שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

שמולי: "משרד החינוך מפלה תלמידים מבתי ספר מקצועיים"

שר הרווחה מאשים את המשרד ששינוי בחינות הבגרות לא חל על תלמידים שתחת אחריותו, וטען שהתלמידים "נלקחו כבני ערובה בגלל מאבקים פנימיים". משרד החינוך: "מתקיים שיח כדי לתת את הפתרונות הנדרשים"

 

 ישיבת ממשלה (צילום: מארק ישראל סלם)
שר הרווחה איציק שמולי (צילום: מארק ישראל סלם)
 

שר העבודה והרווחה איציק שמולי מאשים את משרד החינוך באפליית תלמידים הלומדים בבתי ספר מקצועיים הניגשים לבחינות הבגרות, לעומת תלמידי בתי הספר העיוניים שבחסות משרד החינוך. לדבריו, משרד החינוך מחזיק את תלמידי משרד העבודה כבני ערובה ומפלה אותם רק בשל מאבק פנימי בין המשרדים.

 

שמולי ציין כי בעקבות משבר הקורונה ערך משרד החינוך שינוי במתכונת בחינות הבגרות הכולל צמצום במספר הבחינות ובהיקף החומר לבחינות הבגרות וסיומן בחודש יולי. "באופן תמוה ובשל סירוב משרד החינוך, השינוי אינו חל על התלמידים בבתי הספר שתחת אחריות משרדי, ואף לא הוסדר על ידי משרד החינוך שום מענה אחר במסגרות אלו", אמר.

 

במכתב ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ רם שפע כתב שמולי, כי למרות מאמצים ופניות רבות של גורמי המקצוע במשרדו למשרד החינוך, לא נמצא פתרון רציני עבור התלמידים.  

 

 

"צר לי, אך נראה שהתלמידים בבתי הספר שלנו נלקחו כבני ערובה במאבק המתמשך שמנהל משרד החינוך בניסיונו להעביר את החינוך המקצועי תחת אחריותו", הדגיש שמולי. "אין שום סיבה לאפליה מסוג זה בין תלמידים שהיו אמורים להיבחן במתכונת הבגרות הרגילה, אולם בשל הנסיבות המיוחדות רק לחלקם ניתן מענה, לעומת השאר שקופחו וקיים חשש כי השקעתם תרד לטמיון ועתידם עלול להיפגע".

 

השר ציין כי "משרד החינוך פרסם מתווה מקל לתלמידי משרד החינוך הכולל צמצום בחינות בגרות ומתן מענה לחלק מהבחינות על ידי ציון שנתי בית ספרי המחליף בחינות בגרות חיצוניות, ואילו המתווה תלמידי משרד העבודה אינו שוויוני ומקפח. הפער המשמעותי במספר הבחינות יוצר עומס על התלמידים וחוסר שוויוניות ברצף בחינות".

 

באשר לבחינות שנקבעו לספטמבר, קבל שמולי כי לא ניתן לקיים מתח לימודי עד ספטמבר, במיוחד כאשר מדובר באוכלוסיית אגף הכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. לדבריו, "לא יהיה ניתן לקיים חזרות לפני בחינות מכיוון שהלימודים לשנת הלימודים תשפ"א יחלו בבתי הספר. הדבר משפיע על התלמידים אשר עתידים להתגייס בקיץ הקרוב ולא יוכלו לגשת לבחינות".

 

רם שפע ()
יו"ר ועדת החינוך רם שפע
 

שמולי פנה ליו"ר ועדת החינוך בעקבות דיון מיוחד בסוגיה שהתקיים ביוזמת ח"כ קטי שטרית, שתבעה להשוות את תנאי ההיבחנות בין התלמידים ולא להפלות בין תלמיד לתלמיד. בעקבות פנייתה של שטרית, התחייבו אנשי משרד החינוך כי בשלב הראשון יפעלו לרווח את מועדי המבחנים.

 

במכתבו של שמולי לח"כ שפע הוא כתב כי פקידי משרד החינוך לא הפנימו את ההנחיה הברורה להסדרת העניין, וממשיכים במדיניות מפלה ומקפחת. "לאור האמור, אודה לך על קיום דיון דחוף בוועדת החינוך שבראשותך, בתקווה שבכוחות משותפים נוכל להוביל להסדרת הנושא עבור אותם התלמידים שנפגעים על לא עוול בכפם ולמנוע את האפליה בין הילדים", כתב.

 

במשרד החינוך הכחישו את הטענות ומסרו כי מתקיים שיח עם נציגי התמ"ת כדי לתת לתלמידים את המענים הנדרשים. "אשר לצפיפות במועדי הבחינה, המשרד ידאג לתת מענה גם לסוגיה זו. בהתייחס להיקף החומר למבחן, יודגש כי הוא הוא צומצם בדיוק כפי שנקבע לתלמידי מערכת החינוך וכי הם לא יידרשו להיבחן על כל החומר. כמו כן, כמו תלמידי מערכת החינוך הם קיבלו מיקוד לקראת הבחינות. לעניין ציון מגן, יצוין כי בתי הספר של התמ"ת אינם מפוקחים על ידי משרד החינוך ומשכך לא חל כל שינוי ביחס לשנים הקודמות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ישראל סלם
שר הרווחה שמולי
צילום: מארק ישראל סלם
מומלצים