שתף קטע נבחר

כך נסחטה חברת מזון גדולה: "אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק" | האזינו לשיחה

נהגי משאיות גנבו מחברת שיווק מזון גדולה סחורות בשווי של יותר מ-10 מיליון שקלים. בעל החברה החליט להחליף אותם - והם החלו לאיים על נהגים חדשים שנשכרו. סוכן סמוי שהחל לעבוד בחברה הפליל אותם: "אתה רוצה מלחמה? בבקשה, תמשיך שם". האזינו להקלטה

 

 

 

"רוצה מלחמה? בבקשה, תמשיך שם": המשטרה הצליחה לפענח פרשייה של סחיטת חברת שיווק מזון גדולה, שממפעלה במרכז הארץ נגנבו סחורות בשווי של יותר מ-10 מיליון שקלים. במסגרת פעילות יחידת ההונאה של המשטרה הוחדר שוטר סמוי למפעל, וזה הקליט את החשודים, נהגי חברת הובלות, מאיימים על נהגים חדשים שנשכרו לעבוד בחברה. ששת הנהגים, תושבי לוד, נעצרו יחד עם עובד נוסף בחברה, שלפי החשד סייע להם.

פרשת סחיטה באיומים על חברת מזון גדולה (צילום: דוברות המשטרה )
התיעוד מהמפעל(צילום: דוברות המשטרה )

החקירה נפתחה בעקבות כמה אירועי אלימות, סחיטה באיומים וגניבה מבעלי החברה. בחקירה עלה החשד כי נהגים בחברת הובלות, בני משפחה מלוד, גנבו בסיועו של אחד העובדים במפעל את הסחורה – ומכרו אותה לבתי עסק ברחבי הארץ. בעל החברה ביקש להחליף את הנהגים, ואלו החלו לאיים עליו ועל הנהגים החדשים שביקש להעסיק.

 

באחד מהמקרים, נהג מחברה חיצונית שנשכר לטובת שיווק מוצרי המזון הותקף באלימות על-ידי החשודים, שגם גרמו נזק כבד למשאית שבה נהג ולציוד שאותו הוביל.

 

בעקבות האירועים האלימים, החדירה המשטרה שוטר סמוי לחברה. הוא שימש נהג הובלות, והחל לקבל איומים מצד החשודים, שדרשו ממנו להפסיק את עבודתו במפעל. באחת השיחות שהקליט הסוכן נשמע אחד החשודים מאיים עליו. "אני מדבר איתך ביפה, בוא נגמור את זה ביפה", אמר החשוד לסוכן, שהשיב לו: "אני מדבר ביפה, אני אמשיך לעבוד שם ביפה".

פרשת סחיטה באיומים על חברת מזון גדולה (צילום: דוברות המשטרה )
הפשיטה על המשאיות, לאחר המעצר(צילום: דוברות המשטרה )

פרשת סחיטה באיומים על חברת מזון גדולה (צילום: דוברות המשטרה )
(צילום: דוברות המשטרה )
 

 

 

החשוד המשיך באיומים: "אל תדאג, אתה רוצה לעשות מלחמה? בבקשה". הסוכן השיב לו שוב: "למה מלחמה? אני רק רוצה לעבוד". בהמשך, החשוד איים בתקיפה: "אתה רוצה מלחמה. אתה תראה מה אנחנו נעשה, אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק. אתה רוצה להמשיך? תמשיך שם".

 

במהלך מעצרם של ששת תושבי לוד, שגילם נע בין 23 ל-55, חיפשו השוטרים במשאיות שבבעלותם ותפסו משטחים עם מוצרי מזון שלפי החשד נגנבו מחברת השיווק. עם סיום החקירה הגישה הפרקליטות הצהרת תובע נגד החשודים, ובהמשך יוגש נגדם כתב אישום בגין עבירות של סחיטה באיומים, גניבה ממעביד, הלבנת הון ועבירות נוספות.

 

עורכי הדין אורי בן נתן ושוקרי אבו טביק ()
עורכי הדין אורי בן נתן ושוקרי אבו טביק

עורכי הדין שוקרי אבו טביק ואורי בן נתן שמייצגים את החשודים מסרו בתגובה כי "זה 17 שנים שהחשודים ובני משפחתם משרתים בנאמנות ובמסירות את החברה כנהגי תובלה ודואגים לאספקת מוצרי החברה מדי יום ביומו. מעולם לא נטענה כלפיהם טענה כזו או אחרת בדבר השתלטות או באשמת גניבה. משטרת ישראל בחרה להשתמש ברצונם של בעלי החברה להחליף את שירותי ההובלה ויצרה יש מאין תיק סחיטה שעה שנשלח סוכן סמוי בתפקיד של חברת הובלות חלופית ומטבע הדברים הדבר גרם למתיחות בקרב החשודים.

 

"אנו ממתינים לחומרי החקירה בתיק בכליון עיניים, על מנת שנוכל להצביע על דרך החקירה המגמתית והקלוקלת של משטרת ישראל אשר שימשה בתיק זה כידה הארוכה של החברה והדברים ייבדקו על ידינו באופן יסודי. למותר לציין שמרשנו טוענים לחפותם ואין לנו ספק שהדברים יוכחו בבית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
המשאיות במפעל. סחורה בשווי 10 מיליון שקל
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים