שתף קטע נבחר

פחות בדיקות, פחות נדבקים: 83 אובחנו ביממה האחרונה

מספר החולים החדשים בקורונה ירד, אבל שיעור החיוביים נותר יחסית גבוה - לאחר שמספר הבדיקות צנח בחדות. תל אביב היא עדיין מוקד ההתפרצות: 19 נדבקו ביממה האחרונה

בדיקת קורונה בדיקה קופת חולים מכבי רחובות (צילום: AFP)
ארכיון(צילום: AFP)

ירידה משמעותית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - שנובעת גם מירידה במספר הבדיקות: לפי נתוני משרד הבריאות, 83 אובחנו ביממה האחרונה כנשאי הנגיף. זאת, לאחר שבכל אחד מחמשת הימים הקודמים נדבקו לפחות 170 איש בנגיף.

 

 

על פי הנתונים, מחצות בוצעו 4,791 בדיקות קורונה ואתמול בוצעו בסך הכול 6,937 בדיקות. גם כאן מדובר בצניחה ביחס לימים שלפני כן, שבאחד מהם אף הגיע מספר בדיקות הקורונה ליותר מ-18 אלף. שיעור החיוביים מבין הבדיקות עדיין נותר גבוה ועמד היום על 1.5% ואתמול על 2.1%. מדובר בנתון גבוה יחסית, גם בשל מיעוט הבדיקות שנערכות לאלו שנדבקו לפני כמה שבועות - כדי לבדוק אם הם החלימו.

 

מספר החולים הפעילים - סך כל הנדבקים פחות אלו שהחלימו ואלו שנפטרו - טיפס ל-3,380 איש, בדומה למספר החולים הפעילים ב-17 במאי, לפני כמעט חודש. מאז מספרם ירד והגיע עד מתחת ל-2,000, אבל בשבועיים האחרונים - עם העלייה בתחלואה - חלה עלייה מחודשת במספר החולים הפעילים.

 

תל אביב נותרה מוקד ההתפרצות הבולט, עם 19 נדבקים חדשים ביממה האחרונה. בפתח תקווה נדבקו תשעה נוספים, בבני ברק שישה ובירושלים חמישה. מאז העדכון הקודם אמש התגלו חולים גם בבקה אל גרביה, גן יבנה, גבעת שמואל, חיפה, רכסים, רהט, חדרה, כפר סבא, ערערה שבנגב, צפת, לוד, נתיבות, חולון, , ראשון לציון, אשדוד, חורה, אלעד ואשקלון.

 

מנתוני משרד החינוך שפורסמו הבוקר עולה כי מספר הנדבקים במערכת החינוך עומד על 506. זאת, לצד 183 מוסדות חינוך שנותרו סגורים ו-25,669 עובדי הוראה ותלמידים ששוהים בבידוד.

 

במקביל, הבוקר אמר מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, בריאיון לאולפן ynet כי "אנו נמצאים בסיכון להתפרצות מחודשת של נגיף הקורונה". עם זאת, הוא ציין כי "ניתן למנוע גל שני גם ללא סגר, אם הציבור יישמע להנחיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים