שתף קטע נבחר

ברקע המחאה נגד אלימות: הותקפו שתי עובדות סוציאליות

בעוד ש"צעדת האלונקות" של העובדים הסוציאליים הגיעה ליומה השלישי, לפי החשד התרחשו היום שני אירועים אלימים: קרובת משפחה של מטופלת דחפה עו"ס בבית משפט, ובן של קשישה איים ברצח על העו"ס שמטפלת בה. מתחילת השנה: כ-40 תקיפות נגד הצוותים. יו"ר האיגוד: "נחנקנו, אין אוויר"

הפגנה של עובדים סוציאליים מול קרית הממשלה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מחאת עובדים סוציאליים בעבר. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

 

ברקע "צעדת האלונקות" של העובדים הסוציאליים שמוחים על האלימות נגדם, שהגיעה היום (שלישי) ליומה השלישי, לפי החשד התרחשו שני אירועים אלימים נגד עובדות סוציאליות - בירושלים ובבת ים. מתחילת השנה דווחו כ-40 תקיפות מסוגים שונים נגד הצוותים.

 

"צעדת האלונקות" של העובדים הסוציאליים: "שקופים כמו המטופלים שלנו"

 

המקרה הראשון אירע בבית משפט השלום בירושלים, כאשר לפי הטענה קרובת משפחה של מטופלת בתהליך אפוטרופסות דחפה את העובדת הסוציאלית במקום ואיימה לפגוע בה. מחר תוגש תלונה במשטרה.

 

במקרה אחר, בבת ים, התלוננה עובדת סוציאלית כי בן של קשישה המתגורר עמה איים עליה ברצח, ומנע ממנה לטפל בה. תלונה הוגשה במשטרה. יש לציין כי מדובר באירוע האלימות הרביעי שהתרחש בחודש האחרון בעיר נגד עובדים סוציאליים. 

צעדת העובדות הסוציאליות (צילום: דנה קופל )
"המדינה הפקירה אותנו". העו"סים בדרך לכנסת(צילום: דנה קופל )

צעדת העובדות הסוציאליות (צילום: דנה קופל )
"אין לנו אוויר לנשימה"(צילום: דנה קופל )

כאמור, מתחילת השנה דווחו כ-40 מקרי אלימות נגד עובדות ועובדים סוציאליים. לפי מחקר שערך איגוד העובדים הסוציאליים בשנה האחרונה, נמצא כי 83% מהעובדים הללו חוו אלימות במקום עבודתם: 30% ספגו אלימות פיזית, 30% חוו איומים על חייהם או על חיי ילדיהם. עוד עלה כי 55% מהעובדים הסוציאליים לא מרגישים בטוחים במקום עבודתם. 62% מהם לא הגישו תלונה במשטרה בשל חוסר אמון, או מחשש שתלונה תחריף את המצב. בנוסף, 25% מהם שוקלים לעזוב את המקצוע.

 

מקרי האלימות הללו מתרחשים על רקע "צעדת האלונקות" של העובדים הסוציאליים, שהחלה ביום ראשון האחרון בתל אביב וצפויה להסתיים ביום חמישי בבוקר - עם קיומה של הפגנת ענק מול הכנסת בירושלים. הצוותים מוחים נגד האלימות נגדם, העומסים המקצועיים והשכר הנמוך שהם מקבלים. היום הם הגיעו ללטרון.

 

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני, אמרה: "יצאנו למאבק הזה בנחישות. נעבור עיר-עיר בצעדת המחאה שלנו, עד שנגיע ביום חמישי לכנסת. אני קוראת למשרדי האוצר והרווחה להתעורר לפני שאנחנו סוגרים את כל השירותים החברתיים במדינת ישראל. אנחנו עובדים בלי תנאים, בשכר מחפיר, כאשר יותר מאלף משרות של עובדים סוציאליים עומדות ריקות כי אף אחד לא רוצה לעבוד במקצוע הזה יותר. נחנקנו, אין לנו אוויר לנשימה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים