שתף קטע נבחר

מבצע משטרתי ביישוב בדואי בנגב. התושבים טוענים: "מנסים לרצות את הימין"

כוחות משטרה פעלו ביישוב ביר הדאג', שממנו הגיעו החשודים בתקיפת חיילים וגניבת ציוד מבסיס צה"ל. 17 בני אדם נעצרו ונתפסו שתילי קנאביס, שב"חים, 200 ראשי צאן ופריטים צה"ליים כגון אמצעי ראיית לילה. נציג התושבים טוען: "זו התקפה חסרת רסן. הטילו אימה על ילדים ונשים"

 

 

ברקע פרסום התיעוד של תקיפת חיילי צה"ל על ידי תושבי הפזורה הבדואית בנגב, שנחשדו בגניבת נשק מבסיס, פתחה היום (ד') המשטרה במבצע נגד מה שהיא מגדירה "מחוללי פשיעה" ביישוב ביר הדאג' ובאזור שטחי האש הסמוכים. על פי הודעת המשטרה, אותרו פריטים החשודים כרכוש צה"ל, בהם אמצעי ראיית לילה. 17 בני אדם נעצרו.

 

עוד נמסר כי נתפסו ארבעה כלי רכב שעל פי החשד החשד הוחזקו שלא כדין. במסגד ביישוב אותרו תשעה חשודים בשהייה בלתי חוקית והוחרמו מאות שתילי קנאביס שנמצאו במחצבה בסמוך ליישוב.

 

המשטרה החרימה גם כ-200 ראשי צאן שלטענתה שיבשו את פעולת הצבא באימונים בשטחי האש. הם טופלו בשיתוף עם יחידת הפיצו"ח במרחב דרום של משרד החקלאות והסיירת הירוקה.

מחוללי פשיעה בביר הדאג' (צילום: דוברות המשטרה)
ראשי צאן שהוחרמו בביר הדאג'(צילום: דוברות המשטרה)

מחוללי פשיעה בביר הדאג' (צילום: דוברות המשטרה)
שוטרים בביר הדאג'(צילום: דוברות המשטרה)

מחוללי פשיעה בביר הדאג' (צילום: דוברות המשטרה)
כלי רכב החשודים כגנובים(צילום: דוברות המשטרה)



מחוללי פשיעה בביר הדאג' (צילום: דוברות המשטרה)
שתילי קנאביס במחצבה ליד היישוב(צילום: דוברות המשטרה)

מחוללי פשיעה בביר הדאג' (צילום: דוברות המשטרה)
ציוד צבאי לראיית לילה(צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר הוועד המקומי ביר הדאג', סלים דנפירי, הגדיר את המבצע המשטרתי "עליהום", ולדבריו "ניתן להגדיר פעילות זו בשתי מילים שאמר קצין בכיר במשטרה: 'להכות בכולם'".

 

הוא הוסיף כי מדובר ב"התקפה חסרת רסן של המשטרה והסיירת הירוקה על תושבי ביר הדאג'. מטרתה לרצות את עמותת רגבים, את הימין הקיצוני ושרים מהליכוד. כוחות גדולים של המשטרה והסיירת הירוקה כיתרו את היישוב והענישו את התושבים בצורה קולקטיבית על ידי הטלת אימה על ילדים ונשים, ביצוע מעצרים, חלוקת דוחות תנועה, החרמת עדרים, רכוש ועוד.

 

"הרוב המוחלט של תושבי ביר הדאג' הם אזרחים שומרי חוק, ולא פורעי חוק כפי שמנסים להגדיר אותם גורמים בימין הקיצוני. אנו פונים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכלל הגורמים הרלוונטיים לפעול לאלתר להפסיק את מסע העליהום".  

 

 

בבוקר שלח השר לביטחון פנים אמיר אוחנה רמז למה שצפוי להתרחש באזור כשכתב: "כוחות המשטרה פתחו במבצע אכיפה מקיף בביר הדאג'. חשודים נעצרו, כלי רכב נתפסו, ציוד וכסף מזומן הוחרמו. ישר כח למפקדים ולמפקדות, לשוטרות ולשוטרים בשטח, שממשיכים לפעול לחיזוק המשילות ולחיזוק הביטחון האישי של תושבי הדרום. זה ממש לא צעד יחיד. כך זה יימשך".

 

במקביל נמשכים ההליכים נגד החשודים בתקיפת החיילים מהסרטון. בית משפט השלום בבאר שבע הורה על שחרור למעצר בית של אחד מהם, בן 28. חשוד נוסף, בן 24, יישאר במעצר יום שישי. שניהם תושבי ביר הדאג' שנעצרו אתמול ומיוחסים להם חשדות לכניסה לשטח סגור, גניבה, תקיפה ויידוי אבנים.

 

עורך דינם, מוטי יוסף, מסר: "לאחר עיון בחומרי החקירה מצא בית המשפט לנכון להורות על שחרורו של מרשי. לגבי האחר הוארך המעצר ביומיים חרף בקשת המשטרה להארכה של שישה ימים. אני מאמין שביום שישי הוא ישוחרר. הוא טוען שאין ממש בטענות החיילים".

 

מתנועת רגבים נמסר בתגובה לטענות התושבים: "תמונות אמצעי הלחימה, הסמים, הג'יפים הגנובים וכספי הפשיעה שאיתרה המשטרה רק ביומו הראשון של המבצע, מדברות בעד עצמן. הטענות של דנפירי כאילו פעילות האכיפה נועדה לרצות את תנועת רגבים, מהווה המחשה מצוינת לביטוי 'הקוזק הנגזל'. זה נכון שאנחנו עדיין לא מרוצים. אנו מברכים את השר לביטחון פנים ומשטרת ישראל על התנעת מבצע האכיפה, ורק מזכירים שהאכיפה והחזרת שלטון החוק צריכים להיות האקלים הקבוע באיזור, ואין להסתפק במבצע נקודתי". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
המבצע בביר הדאג', היום
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים