שתף קטע נבחר

שנת מאסר לרופא שהורשע בעבירות מין בנערים

ד"ר מאיר למפיט (66), שהורשע בביצוע וגרימת מעשה סדום נגד בני 15, נידון לשנת מאסר בפועל וכן ל-10 חודשי מאסר על תנאי. השופטת: "פגיעה קשה בערכים ובהגנה על גופם ונפשם. פער הגילים במקרה זה צועק 'ניצול'"

 

 

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) על ד"ר מאיר למפיט, רופא ילדים שהורשע בעבירות מין נגד קטינים, 12 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי, וקנס כספי של 7,500 שקלים שאותם הוא ישלם לכל אחד מהנערים שבהם הוא פגע.

 

רופא ילדים מת"א נאשם שביצע מעשי סדום בנערים

 

כזכור, במאי 2018 מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד למפיט, בן 66 מתל אביב, וייחסה לו עבירות של מעשי סדום בשני נערים בני 15 - לאחד מהם הוא שילם בתמורה 500 שקלים.

 

במסגרת הסדר טיעון, למפיט הודה במעשה הסדום ובעבירה המתארת למעשה אדם המקבל שירות של מעשה זנות מקטין, אשר עונשה עד חמש שנות מאסר.

מאיר למפיט רופא ילדים החשוד בהטרדה מינית (צילום: מוטי קמחי)
למפיט בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

השופטת נועה תבור אמרה בגזר הדין: "הנאשם הורשע על פי הודאתו בנובמבר 2018 בשני אירועים נפרדים. ביצוע עבירות מין בקטינים הוא פגיעה קשה בערכים ובהגנה על גופם ונפשם של בני אדם, וביתר שאת של קטינים. מדובר בצעירים שבשל גילם נמצאים בתהליך גיבוש הזהות העצמית.

 

"הפסיקה מתארת את הנזק שנגרם לקטינים במעשים אסורים שבוצעו בהסכמה. הנחת המוצא היא שהפרת התום והאמון שמאפיינים ילדים ביחסם עם בוגרים, חוסר היכולת להתנגד לכוח המניפולציה ופחד מחשיפה, מותירים בהם צלקות נפשיות עמוקות. פער הגילים במקרה זה הוא נתון מפתח הצועק 'ניצול' - נערים בני 15 ונאשם בן 65. מדובר ב-50 שנים שמפרידות ביניהם. הפרש הכוחות הברור מלמד כי הוא התעלם מכל מה שהוא יודע היטב על עולמם של המתבגרים. הוא שילם כסף עבור מפגש עם אחד מהם, מדובר במעשים מתוכננים", ציינה השופטת.

 

כתב האישום המקורי שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב ייחס ללמפיט עבירות של מעשה סדום בקטין מתחת לגיל 16 בהסכמה, וצריכת שירותי זנות של קטין.

 

המשטרה גבתה עדויות משני הנערים ובהמשך נערכו עימותים ביניהם לבין רופא. האחרון הודה שהוא נפגש עמם, אבל הכחיש בחקירה שידע שהם קטינים ונמנע מלהשיב לשאלה אם קיים עמם יחסי מין.

 

המעשים שבגינם הוגש כתב האישום התגלו בעקבות דיווח של "צייד הפדופילים" אבי דוביצקי, שפועל מחו"ל לאיתורם ברשת. דוביצקי התכתב עם הרופא באינטרנט, בעוד כשהוא מתחזה לנער בן 15, והם קבעו להיפגש. למפיט נעצר במועד ובמקום שנקבע לאותו מפגש.

 

בדיון קודם למפיט הביע חרטה. "אני פונה לנפגעים ולמשפחות שלהם, הפגיעות שפגעתי חמורות כאשר הן מתבצעות על ידי אזרח, קל וחומר על ידי, שהייתי אמון על שמירה על גופם של קטינים", הוא אמר אז. "אני מבקש להעביר את התנצלותי העמוקה. אני נמצא בהליך שיקומי, אינטנסיבי מאוד, שמסייע לי להבין את חומרת מעשיי. אף שהייתי במצוקה, אין הצדקה והקלה לנוכח המעשים החמורים האלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הרופא המורשע ד"ר מאיר למפיט
צילום: מוטי קמחי
מומלצים