שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

"החזרה לשגרה? ברדק": ראש עיריית גבעתיים נגד משרד הבריאות

לאחר שעובדת בחנות "מקס סטוק" בעיר אובחנה כחולת קורונה קרא רן קוניק לשוהים במקום "להיכנס לבידוד עד שהממשלה תתפקד". בריאיון לאולפן ynet הוא הסביר: "אנחנו מקבלים חלקיקי מידע, הכל נפרץ". קוניק טען כי במשרד הבריאות חזרו אליו "רק כי כתבתי ציוץ חריג"

 

 

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק פרסם במהלך סוף השבוע ציוץ נוקב בטוויטר נגד התנהלות משרד הבריאות על רק אבחונה של עובדת בחנות "מקס סטוק" בעיר כחולה בנגיף הקורונה. "התושבים לחוצים וכרגיל, האחרונים לקבל מידע הם ראשי הערים", כתב. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (א') סיפר: "אף אחד לא יודע מי צריך להיות בבידוד. בסוף, התושבים פונים אלינו לעירייה". בפנייה לתושבים המליץ קוניק לשוהים בחנות להישאר בבית "עד שמשרד הבריאות יחזור לתפקד".

 

"כל הנושא של החזרה לשגרה הוא ברדק אחד שלם. ממש אנרכיה", אמר בריאיון. "יש תחושה שהכול נפרץ ואין תשובות ברורות ואין ייעול. חשבו שיפתחו את הכל והדברים יסתדרו והקורונה נעלמה וזה לא בדיוק ככה. אנחנו צריכים לחיות עם הקורונה לפחות שנה, להערכתי".

 

 

- אתה מתאר כאן תחושה של הפקרות.

"אני קצת קיצוני בדברים האלה, אבל כנראה שככה מזיזים דברים וככה דברים מקבלים בסופו של דבר התייחסות, אבל זה לא רחוק מהמציאות. אתם יכולים לראות גם את קבלת ההחלטות, הכל זה מאפס למאה - שחור ולבן, כל הזמן. הרי היה ברור לכולנו שיהיה גל שני, או סוג של גידול בתחלואה. לדוגמה, מוכרת בחנות שתימצא חולה - אז מה הבעיה להכין תסריט מראש?"

 

- אבל כל התקופה הזאת, לא דיברו אתכם? לא הכינו? לא היה מטה משותף?

"לא היה כמעט כלום, זה מה שאנחנו אומרים מהיום הראשון. ברוב המקרים אנחנו יושבים מול הטלוויזיה ושומעים את הודעת ראש הממשלה, כמו כולם. הוא בא וזורק את מה שהוא זורק, ואנחנו היינו צריכים להתמודד עם זה יומיים-שלושה רק לנסות ולהבין מה הוא רוצה. המלחמה היא אצלנו בשטח, בערים".

רן קוניק ראש עיריית גבעתיים ()
"תיכנסו לבידוד על שמשרד הבריאות יתפקד". ההנחיה החריגה של ראש עיריית גבעתיים
  

לדבריו, אם ההתנהלות תימשך, כל הציבור יוכנס לבידוד בשלב זה או אחר. "אין שום מתווה ברור ורגוע ומסודר וגם אין הסברה מסודרת לציבור. זרקו כל מיני החלטות היסטריות, הציבור בלחץ ובצדק, כי לא הסבירו לו בדיוק מה צפוי לקרות ומה הפתרונות לכל תרחיש כזה שיקרה. ואנחנו, מי חושב לתת לנו סמכויות? לא רק שאנחנו לא מקבלים סמכויות, אנחנו בקושי מקבלים חלקיקי מידע וצריכים לרוץ". הוא ציין כי כתב את הביקורת הנוקבת כדי לקבל מענה: "בסוף חזרו אליי כי כתבתי ציוץ חריג".

 

- אז אחרי אותו ציוץ, מה הם אומרים לך?

"במקרה הספציפי הזה הם הוציאו הודעה שהציבור גם כן לא כל כך האמין לה. שהעובדת הייתה עובדת במחסן, ומי שלא שהה לידה 15 דקות לא חייב בידוד. אני חושב שאפשר להידבק גם בשנייה, אני לא יודע מה הן 15 הדקות האלה, אבל הוציאו איזה הודעה שציבור הלקוחות לא צריך בכלל להיכנס לבידוד, אלא רק העובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד מלכה
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק
צילום: אלעד מלכה
מומלצים