שתף קטע נבחר

פנייה מהכנסת לשר גלנט: "פרסם חוזר מנכ"ל בנוגע לקהילה הגאה"

חברי הכנסת רם שפע ואיתן גינזבורג מכחול לבן פנו לשר החינוך בקריאה לפרסם חוזר מנכ"ל רלוונטי לקהילה הגאה: "לאנשי הצוות אין כלים להתמודד עם הסוגיה, התלמידים בסכנה". בדיון בוועדת החינוך הוצגו נתונים: "מורים לא מגיבים להערות להט"בופוביות"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת בראשות ח"כ רם שפע, דנה אתמול (יום ג') לבקשתו של יו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, ביחסה של מערכת החינוך לקהילה הגאה, לרגל ציון חודש הגאווה. בתום הדיון פנו חברי הכנסת גינזבורג ורם שפע בפנייה משותפת לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה לפרסם חוזר מנכ"ל בנושא הקהילה הגאה, כדי להעניק לצוותי ההוראה כלים לסייע לתלמידים מהקהילה.

 

במהלך הדיון, שנערך בין היתר בהשתתפות נציגי משרד החינוך ונציגי עמותות וארגוני להט"ב, אמר ח"כ גינזבורג: "לפי הנתונים על בני נוער המשתתפים בפעילויות של איג"י, 63% סיפרו שיצאו מהארון בפני חבר אחד לפחות בבית הספר ורק 21% אמרו שיצאו מהארון בפני אחד מאנשי סגל ההוראה. בנוסף, מחצית מהמשיבים טענו כי המורים לא מגיבים להערות להט"בופוביות".

יואב גלנט באולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
השר יואב גלנט. למורים אין כלים(צילום: אבי מועלם)

לדבריו, "כל שנה יוצאים מהארון אלפי תלמידים במערכת החינוך, אך לצערנו, פעמים רבות הם מתמודדים עם זה לבדם וללא תמיכה מהמוסד החינוכי. למורים אין כלים להתמודדות עם הסוגיה ברגע הקשה והמטלטל בחייו של נער, ולכן יש סכנה לתלמידים. עד היום אין חוזר מנכ"ל שמסביר כיצד על אנשי הצוות לנהוג עם אוכלוסיית הלהט"ב במסגרת החינוכית".

 

איתן גינזבורג רם שפע (צילום: עופר חג׳יוב, חוסן לישראל)
רם שפע (מימין) ואיתן גינזבורג(צילום: עופר חג׳יוב, חוסן לישראל)

 

"אני חוזר וקורא לשר החינוך – לא ניתן להמשיך במצב שבו אין חוזר מנכ"ל בנושא הקהילה הגאה", הוסיף גינזבורג. "אם בצה"ל הצליחו לייצר נהלים בנושא, אין סיבה שמערכת החינוך לא תצליח".

 

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ רם שפע, אמר בתום הדיון כי "הגיע הזמן לתקן עוול של שנים במערכת החינוך ולפרסם חוזר מנכ"ל הנוגע ליחס המערכת כלפי תלמידיה הגאים. לא ייתכן שבמשך כל כך הרבה שנים מערכת החינוך תהיה תלויה ברצון הטוב של שר כזה או אחר".

Pride Parade in Tel Aviv (Photo: Yair Sagi)
מצעד הגאווה בתל אביב. ארכיון(Photo: Yair Sagi)
 

הוא הוסיף כי "כפי ששמענו בדיון בוועדת החינוך מכלל ארגוני הקהילה, ואפילו מנציגי משרד החינוך, ברור לכל שנדרש בדחיפות לפרסם חוזר מנכ"ל בנדון, תוך התייעצות עם כל הגורמים הרלוונטיים. יש לאפשר אחת ולתמיד לצוותים החינוכיים כלים להתמודדות והנחיות ברורות ולהקל את חווית ההתבגרות של אלפי נערים ונערות".

 

במכתב שהעבירו לשר גלנט, כתבו חברי הכנסת גינזבורג ושפע כי "מדי חודש יוני מצוין ברחבי העולם חודש הגאווה. כידוע, עשרות אלפי תלמידים להט"בים לומדים במערכת החינוך, חלקם מחוץ לארון וחלקם מתמודדים עם הקשיים הכרוכים בכך לבדם. עם זאת, ולמרות שתלמידים להט"בים נמצאים בכל מוסד לימוד בישראל, עד היום, משרד החינוך טרם פרסם חוזר מנכ"ל העוסק בהתאמת מערכת החינוך וסגלי ההוראה למציאות זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר חג׳יוב, חוסן לישראל
איתן גינזבורג ורם שפע
צילום: עופר חג׳יוב, חוסן לישראל
מומלצים