שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

לחץ על נתניהו לדחות את חידוש הטיסות: "הישראלים יבזבזו בארץ"

בדיונים פנימיים בממשלה לחצו על נתניהו לדחות את פתיחת השמיים כמה שיותר. יועצו הכלכלי הבכיר: "הישראלים לא נוסעים לחו"ל ומוציאים את הכסף בארץ". במשרדי הממשלה סקפטיים בנוגע לעמידה ביעד - 1 באוגוסט

 

 

במשרדי הממשלה השונים יש סקפטיות רבה לגבי היעד שהוצב לפתיחת השמיים לתיירים ליוון ולקפריסין ב-1 באוגוסט, ויש חשש שישראל לא תעמוד ביעד הזה ופתיחת השמיים תידחה.

נתב
גורמים בכירים חוששים מאובדן תיירות הקיץ. נתב"ג(צילום: מוטי קמחי )

בדיונים פנימיים במשרד החוץ נשמעו חששות בנוגע לנתוני התחלואה. ישראל אינה מוגדרת עוד מדינה ירוקה ואם לא יהיה שינוי משמעותי בנתונים, ייתכן שמדינות אלו לא ירצו לקבל טיסות מישראל ובוודאי לא יסכימו לבטל את חובת הבידוד.

 

בדיונים פנימיים שהתקיימו בממשלה היו אפילו מי שלחצו על נתניהו לדחות את פתיחת השמיים כמה שיותר בנימוק שהישראלים יוציאו את הכסף בארץ במקום בחו"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס (צילום: עמוס בן גרשום, לע
נתניהו ומיצוטקיס, אתמול(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בדיון סגור בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר יועצו הכלכלי וראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון, כי "העובדה שישראלים לא נוסעים לחו"ל גורמת לכך שהם מוציאים את הכסף בארץ, אולם זו לא סיבה בשום אופן למנוע טיסות לחו"ל אם נתוני התחלואה מאפשרים זאת".

 

גורמים בכירים חוששים שאם תהיה עוד דחייה בפתיחת השמיים, המשמעות תהיה אובדן מוחלט של תיירות הקיץ והפסדים אדירים לענף.

 

אתמול נפגש נתניהו עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס שהגיע לביקור בישראל. ראש הממשלה היווני אמר כי "חשוב לנו לפתוח את יוון לתיירים, אבל אנחנו נשים את הבטיחות של האזרחים בראש. עבדנו קשה כדי לדאוג לבטיחות האורחים. יש הנחיות נוקשות".


פורסם לראשונה 17/06/2020 23:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חשש מדחיית חידוש הטיסות. נתב"ג
מומלצים