שתף קטע נבחר

אחרי שצה"ל ערער: מחבל בן 14 שרצח חייל יישלח למאסר עולם

בית המשפט הצבאי לערעורים החליט להחמיר את עונשו של ע.ט, שלקח חלק בפיגוע שבו נרצח החייל ינאי ויסמן ונשלח ל-35 שנים בכלא. השופטים: "המסקנה הערכית - מעשיו ראויים למאסר עולם בלבד"

  

 

בית המשפט הצבאי לערעורים קיבל בצהריים (רביעי) את דרישת התביעה הצבאית וגזר מאסר עולם על ע.ט, מחבל פלסטיני שהיה בן 14 ותשעה חודשים כשלקח חלק ברצח החייל ינאי ויסמן בסניף "רמי לוי" בשער בנימין לפני כארבע שנים.

 

הפרקליטות הצבאית דרשה כבר בהתחלה מאסר עולם לשלושת המחבלים שהגיעו מהכפר ביתוניא, אך בית המשפט החליט כי מפאת גילם הצעיר יישלח ע.ט ל-35 שנות מאסר גם בשל "נסיבות אישיות".

ינאי ויסמן ()
ינאי ויסמן

עם זאת, פסיקתם של השופטים אל"מ נתנאל בנישו, אל"מ אלי בן טובים וסא"ל משה שילה, נחשבת לחריגה גם בשל גילו הצעיר של המחבל, ולאור העובדה שהביע חרטה על מעשיו. "על אף שיש חשיבות לגיל הנאשם לקבלת האחריות ולקבלת החרטה, במיוחד בגילו של ע.ט, אין די בעובדות אלה על מנת לשנות את המסקנה הערכית כי מעשיו ראויים לעונש מאסר עולם, ולעונש זה בלבד", כתבו השופטים.

 

א.ע, מחבל נוסף שהיה בן 16 בפיגוע אך היה מחוץ לסניף בזמן הרצח, נשלח ל-32 שנות מאסר והערעור של התביעה הצבאית לא התקבל. המחבל השלישי, שהיה זה שדקר את ויסמן, נשלח תחילה ל-35 שנות מאסר, ולאחר ערעור התביעה הצבאית עונשו הומר למאסר עולם.


שלושת המחבלים בסופרמרקט ()
שלושת המחבלים בסופרמרקט

 (באדיבות המשטרה) (באדיבות המשטרה)
(באדיבות המשטרה)

עורך הדין חיים בלייכר מארגון חוננו, שליווה את משפחתו של ויסמן, מסר כי "אנו מברכים על הכנסת הרוצח הארור למאסר עולם לכל חייו וזאת חרף גילו. האויב הערבי אשר מסית ופועל להשמדת יהודים באשר הם יהודים, מחנך את פעילוי לרצח יהודים בכל אמצעי ובכל זמן. אנחנו חייבים להשיב מלחמה כנגד הטרור ולנקוט ענישה המרבית כנגד אותם רוצחים. הצלת חיי ישראלים קודמת לחיי המחבלים ומכאן יש הכרח לפעול נגד המחבלים בכל העוצמה בשטח ובבית המשפט גם כשמדובר ברוצחים צמאי דם בני 14".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
ינאי ויסמן
צילום: דובר צה"ל
מומלצים