שתף קטע נבחר

סערה במח"ש: כיצד בוטל דו"ח תנועה לבכיר במחלקה?

מעדויות שהגיעו ל-ynet עולה כי קצין במח"ש קיבל דו"ח של 2,000 שקלים ונקודות תעבורה, אך הדו"ח בוטל בנסיבות לא ברורות. עו"ד פיני פישלר הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור: "לא יעלה על הדעת, נדרשת חקירה"

 

אורה טסמה בת דודה של סלומון טקה לפני הפגישה בין עורכי הדין שמייצגים את המשפחה לבין מח
ארכיון (צילום: אוהד צויגנברג )

 

סערה במחלקה לחקירות שוטרים: ל-ynet נודע כי בכיר ביחידה של משרד המשפטים שנקנס בגין עבירת תנועה הצליח לבטל את הדו"ח של המשטרה בניגוד לנהלים.

 

הקצין, שמשרת כראש זרוע חשיפה במח"ש, קיבל מאגף התנועה במחוז תל אביב דו"ח על סך 2,000 שקלים בגין נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית בת"א בדצמבר אשתקד בשל העובדה שמדובר ברכב תאגיד. בנוסף לכך קיבל הקצין גם נקודות תעבורה.

 

 

ראש מח"ש קרן בר מנחם  (צילום: עופר עמרם) (צילום: עופר עמרם)
ראש מח"ש קרן בר מנחם (צילום: עופר עמרם)

על פי המידע שיצא מתוך מח"ש, עולה כי הקצין ביקש לבטל את הדו"ח - אולם מפקדו סירב לעשות כן. מסיבה שאינו ידועה ואינה ברורה, בסופו של דבר כן הוגשה בקשה לביטול הדו"ח, והוא אכן בוטל. המידע עצמו הגיע לעורך הדין פיני פישלר שהחל לברר את העניין, ואז התבררה לו שרשרת אירועים שהעלו ספקות לגבי כשירות הביטול.

 

חמורה יותר הייתה העובדה שהקצין הינו האיש האחראי על חקירות באזור מחוז תל אביב, ועל פניו ישנה כאן בקשה הנוגעת בניגוד עניינים. לאור הממצאים החליט עו"ד פישלר לפנות לנציב תלונות הציבור, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת להגיש תלונה נגד ראש מח"ש, קרן בר מנחם, נגד אותו קצין שקיבל את הדו"ח ונגד בכיר במחוז תל אביב שהיה קשור לכאורה לביטול הדו"ח.

 

עו
עו"ד פיני פישלר(צילום: יחזקאל אדירם)
 

"נדרש לפתוח בחקירה, לדרוש את מכלול המסמכים הנוגעים לעניין, לברר לבחון ולבדוק מה העילה לסגירת התיק", כתב עו"ד פישלר. הוא הוסיף: "כיצד יעלה על הדעת, שמי שאמור לבקר ולחקור את שוטרי מחוז תל אביב יגיש בקשה שכזאת? הרי לא מדובר בעבירה שבוצעה במהלך נסיעה מבצעית דחופה".  

 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מבירור שנערך עולה כי מדובר בקצין משטרה המושאל למח"ש שנהג ברכב משטרתי במסגרת עבודתו והגיש בקשה לגורם המוסמך לבחינה, זאת בהתאם להנחיות ולנהלי המשטרה. הצגת הדברים באופן אחר, פסולה וחוטאת לאמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
ארכיון
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים