שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

נתניהו ציטט מחקר: "המסכות יעילות במניעת התפרצות"

ברקע העלייה המתמשכת בנתוני ההדבקה בקורונה, ראש הממשלה חזר על קריאתו להקפיד על ההנחיות: "זה תמרור אדום". הממשלה צפויה לאשר תקציב מיוחד של 8 מיליון שקל לקידום הקמת "רמת טראמפ", ותוכנית סיוע נקודתית לעיר אילת

  

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה על קריאתו לציבור להקפיד על הנחיות משרד הבריאות כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה וציטט מחקר שפורסם בשבוע שעבר בארה"ב לפיו עטיית מסכות מקטינה את מקדם ההידבקות בציבור. במהלך הישיבה אישרה הממשלה את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

 

"לצערי, אין כרגע שיפור במצב ההדבקה", אמר נתניהו. "מספר הנדבקים היומי ממשיך להיות בסביבות ה-200 ביום. זה כמובן תמרור אדום. אני רוצה להביא לתשומת לב הממשלה והציבור, מחקר של אוניברסיטת קיימברדיג' ואוניברסיטת גריניץ', שהראה שעטיית מסכות היא דרך יעילה ביותר למנוע גלי התפרצות נוספים".

בנימין נתניהו (צילום: EPA)
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה(צילום: EPA)

נתניהו ציטט מהמחקר ואמר: "עטיית מסכות בציבור יעילה כפליים בהתקנת מקדם ההדבקה, לאחר הופעת התסמינים. בכל הממדים שהמחקר בדק, נמצא שהשימוש על ידי חצי מהאוכלוסייה הוריד את מקדם ההדבקה מתחת לאחד. כלומר, בעצם, עצר את המגפה. לכן אני חוזר ומבקש מהציבור לכבד את כללי משרד הבריאות: עטייה מסכות, שמירה על המרחב ונטילת ידיים. ממ"י, כפי שאנחנו קוראים לזה".

 

נתניהו התייחס להמשך פתיחת המשק, והכריז כי יובא לאישור סיוע ספציפי לעיר אילת: "גם השבוע אנחנו נמשיך לקיים פגישות על מנת לפתוח את הכלכלה. אעשה זאת עם שר האוצר, עם נגיד בנק ישראל, עם כל האנשים הרלוונטיים, כשהמטרה היא להחזיר את המשק לצמיחה ולסייע להחזיר את האנשים למעגל העבודה. אבל אנחנו גם ננקוט בסיוע נקודתי. אנחנו נביא היום לאישור הממשלה תקציב של למעלה מ-50 מיליון שקל לתוכנית סיוע מיידית לאילת ולחבל אילות. נפעל לחזק את התיירות באזור. תיירות הפנים מחליפה חלקית את תיירות החוץ שנפגעה".

 

בנימין נתניהו (צילום: EPA)
גנץ לצד נתניהו(צילום: EPA)

 

ביום חמישי התכנס ראש הממשלה עם צוות שרים מצומצם כדי לדון בהגבלות חדשות על רקע העלייה המחודשת בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל.

בתום ההתייעצות הוחלט כי לא יחול שינוי בינתיים, פרט לפיקוח מוגבר ב"אזורים אדומים" - סגר ביישובים בנגב ועל שכונות שבהן מתגוררים עובדים זרים.  

 

8 מיליון שקלים ל"רמת טראמפ"

הממשלה צפויה לאשר היום גם הקצאת תקציב של שמונה מיליון שקלים לקידום הקמתו של היישוב "רמת טראמפ" ברמת הגולן, שנה אחרי ההכרזה החגיגית והצבת השלט שלא לוו באישור תקציב. נתניהו אמר בפתח הישיבה כי "אנחנו עומדים לבצע צעדים מעשיים ברמת טראמפ". יש לציין כי השלמת הקמתו של היישוב תדרוש תקציב של 20 מיליון שיעוכב עד לאישור תקציב המדינה.

 

 בדברי ההסבר שצורפו להצעת ההחלטה בנושא שהופצה לשרים נכתב, כי "היוזמה להקים ישוב חדש ברמת הגולן על שמו של הנשיא טראמפ מבטאת הכרת תודה על פועלו למען מדינת ישראל בכלל ורמת הגולן בפרט. יש חשיבות בקידום ההחלטה על הקמת היישוב בעת הזו כדי לחזק את הקשרים המדיניים בין ישראל וארה"ב". 

 

אנשים מצטלמים ליד שלט יישוב רמת טראמפ  (צילום: gettyimages)
הצבת השלט לפני שנה. (צילום: gettyimages)

 

היישוב החדש יפעל במסגרת המוניציפאלית של המועצה האזורית גולן. ב-10 ביוני הוגשה חוות דעת של משרד האוצר הקובעת כי "לאור סמיכותו של היישוב ליישוב הקיים והמשמעויות הכלכליות המנותחות במסמך הרקע לא קיימת התנגדות להקמת היישוב מטעמים כלכליים. עם זאת, לצורך יציאה לביצוע שלב א' נדרשת הצבעה על מקורות תקציביים בהיקף 28.5 מליון שקל".

 

על פי ההחלטה, משרד הבינוי והשיכון יפעל להשלמת התהליכים הדרושים לקידום תכנונו של היישוב החדש ויפעל לקידום תכנון שיאפשר את המשך התפתחותו של היישוב 'קלע אלון'. לצורך זה יקציב משרד האוצר למשרד הבינוי 3 מיליון שקל בשנת 2020 למטרה זו.

 

בנוסף, מוצע לקדם בכפוף לכל דין לרבות הליכי רישוי, ובהתאם לתכניות הסטטוטוריות החלות בשטח, הקמת מחנה זמני של מבנים יבילים. לשם כך מוצע להטיל על משרד ההתיישבות לבחון את האפשרות לקיום תהליכים לצורך הסתייעות בחטיבה להתיישבות. לצורך כך, יקצה משרד האוצר למשרד ההתיישבות סך של 5 מליון שקל בשנת 2020.

 

בהתאם לחוות הדעת הכלכלית של משרד האוצר, יציאה לשיווק שלב א' מותנית בקיומו של תקציב מתאים. בדברי ההסבר בהצעת המחליטים נכתב, כי עד לאישורו בכנסת של תקציב המדינה לשנת 2020 כל הקצאות התקציבים לפי החלטה זו כפופות להוראות חוק יסוד משק המדינה והוראות יסודות התקציב.  

 

אדיר ינקו השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים