שתף קטע נבחר

אישום ברצח איש העסקים ב-2016: "באתי לו למטה, הראו בטלוויזיה"

ארבע שנים אחרי שדורון שוסטר נורה למוות בחניון בניין מגוריו בראשל"צ, הואשם יאיר זוהר מיבנה ברצח. כתב האישום מפרט כיצד הנאשם הופלל על ידי סוכן שהקליט אותו: "מה אני פראייר?". זהות מזמין הרצח לא ידועה

 

 

"הנאשם החליט בעבור תשלום לגרום למותו של המנוח באמצעות ירי לעברו בחניית בניין המגורים, וזאת לבקשתו של אדם אחר שזהותו אינה ידועה". כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ב') נגד יאיר זוהר (49) מיבנה בגין רצח בכוונה תחילה של איש העסקים דורון שוסטר במרץ 2016. לזוהר מיוחס גם סחר בנשק בגין מכירת מטען חבלה, שני אקדחים ומחסניות.

 

לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי עורכי הדין נעמה תור-זאבי ותומר שטיינברג מפרקליטות מחוז מרכז, בין מאי 2019 ועד מאי 2020 פעל מטעם המשטרה הסוכן הסמוי שכונה "ליאון". מטרת פעילותו של האסיר שחצה את הקווים הייתה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים לצורך מיגור תופעות אסורות ומסוכנות.

 

הנרצח דורון שוסטר (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
הנרצח דורון שוסטר(צילום: דנה קופל)

בחלק מן התקופה פעל בלוויית הסוכן "ליאון" לוחם משטרתי, שהסיע אותו ברכב שנחזה להיות מונית. לפי כתב האישום, כשבועיים לפני 20 במרץ 2016, הציע הנאשם לסוכן לבצע עמו את הרצח של שוסטר, אולם הסוכן סירב לכך. חרף סירובו, ביקש זוהר מהסוכן שיתלווה אליו לסיור בזירה על מנת להראות ללו את המקום ולכך "ליאון" הסכים.

 

השניים נסעו לראשון לציון, שם הראה הנאשם לסוכן את בניין המגורים ואת רכבו של המנוח. לאחר מכן עזבו השניים את המקום. בהתאם לתוכנית הרצח, כך לפי כתב האישום, ב-20 במרץ 2016, הגיע זוהר רכוב על אופנוע וחמוש באקדח למקום סמוך לבניין המגורים, החנה את האופנוע והמתין להגעת שוסטר אל חניית בניין המגורים באמצעות רכבו.

 

ארבעה קליעים פגעו בגוף המנוח

לפי הפרקליטות, בסמוך לשעה 18:51 הגיע שוסטר באמצעות רכבו אל חניית הבניין, יצא מן הרכב, והלך אל עבר דלת הכניסה לבניין. בשלב זה הגיח הנאשם בריצה בעודו אוחז באקדח, וירה ממרחק קצר חמש יריות אל עבר המנוח שניצב אליו עם גבו. ארבעה קליעים פגעו בגופו של המנוח וגרמו למותו. לאחר שירה במנוח, רץ זוהר בחזרה אל האופנוע ונמלט באמצעותו מהמקום.

 

בידי הפרקליטות שורת ראיות נסיבתיות נגד זוהר: ראיות מחקירת הרצח המקורית, מצלמות אבטחה (בזווית ובאיכות ירודה) שבהן נקלטה דמות היורה באופן שאינו מאפשר זיהוי וחוות דעת של המכון הפתולוגי.

רצח איש העסקים דורון שוסטר בשנת 2016 בראשל
תיעוד המנוח בחניון בניין מגוריו בראשון לציון(צילום: דוברות המשטרה )

בנוסף, מציינת הפרקליטות, כי בידיה עדות הסוכן "ליאון" ששיתף את מערכת האכיפה בכל הידוע לו על הרצח של איש העסקים. לפי הבקשה להאריך את מעצרו של זוהר עד תום ההליכים נגדו, כבר ב-2017, עת הסוכן שימש כמקור, הוא מסר כי הנאשם ביצע את הרצח, לבקשת מזמין בתשלום, על רקע רומנטי. עוד ציין אז הסוכן כי המנוח היה איש עסקים אשדודי שעבר לראשון לציון וכי זוהר ביצע את הרצח באמצעות אקדח ותוך שימוש באופנוע.

