שתף קטע נבחר

בכירה בלייבור הודחה: "שיתפה תיאוריית קונספירציה אנטישמית"

מנהיג הלייבור בבריטניה פיטר שרה בממשלת הצללים שלו, ששיתפה ריאיון ובו נטען: "הרגו את ג'ורג' פלויד בשיטה של שירותי הביטחון הישראליים". בהצהרה מסר: "חשוב שכולנו נעמוד על המשמר נגד האנטישמיות"

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה קיר סטארמר הדיח היום (ה') בכירה במפלגה, אחרי ששיתפה בטוויטר "תיאוריית קונספירציה אנטישמית". סטארמר אמר שביקש מרבקה לונג-ביילי לפרוש מתפקידה כשרת החינוך ב"ממשלת הצללים" של האופוזיציה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

  (צילום: רויטרס)
"שיתפה תיאוריית קונספירציה אנטישמית". לונג-ביילי(צילום: רויטרס)

מוקדם יותר, לונג-ביילי שיתפה קישור לריאיון עם השחקנית מקסין פיק. בריאיון לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" אמרה פיק כי "הטקטיקות שבהן השתמשה המשטרה באמריקה, כריעה על צווארו של ג'ורג' פלויד" נלמדו מסמינרים של שירותי הביטחון החשאיים של ישראל. לונג-ביילי ציינה לצד הקישור כי פיק היא "יהלום אמיתי".

 

ועד שליחי הקהילות של בריטניה גינה את הציוץ של לונג-ביילי. הוא קרא לה למחוק אותו ולהתנצל. לונג-ביילי אמרה ששיתפה את המאמר בגלל "ההישגים המשמעותיים" של פיק ותמיכתה בלייבור. היא הוסיפה כי אינה מסכימה "עם כל ההיבטים" שהוצגו בו.

 

לאחר מכן הודיעה לשכתו של סטארמר על פיטוריה של לונג-ביילי. בהצהרה נמסר כי "המאמר שרבקה שיתפה מוקדם יותר היום הכיל תיאוריית קונספירציה אנטישמית".

בחירות בריטניה קיר סטארמר  יו
"האנטישמיות - כתם במפלגה". סטארמר(צילום: gettyimages)

עוד נמסר כי "כמנהיג מפלגת הלייבור, קיר הבהיר ששיקום האמון עם הקהילה היהודית יהיה בראש סדר העדיפויות. האנטישמיות לובשת צורות רבות ושונות וחשוב שכולנו נעמוד על המשמר נגדה".

 

סטארמר גבר על לונג-ביילי בבחירות על הנהגת מפלגת הלייבור באפריל. הוא מנסה לנווט את המפלגה בחזרה למרכז המתון, לאחר כהונתו השנויה במחלוקת של קודמו ג'רמי קורבין. סטארמר אף כינה את האנטישמיות "כתם במפלגתנו".

 

קורבין, פרו-פלסטיני ומבקר חריף של ישראל, נחשב בעיניי רבים לאיש שמאל קיצוני. הוא הואשם באחריות לסערת האנטישמיות במפלגה, ובכך שלא עשה מספיק כדי למנוע אותה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
רבקה לונג-ביילי
צילום: רויטרס
מומלצים