שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

מספר הנדבקים בעשרה ימים ביוני – גבוה מאשר בכל חודש מאי

מתחילת החודש אותרו 1,251 נשאי קורונה חדשים, לעומת 1,186 בכל מאי. ביממה האחרונה התגלו 175 נדבקים חדשים, מהם 36 בתל אביב. עם זאת, מספר המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ נותר יציב על 112

 

 

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ד') התגלו ביממה האחרונה 175 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, מהם 36 מתל אביב, 11 מבני ברק ושמונה מירושלים. רק 28 חולים החלימו ב-24 האחרונות. לפיכך, מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 2,869 – בדומה לנתון של 20 במאי.

 

בעשרת הימים מתחילת חודש יוני אובחנו ב-1,251 חולים חדשים בקורונה, לעומת 1,186 בלבד לכל אורך חודש מאי.

 

עם זאת, חרף העלייה החדה בנדבקים, מספר המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ נותר יציב והוא עומד על 112 בני אדם, 22 מהם מונשמים.

 

 
 

עמדת בדיקות קורונה בשלומי (צילום: דוד חורש, דוברות כללית)
עמדת בדיקות קורונה בשלומי(צילום: דוד חורש, דוברות כללית)

בינתיים נמשכת ההשפעה של המגפה על מערכת החינוך. תלמידה באולפנת "אמי"ת" בגבעת שמואל אובחנה היום חיובית לנגיף הקורונה. ראש העיר יוסי ברודני הודיע כי היא שהתה באולפנה בפעם האחרונה ביום חמישי שעבר, ולפיכך המוסד ייסגר עד לעדכון ואישור משרד הבריאות. הוא הוסיף כי לתלמידה יש אח שלומד בישיבה בגבעת שמואל, אך הוא עבר בדיקה לנגיף ונמצא שלילי.

 

משרד החינוך הודיע כי מאז אמש אובחנו 15 נדבקים חדשים בנגיף במערכת החינוך. מספר המורים והתלמידים שנדבקו בנגיף עמד על 433. עד כה 23,969 תלמידים ומורים נשלחו לבידוד. עוד דווח כי שבעה מוסדות חינוך נוספים נסגרו מאז אמש. עד כה נסגרו 144 מוסדות חינוך.

 

בראשון לציון אובחנה עובדת בעירייה כנשאית קורונה. מהעירייה נמסר כי משרד הבריאות מנהל חקירה אפידמיולוגית על מנת לבדוק עם מי העובדת באה במגע. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כל עובדי בניין העירייה נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עד קבלת תוצאות הבדיקה. בדיקת העובדים תתקיים ככל הנראה מחר בבניין העירייה על ידי קופות החולים. 

 

 

גם בעיריית רמת גן אובחנה חולת קורונה במחלקת הדוברות. 20 עובדים, בהם מנהלי המחלקות והצוות שהיה במגע עם העובדת, נכנסו לבידוד.

 

בצהריים הופסק המסחר בשני אולמות בבורסה ליהלומים ברמת גן לאחר שהתגלה שסוחר שנדבק בנגיף שהה במקום שלשום. סוחרים שבאו איתו במגע נדרשו להיכנס לבידוד. החולה שהה באולם הגלם שבו סוחרים ביהלומים לא מלוטשים ובאולם המסחר המלוטש. האולמות צפויים להישאר סגורים בשלב זה עד יום ראשון הקרוב, אולם משך זמן הסגירה עלול להתארך אם יימצאו חולים נוספים.

 

בנהריה וביישוב שלומי הקימה קופת חולים כללית מתחמי בדיקות לתלמידים וצוותי הוראה. זאת בעקבות גילוי מקרי קורונה בחטיבת הביניים עמל בנהריה ובבית הספר בן צבי בשלומי. בנהריה נפתח מתחם באוהל שהוצב במגרש החניה בצפון העיר (מול פאר כל גיל). בשלומי הוקם אוהל בדיקה ליד צומת חניתה. במהלך היום אמורים להיבדק במתחמים כ-900 תלמידים ואנשי סגל.

 

המשטרה בירושלים עצרה הבוקר אישה שלא חבשה על פניה מסכה בסמוך לשוק מחנה יהודה. סרטון המתעד את המעצר הופץ ברשת. המשטרה שחררה סרטון ממצלמת הגוף של אחד השוטרים שהיו באירוע ומסרו כי התיעוד שהופץ "חלקי ואינו משקף את המציאות".

 

לפי המשטרה, שוטרים שפעלו במקום הבחינו באישה ללא מסכה, בניגוד לצו בריאות העם. הם ביקשו לעכבה לנקודת המשטרה הסמוכה לשם רישום דו"ח נגדה, אך היא סירבה במשך דקות ארוכות. עוד נמסר כי השוטרים הסבירו לה כי אם תמשיך בסירובה, יאלצו לעצור אותה. דבר שלבסוף התממש. עם סיום רישום הדו"ח נגדה, היא שוחררה ממעצר לדרכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים