שתף קטע נבחר

איים חצי שנה לפני שחוסל: "כולם ימותו. נשים, בנות, ילדות"

היעד המרכזי בחיסול המשולש בלוד, נהאד אל-שמאלי מרמלה, תועד מאיים מול המצלמות על המשפחות היריבות: "כולם ימותו. כל מי שיעלה על הכביש - ימות. אם מישהו מלשין - גם הוא יילך". בשנה האחרונה חוסלו עוד שלושה מבני משפחתו, וברמלה חוששים מההלוויה: "לא יודעים מי הבא בתור"

 

 

"כולם ימותו. נשים, בנות, ילדות". את האיום הזה שיגר לפני מעט יותר מחצי שנה נהאד אל-שמאלי (28), תושב שכונת ג'ואריש ברמלה - שאתמול נרצח בחיסול המשולש בכניסה ללוד. שלושה מבני משפחתו של אל-שמאלי, שככל הנראה היה היעד לחיסול, נרצחו בשנה האחרונה. איתו נרצחו אתמול גם עבד אל-לטיף בן 40 וג'יבריל עכאשה בן ה-28, שנסעו איתו בטנדר.

 

בריאיון לפני כשמונה חודשים, לחדשות "כאן", אמר אל-שמאלי, שאז טושטשו פניו: "משפחת ג'רושי ומוגרבי, כולם ימותו. נשים, בנות, ילדות, כל מי שיעלה על הכביש פה אינשאללה ילד קטן, ימותו על הכביש. גם כל השכנים, אם מישהו מלשין, גם הוא יילך. כולם יז*** אחד אחד". על המשטרה אמר: "הם בני ז****, הם יודעים מי הורג, רק לא עושים להם כלום בגלל שהם עובדים כמשת"פים".

 

 
ג'יבריל עכאשה נהאד אל-שמאלי ראאד עבד אל-לטיף נרצחים רצח ירי צומת לוד ()
אל-שמאלי והשניים שנרצחו איתו

צוות צילום הותקף ()
זירת החיסול

על-פי חקירת המשטרה, שלושת הנרצחים היו בדרכם לעבודה בטנדר שנשא חומרי בנייה. שניים ישבו מקדימה והשלישי מאחור. עוד עלה כי המתנקשים עקבו אחריהם במשך כמה קילומטרים עד שהגיעו לצומת. מתנקש אחד ירד מהרכב וירה בשלושתם מטווח קצר. מכונית המאזדה שעל-פי החשד שימשה את המתנקשים, נמצאה שרופה באזור חוף פלמחים. כוחות משטרה ומכבי האש הוזעקו למקום.

 

החיסול מהווה המשך לגל רציחות ברמלה, על פי החשד כנקמה על רצח איש העסקים מוחמד מוגרבי, באוגוסט האחרון. בן המשפחה האדין אל-שמאלי הואשם לפני כתשעה חודשים ברצח מוגרבי, ומאז הרוחות בשכונה סוערות. בחודש מרץ האחרון נרצח ביריות מוחמד אל-שמאלי, בן דודו של נהאד, לאחר שאש נפתחה לעבר הרכב שבו נהג בכניסה לנתניה.  

 

במהלך אוגוסט, בשבועות שאחרי רצח מוגרבי, נרצחו ביריות עוד שני בני משפחת אל-שמאלי, בהפרש של יממה. מועתז, אחיו של הנאשם האדין והנרצח בנתניה מוחמד נורה למוות. כעבור יממה, בהלווייתו של מועתז, נפתחה אש לעבר משתתפי ההלוויה - וסעיד, אחיו של נהאד, שנרצח אתמול בצהריים, מת במקום.

אירוע ירי בלוד (צילום: יאיר שגיא)
זירת החיסול המשולש(צילום: יאיר שגיא)

מחסום בכניסה לשכונת ג'ואריש ()
חסימות בכניסה לג'ואריש

כוחות משטרה רבים עדיין נמצאים באזור ג'ואריש, במטרה למנוע את המשך שפיכות הדמים. אחרי הרצח נחסמה בבטונדות הכניסה לשכונה שברמלה. עשרות תושבים מחו על האירוע, הבעירו צמיגים וגם פחים. בן למשפחת אל-שמאלי אמר היום: "אם ימשיכו בנקמת דם לא יהיה פתרון, ויהיו עוד רציחות. המשפחה איבדה ארבעה אנשים, ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור".

 

לפי ההערכות המתנקשים התכוונו לרצוח רק את אל-שמאלי, ובכל מקרה עד עתה לא נעצרו חשודים במעשה. מועד הלוויית הנרצחים עדיין לא פורסם, ובכל מקרה ברמלה חוששים מרצח נוסף, בדומה לזה שהיה בשנה שעברה. "אנשים חוששים מההלוויה, ודורשים מהמשטרה שתבדוק את כל האזור כדי שלא יחזור על עצמו המקרה מלפני שנה", אמר בן המשפחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים