שתף קטע נבחר

שופט שנמלט מאיראן נמצא מת ברומניה: "זרק עצמו מהחלון"

עולאם-רזא מנסורי הואשם בקבלת שוחד של חצי מיליון אירו - ועזב את ארצו. פעילים באירופה דרשו להעמיד אותו לדין בגין התעללות בעיתונאים. בשבוע שעבר הוא נעצר כשהגיע לשגרירות איראן, והיום אותר ללא רוח חיים ליד מלון

 

 

  (צילום: AFP)
מחוץ למלון שבו אותר השופט(צילום: AFP)

עולאם-רזא מנסורי, שופט איראני שגלה מארצו מת היום (שישי) בנפילה מחלון במלון בבוקרשט שברומניה. לפי המחלקה הבינלאומית של המשטרה באיראן, הרשויות ברומניה דיווחו כי השופט בן ה-66 "זרק את עצמו" מהחלון, וכי האיראנים חוקרים את נסיבות האירוע.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי סוכנות הידיעות AP, השופט אותר ללא רוח חיים בשעה 14:30 (שעון מקומי). המשטרה הרומנית לא אימתה את זהותו.

 

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

 

 

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסאווי, אמר כי טהרן פנתה לרשויות ברומניה וביקשה את ממצאי חקירת המשטרה המקומית. לדברי מוסאווי, השופט הגולה ביקר בשבוע שעבר בשגרירות איראן ברומניה, וניסה לברר כיצד יוכל לחזור לארצו. עם הגעתו הוא נעצר על-ידי האינטרפול ברומניה. הרומנים דיווחו כי מנסורי שוחרר מהמעצר בתנאים מגבילים, ונאסר עליו לצאת מאיראן.

 

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

  (צילום: AP)
המלון שבו אותר השופט(צילום: AP)

מנסורי נמלט מאיראן לאחר שהואשם בקבלת שוחד של חצי מיליון אירו. הוא הכחיש את האישומים נגדו אך בטהרן הוציאו נגדו צו הסגרה. בסרטון שצילם בשבוע שעבר, טען השופט כי מטרת נסיעתו הייתה טיפול רפואי, וכי לא הצליח לחזור לארצו בגלל מגבלות הטיסה שהוכרזו בעקבות הקורונה.

 

בתחילת השבוע פנו ארגוני זכויות אדם וגולים איראנים אחרים לרשויות ברומניה, וביקשו למנוע את הסגרתו של מנסורי - אך מסיבות אחרות. הפעילים דרשו להעמידו לדין באירופה בגין מעורבותו, כלשונם, במעצרים המוניים והתעללות בעיתונאים ופעילי זכויות אדם בטהרן ב-2013. שנה קודם לכן, הוא הורה לסגור עיתון איראני והוציא צו מעצר נגד העורך הראשי בעקבות קריקטורה שעלבה, לדבריו, בלוחמים שהשתתפו במלחמת איראן-עיראק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
פינוי גופתו של השופט
צילום: AP
מומלצים