלמו גם קנס בסך 30 אלף שקלים במשותף.

 

עורכי הדין נס בן נתן ואלי כהן המייצגים את נאור סוכר מסרו: "הנאשם אכן הואשם תחילה בעבירות חמורות, אלא שבסופו של דבר התברר שהמעורבות שלו מצומצמת משמעותית, וקשיים ראייתיים הובילו את הצדדים להסדר הטיעון". 

 

עורך הדין שי גבאי, המייצג את יותם הררי, מסר: "מרשי הואשם תחילה בעבירה של גידול סמים בהיקף ניכר, אך עקב קשיים ראייתיים משמעותיים - צומצם האישום לסיוע לגידול בהיקף מינורי ומכאן התוצאה העונשית המקלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נדב אבס
ביתו של איש העסקים בראשון לציון
צילום: נדב אבס
מומלצים