שתף קטע נבחר

פולין פלשה לצ'כיה בטעות: "אי הבנה"

חיילים פולנים ששמרו על הגבול הצ'כי, שנסגר בגלל הקורונה, חצו בטעות את הגבול והרחיקו תושבים צ'כים מהאזור. אחרי כמה ימים חזרו לארצם. צ'כיה דרשה הסברים: "הפולנים הבטיחו שלא הייתה שום כוונה עוינת"

פולין הודתה שבסוף החודש שעבר היא פלשה, לזמן קצר, לצ'כיה השכנה. משרד ההגנה הפולני תיאר את האירוע כ"אי הבנה".

 

החיילים הפולנים שמרו על הגבול באזור מורביה, שנסגר כחלק מהצעדים למניעת התפשטות הקורונה. מסיבה לא ברורה הם חצו את הנחל שעובר בגבול והגיעו לשטחה של צ'כיה. הם התמקמו ליד כנסיה שנמצאת 30 מטרים מהגבול הפולני.

תרגיל נאט
חיילים פולנים בתרגיל של נאט"ו(צילום: EPA)
 

החיילים הפולנים שהו בשטחה של צ'כיה במשך כמה ימים, והרחיקו מהאזור תושבים צ'כים שרצו לבקר בכנסיה שלהם. לפי עיתון מקומי חיילים חמושים גירשו מהאזור מהנדס שהגיע לפקח על השיפוצים בכנסיה ורצה לצלם את העבודות במקום. לפי הדיווחים הפולנים הקימו מחסום בכביש שמוביל לכנסיה.

 

כשלשגרירות צ'כיה בפולין נודע על התקרית היא מיהרה למחות על הפלישה. "עמיתינו הפולנים הבטיחו לנו שהתקרית הייתה אי הבנה ושלא הייתה שום כוונה עוינת. החיילים הפולנים כבר לא נמצאים שם, והאזרחים שלנו יכולים שוב לבקר באתר (בכנסיה) בחופשיות", אמר גורם בממשלת צ'כיה ל-CNN. "עם זאת אנחנו עדיין מצפים להצהרה רשמית".

 

במשרד ההגנה הפולני הבהירו שלא מדובר בפעולה מכוונת אלא באי הבנה. "תיקנו את המצב באופן מיידי והעניין נפתר", אמרו במשרד ל-CNN.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
חיילים בצבא פולין בתרגיל של נאט"ו
צילום: EPA
מומלצים