 

הסוכן מסר אז לקצין מודיעין כי זוהר הציע לו לבצע עמו את הרצח, ושיום לאחר הרצח התוודה באוזניו הנאשם כי ביצע אותו. לפי הפרקליטות, בשלהי תקופת הפעלתו נגבו מהסוכן כמה עדויות מפורטות, והסוכן הרחיב וסיפר כי לאחר שסירב להצעת זוהר לבצע עמו את הרצח - ביקש ממנו הנאשם להתלוות אליו לסיור בזירה. הסוכן הסכים והנאשם לקח אותו ברכבו לבניין המגורים של המנוח.

יוסי פריאנטה ()
עו"ד יוסי פריאנטה

 

 

עוד נטען כי כשהסוכן ראה דיווחים בתקשורת על הרצח של שוסטר, הוא זיהה מיד את בניין המגורים ואת רכב המרצדס השחור של שוסטר - ואז יצר קשר עם הנאשם, נפגש עמו למחרת בבית קפה ביבנה, ובמהלך הפגישה התוודה באוזניו הנאשם כי ביצע את הרצח.

 

בהקלטת שיחה בין השניים, שבמהלכה הציע הנאשם לסוכן עסקה לרכישת נשק, נשמע זוהר מאשר את הצעת "ליאון" ושואל אותו שאלות רבות לגבי היעד לרצח, התשלום ותנאיו, אספקת הרצח, האם הוא יעד משטרתי, רמות הסיכון, צורת המגורים שלו. בשלב מסוים, הציף הנאשם את רצח המנוח וכך אמר לסוכן: "לא אחי מה אני פראייר? עזוב אותך, עשיתי אחד אני בראשון עשיתי אחי, אתה לא זוכר הא?".

 

בהמשך ציין הנאשם פרטים רבים לגבי הרצח. לא מדובר בפרטים מוכמנים, אבל לטענת הפרקליטות קיימים פרטים מתאימים רבים. וכך נמשכה השיחה המוקלטת בין השניים:

 

הנאשם: "נו מה יש לך, פורים היה"

סוכן: "פורים כן, משוגע אתה מטורף, אז אני אסגור איתו?"

הנאשם: "באתי לו למטה, הראו את זה בטלוויזיה"

סוכן: הביאו את זה בטלוויזיה?"

הנאשם: "לא ראית בטלוויזיה?"

סוכן: "מזמן"

משיב: "שהיינו אני ו... "

סוכן: "כן כן הבנתי הבנתי"

משיב: "הוא לא רצה, לא יודע, נעלם לי, נעלמתם לי"

סוכן: "אה"

נאשם: "זה היה מניאק אבל בן זונה זה"

סוכן: "הא"

נאשם: "הוא היה בן זונה"

סוכן: "הלך עם בחורה לא, אמרת לי אז"

נאשם: "כן. היה לו מרצדס"

סוכן: "כן שחורה אמרת"

נאשם: "כן"

 

התובעים, עורכי הדין תור-זאבי ושטיינברג, מסרו: "כתב האישום שהוגש היום מייחס לנאשם אירוע רצח שאירע לפני ארבע שנים, שפענוחו התאפשר הודות לפעילות הסוכן. בנוסף, מייחס כתב האישום לנאשם שלוש עסקאות שבמהלכן מכר לסוכן מטען חבלה ושני אקדחים. נזכיר כי כתב אישום זה מהווה חלק מפרשה שבמסגרתה הוגשו כתבי אישום נגד 47 נאשמים במהלך החודש האחרון. פענוח הרצח התאפשר לאחר שבמהלך הפעלת הסוכן, ועל רקע קשר מוקדם ביניהם, הצליח הסוכן לתעד התוודות מפי הנאשם".

 

עו"ד יוסי פריאנטה, שמייצג את הנאשם ברצח, מסר אתמול: "מייחסים לו שלוש עסקאות עם אמל"ח, ובנוסף מיוחס לו אירוע הרצח. הם טוענים שהוא התוודה בפני הסוכן. הרקע נסיבתי. מרשי מכחיש בלשון המעטה. על פי הממצאים שבפניי, יש בעיות משפטיות מהותיות עם הסוכן עצמו, דבר שיכול להשפיע על ההפללה של כל הנאשמים. אני סבור שהראיות לרצח הן נסיבתיות. נקרא את התיק, נלמד את חומר הראיות ונענה בהתאם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
הנרצח דורון שוסטר
צילום: דנה קופל
מומלצים