שתף קטע נבחר

בעל ואישה מונו לשגרירים ויחלקו בתפקיד

הדיפלומטים הגרמנים נטלי קאוטר ואדריאן פולמן יכהנו לסירוגין בראש השגרירות בסלובניה: "אנחנו רוצים לבלות יותר זמן עם הילדים"

משרד החוץ בברלין מינה זוג נשוי לשגרירים בסלובניה, בהסכם חסר תקדים בגרמניה שמאפשר לזוג הדיפלומטים לשלב בין עבודה לחיי המשפחה.

 

נטלי קאוטר (45) ואדריאן פולמן (43) עובדים יחד במשרד החוץ הגרמני משנת 2005. הם מגדלים שלושה ילדים, בני 7, 8 ו-10. הזוג חיפש דרך למצוא תפקיד "ידידותי למשפחה". הם הציעו לשר החוץ הגרמני הייקו מאס לכהן לסירוגין כשגרירים. מאס הסכים לנסות את המהלך.

גרמניה מינתה זוג נשוי ל שגרירים ב סלובניה ()
פולמן וקאוטר. "תפקיד ידידותי למשפחה"

לפי הסיכום, החל מחודש אוגוסט הזוג יחלוק את התפקיד בבירת סלובניה לובליאנה למשך ארבע שנים. הם יקיימו רוטציה מדי שמונה חודשים. קאוטר תהיה ראשונה.

 

למרות ההסכם עם משרד החוץ, לגרמניה עדיין יהיה דיפלומט נוסף בתפקיד סגן השגריר. הזוג כבר חלק תפקיד בעבר: פולמן וקאוטר כיהנו לסירוגין בתפקיד סגן השגריר בסרייבו, הבירה של בוסניה והרצגובינה.

שר החוץ של גרמניה הייקו מאס (צילום: AP)
שר החוץ הייקו מאס(צילום: AP)
 

"המניע המרכזי היה ההבנה שאנחנו רוצים – וצריכים – לבלות יותר זמן עם הילדים", אמר פולמן. בראיון לתקשורת הגרמנית אמר הדיפלומט שהאופי שלו ושל רעייתו שונה מאוד, אך הדבר לא גורם ל"מתיחות דיפלומטית" ביניהם. "אנחנו רואים את רוב הדברים עין בעין", אמר פולמן. "אני לא מודאג במיוחד לגבי מחלוקות גדולות או סכסוכים".

 

גרמניה היא לא המדינה הראשונה בעולם שמסכימה שזוג יחלוק את תפקיד השגריר. שווייץ עשתה זאת בתאילנד ב-2009 וב-2016 מינתה צרפת בעל ואישה לראש השגרירות בזגרב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים