שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

מגרש ב-200 אלף שקל ופרישה ממרוץ החיים: זינוק במתעניינים במעבר לערבה

במועצה האזורית הערבה התיכונה מצביעים על זינוק בהתעניינות במעבר ליישוביה, בשל משבר הקורונה. "מחפשים להוריד את הרגל מהגז", סיפרו בני זוג שהגיעו לכנס מתעניינים. "צריך להיות יצירתיים בתחום התעסוקה, אבל יש עבודה", אומרים במועצה

 

 

בעקבות משבר הקורונה, ואחרי כנס מתעניינים, דיווחה בשבוע שעבר המועצה האזורית הערבה התיכונה על זינוק של כ-50% במתעניינים במעבר ליישובי המועצה.

 

לירן ווייס, אשת חינוך מיוחד ובן זוגה סער שעובד בחברת HP ממושב אזריה, סיפרו כי הם "מחפשים שינוי, להוריד את הרגל מהגז, קצת שקט ושלווה, להקים את הבית שלנו במחיר שהוא נורמלי, מה שאי אפשר במרכז", כך לדברי לירן. "זה עוזר לצאת מהאזור העירוני ההמוני, מה שרצינו לעשות, וזה חיזק את זה יותר", אמר סער על התקופה שעברה עליהם בהגבלות הקורונה.

 

המועצה האזורית ערבה תיכונה מקיימת שלושה כנסי מתעניינים בשנה, והאחרון היה אמור להתקיים באפריל, אך נדחה בגלל המגפה. יהונתן נריסנה, רכז צמיחה דמוגרפית במועצה, הופתע מהביקוש: "היינו חייבים לבטל ופתאום התחלנו לקבל עוד טלפונים והתעניינות. אנשים הבינו שה-70 מטר שיש להם בת"א אומנם מאוד קרוב להם אבל הם רוצים קהילה, מרחב. הקורונה גרמה לאנשים לעשות הפסקה ולחשוב מה הם רוצים. הפסיק המרוץ סביב העבודה".

חקלאות פוסט קורונה במושב חצבה ()
חקלאות במושב חצבה

ראש המועצה אייל בלום מספר על התוכנית שלו לצמיחה ביישובי המועצה עידן, חצבה, עין יהב, צופר, פארן וביישובים הקהילתיים ספיר וצוקים: "התקופה האחרונה הביאה רבים מתושבי המדינה להעריך ולשאוף לחיי משפחה איכותיים, בקהילות תומכות ואיכות חיים טובה יותר. אנו מקדמים את פרויקט ההרחבות שמביא בשורה גדולה לערבה התיכונה למען הדורות הבאים ובמטרה להרחיב את אוכלוסיית הערבה מ-4,000 תושבים ל- 15,000 תושבים בתוך עשור".

 

לאחר הקמת המושבים הראשונים, במשך 50 שנים לא הוקמו בתים חדשים בהרחבות בשבעת יישובי המועצה. בימים אלו מתחילות העבודות הראשונות בהרחבות. מור זילברשטיין, מנהל הפיתוח במועצה, אומר כי למתיישבים החדשים מוצעים שטחים בהרחבות הקהילתיות במחירים נוחים. מגרשים של דונם במחירים הנעים בין 200-100 אלף שקלים כולל פיתוח.

 

ומה עם פרנסה?

בחצבה מתגוררים כ-650 תושבים ו-180 משפחות, כשבשנים האחרונות נקלטו 24 משפחות. נדב מרכז המשק אילון ומשפחתו הגיעו למושב לפני כארבע שנים. עכשיו הם מקדמים את פני המתעניינים. הוא מספר על היתרונות במעבר לערבה וכי החשש התעסוקתי קיים אבל פתיר.

 

לדבריו, הקורונה הוכיחה שניתן להתגבר על המכשול שכן "העולם הוא גלובלי ואפשר לעבוד מהבית. כשאתה עובר לערבה, חוץ מזה שאתה עובר את צומת הערבה והזמן חוזר לאחור, צריך להיות יצירתיים בתחום התעסוקה. יש עבודה בחקלאות, בעבודה ציבורית, הרבה עצמאים. אתה יכול לבנות את בית חלומותיך בקהילה מחבקת שכייף לקום בבוקר".

עלייה בכמות זוגות שעברים לגור בערבה בעקבות הקורונה ()
"מחפשים שינוי". לירן וסער ווייס

לירן וסער וייס חששו, אך הבינו בתקופת המגיפה שמקום העבודה לא חייב לקבוע את מקום המגורים. "המקום הזה מייצר חלום להתקדם ולהצליח", אומרת לירן ומקווה לעבוד ולפתח את תחום החינוך המיוחד. סער מצידו שעובד בהייטק פתוח להצעות, "אולי גם שינוי בחיים שלי".

 

במקביל לעבודות הבנייה, במועצה פועלים לעידוד ופיתוח מקומות תעסוקה שיאפשרו פרנסה, שילוב שבין חדשנות וקידמה חקלאית- תיירות ו'לואו-טק' כבשורה הגדולה שמגיעה מהמועצה. כחלק מפיתוח התשתיות ממוקם קאנטרי קלאב חדש בעלות 30 מיליון שקלים תרומה מקרן JNF ארה"ב. בנוסף התבצעו הרחבות בבתי הספר, והוקמו קמפוס חדש, ומרכז חירום והצלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים