שתף קטע נבחר

במחאה על הסיפוח: בלונים הופרחו מעזה לישראל

בתיאום עם חמאס: פעילים פלסטינים הגיעו לגבול למפגן כוח של הפרחת בלונים לעבר ישראל. למרות שטענו שמדובר בבלוני נפץ, לא דווח על אירועי שריפה. המהלך בוצע לפי אחד הפעילים בעקבות ההחלטה לספח חלקים מבקעת הירדן ויהודה ושומרון: "לא היה מנוס". לדבריהם, פעולות המחאה צפויות להימשך

 

 

 

פעילים פלסטינים של יחידות בלוני התבערה שבו היום (שישי) להפריח צרורות בלונים מגבול רצועת עזה לכיוון ישראל. ההפרחות בוצעו מאזור מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה, ולדבריהם מדובר בבלוני נפץ ותבערה. עם זאת, גורמים ביטחוניים מסרו מצידם כי לא זוהו היום בלונים שחצו מגבול עזה לשטח ישראל.

 

הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל ()
הפעילים בעזה לקראת הפרחת הבלונים

הפרחה הפרחת בלונים בלוני תבערה מחבל מחבלים חמאס  ()

ההפרחה המרוכזת, שאמנם לא גרמה נזק אך בוצעה לעיני כלי התקשורת הפלסטיניים, מצביעה על כך שמדובר במפגן כוח ויכולת. המטרה: לאותת לישראל את חוסר שביעות הרצון בעזה, ולחזור לפרקטיקה שאתגרה את ישראל גם בזירה האזרחית, וגם בזו הצבאית.

 

הפעילים שהפריחו את הבלונים מקפידים להציג את עצמם כעצמאיים, אך ביצוע משימות מהסוג הזה בעבר תואמו ואושרו על-ידי הזרוע הצבאית של חמאס. גם הפסקת ההפרחות (בעקבות הסכמים והבנות שהושגו מול ישראל - א"ל), נאכפו מיידית על ידי חמאס.

 

אחד הפעילים, המכונה אבו יאסר, הסביר כי מדובר ב"תגובה על ההחלטה הישראלית לספח חלקים מהגדה המערבית ועל הפגיעות הישראליות במסגד אל-אקצה". אותו פעיל איים כי הפרחת בלוני התבערה תתעצם באופן הדרגתי כל זמן שישראל תמשיך בתוכניותיה.

 

"אחרי שישראל עיכבה לאחרונה את יישום ההבנות (במסגרת ההסדרה מול עזה – א"ל) לא היה לנו מנוס מלפעול באמצעים הפשוטים שלנו ולהפעיל לחץ על ישראל", הוסיף.

 

בנוסף, מקור ברצועת עזה אומר שחמאס מאיים כי אם ישראל לא תכניס את כספי המענק הקטארי לרצועת עזה הוא ישיב לפעילות את יחידות ההטרדה הלילית על גבול רצועת עזה ביום שישי הבא. כמו כן מאיים הארגון כי אם עדיין לא יוכנס המענק הקטארי, כך על פי המקור, הארגון ישיב בעוד שבוע וחצי את פעילותה של היחידה של הפלסטינים שחותכים את גדר המערכת וחודרים לשטח ישראל.

 

הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל ()
"אין מנוס". אחד הפעילים שהתראיינו לכלי התקשורת בעזה

הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל ()
הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל ()

הפרחת בלוני תבערה לעבר ישראל ()

למרות שהסיפוח, אם ייצא את הפועל, יבוצע ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, במערכת הביטחון הישראלית מוטרדים יותר ההשלכות שיהיו על סיפוח שכזה דווקא מכיוונה של רצועת עזה. במצב כזה חמאס, ובעיקר הג'יהאד האיסלאמי, יתקשו שלא להגיב משטח הרצועה ולהביא להסלמה ביטחונית. נראה כי מפגן ההפרחות היום עשוי להיות רק סנונית ראשונה לקראת שבועות ארוכים של מתיחות בשתי הזירות הפלסטיניות.

 

בתוך כך, בחמאס התייחסו למאמר של שגריר איחוד האמירויות בארצות הברית שפורסם ב"ידיעות אחרונות", ומסרו כי "הניסיונות של השגריר לדון בשיתוף פעולה עם ישראל מביעות רצון לנורמליזציה. דבריו כי התגובה הפלסטינית לסיפוח היא אלימות שתדחוף את הקיצוניים הם האשמה שמופנית לכל המאבק הלאומי הפלסטיני. על כל הגורמים ששואפים לנורמליזציה עם הכיבוש להפסיק זאת, שכן זה משרת אך ורק את הפרויקט הציוני ומעודד אותו להמשיך בתוקפנות נגד עמנו והמקומות הקדושים ומהווה דקירה בגב העם".

 

קודם לכן, הג'יהאד האיסלאמי ואמר כי "הצהרותיו משקפות את אכזבתם מהמחויבות של ישראל". ארגון הטרור אמר כי מדובר ב"תחנונים ודברי תוחכה, ולא בתמיכה בסוגיה הפלסטינית". בארגון ציינו כי "הדברים האלה מסוכנים לאור התייחסותו לשיתוף הפעולה בתחום הביטחון והטרור. חלק מהמשטרים הערביים מנסים להשריר את ישראל באזור, ובכך להפוך את פלסטין לישראלית. הם לא רוצים מדינה פלסטינית, ואנחנו לא מצפים למשהו טוב שיצא מהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים