שתף קטע נבחר

השותף של אסקובר שוחרר מהכלא בארה"ב

קרלוס לדר הקים עם פבלו אסקובר את קרטל הסמים הקולומביאני מדיין, ששלט בסחר הקוקאין בעולם בשנות ה-80. בהמשך הפך אסקובר ליריבו והביא להסגרתו לארה"ב. לדר, שמחזיק באזרחות גרמנית, גורש לברלין

ברון הסמים הקולומביאני קרלוס לדר, "קאובוי הקוקאין" ושותפו של פבלו אסקובר, שוחרר מהכלא בארה"ב וגורש לגרמניה. עורך דינו של לדר אמר שברון הסמים לשעבר המריא שלשום לביתו החדש בברלין אחרי ששוחרר מהכלא בפלורידה, שם היה כלוא כחלק מהתוכנית הממשלתית להגנת עדים.

 

בתו של לדר בן ה-70 אמרה שאביה חלה בסרטן ושארגון סיוע מקומי ייקח אותו תחת חסותו, מכיוון שאין לו קרובי משפחה בגרמניה. זה יהיה הביקור הראשון שלו במדינה. ללהדר יש אזרחות גרמנית-קולומביאנית מפני שאביו היה גרמני שהיגר לקולומביה.

קרלוס להדר  ()
קרלוס לדר

קרלוס להדר  (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

יחד עם אסקובר היה לדר אחד ממייסדי ומנהיגי קרטל הסמים מדיין, ששלט בסחר הקוקאין בעולם בשנות השמונים. הסדרה המצליחה "נרקוס", שעוררה עניין מחודש בחברי הקרטל, הציגה אותו כפושע אכזר שהקים תחנת סמים באי פרטי, נורמנ'ס קיי, שנמצא באיי בהאמאס ורחוק 160 ק"מ מחופי פלורידה.

 

קרטל מדיין היה אחראי להברחת קוקאין בשווי מיליארדי דולרים לארה"ב. בסוף שנות השמונים, כשסכנת ההסגרה לארה"ב מרחפת מעל ראשו, החליט לדר (שהעריץ את אדולף היטלר וגם את ג'ון לנון) להקים מפלגת ימין קיצוני – המפלגה הלטינית הלאומית. הוא קיווה שאותה מפלגה תגרום לקולומביאנים למחות על העובדה שאזרחיה המדינה עומדים לדין בבתי משפט זרים.

פבלו אסקובר ()
פבלו אסקובר
 

ב-1987, בתפנית דרמטית ביחסים, מסר אסקובר מידע לרשויות על מקום הימצאו של לדר – מה שהוביל למעצרו ולהסגרתו. אסקובר, שהיה השותף שלו להדר ובהמשך הפך ליריב שלו, מעולם לא ישב בכלא בארה"ב. הוא נהרג בקרב יריות עם שוטרים ב-1993. מאז נשלחו אלפי סוחרי סמים קולומביאנים לבתי סוהר בארה"ב.

 

במשפט שנערך לו ב-1988 התובעים טענו שהוא אחראי להעברת 80% מהקוקאין לארה"ב. לדר נידון בבית משפט אמריקני למאסר עולם ולעוד 135 שנות מאסר. אחרי מעצרו הסכים להעיד נגד גנרל מנואל נורייגה – שהיה בעבר השליט הצבאי של פנמה ומקורב לקרטל מדיין, והורשע בעבירות סמים בארה"ב. כך הפך לדר לחלק מהתוכנית להגנת עדים ועונש המאסר שלו הופחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים