שתף קטע נבחר

ההקלות בבריטניה: תקיפות שוטרים והמונים בחופים

בשני הלילות האחרונים הותקפו שוטרים שהגיעו לפזר מסיבות רחוב בלונדון. מפקדת המשטרה בעיר: 140 שוטרים נפצעו החודש. דאגה מתמונות של המונים בחופים צפופים, ביום החם בשנה: "נסגור אם מספר הנדבקים יעלה"

 

בזמן שבריטניה מסירה את הגבלות הסגר, המשטרה מתקשה להתמודד עם אזרחים שמפרים את הנחיות שמירת המרחק והאיסור על התקהלויות. חלק מהשוטרים נתקלים באלימות: מפקדת המשטרה בלונדון אמרה היום שבשלושת השבועות האחרונים נפצעו כ-140 שוטרים שניסו לפזר התקהלויות או הפגנות. 

המונים ב חוף של בורנמות' בריטניה (צילום: mct)
בחוף של בורנמות'(צילום: mct)
 

בימים האחרונים מתמודדת המשטרה בלונדון עם מספר גדול של מסיבות רחוב, שנערכות ללא אישור ולמרות ההנחיות של הממשלה. ברביעי בלילה נפצעו 22 שוטרים שהגיעו לפזר מסיבת רחוב בבריקסטון בדרום לונדון. בנוסף הושחתו ניידות משטרה.

 

בעקבות תקיפת השוטרים ברביעי בלילה תגברה המשטרה את הכוחות ברחובות, אך הלילה השוטרים שוב הותקפו בכמה מוקדים, בין השאר בנוטינג היל שבמערב העיר. "חפצים הושלכו על שוטרים", דיווחה המשטרה בטוויטר. "אסור לסבול התנהגות כזאת ומעשים אלימים". מפקדת המשטרה בלונדון, קרסידה דיק, אמרה שהשוטרים ערוכים לשמור על הסדר ועל שלום הציבור בסוף השבוע הקרוב.

המונים ב חוף של בורנמות' בריטניה (צילום: mct)
(צילום: mct)

"האירועים האלה אינם חוקיים – הם לא צריכים להתקיים. אנחנו נגיע ונסגור אותם", אמרה מפקדת המשטרה על מסיבות הרחוב. "עבור השוטרים שלנו, שעושים את עבודתם, להיות מותקפים בצורה כזאת זה בלתי מקובל לחלוטין". דיק הוסיפה שהקהילות המקומיות "שונאות" את האירועים שמתקיימים ללא אישור.

 

שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל תיארה את תקיפות השוטרים במסיבות הרחוב כ"מתועבות". הדובר של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר שהאלימות נגד השוטרים מחרידה. "אנחנו יודעים שאחרי חודשים של הגבלות אנשים מתוסכלים ורוצים להתקהל, אבל כמובן שמסיבות לא חוקיות אינן מקובלות", אמר ג'ורג' יוסטיס, השר לאיכות הסביבה, וגינה את תקיפות השוטרים.

 

החודש הותקפו שוטרים בלונדון במהלך גל המחאה העולמי על מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד בארה"ב. בכמה הזדמנויות התעמתו מפגינים עם השוטרים שהגיעו לפזר את ההפגנות, שנערכו למרות הגבלות הקורונה. במסגרת ההגבלות בבריטניה אסורה התקהלות של יותר משישה אנשים.

המונים ב חוף של ברייטון בריטניה (צילום: EPA)
בחוף ברייטון, אתמול(צילום: EPA)

המונים ב חוף של ברייטון בריטניה (צילום: AP)
(צילום: AP)

בנוסף מודאגת המשטרה הבריטית מההמונים שהגיעו בימים האחרונים לפארקים ולחופי הים, שהיו צפופים במיוחד. בבריטניה היה אתמול היום החם ביותר בשנה, בינתיים: בשדה התעופה הית'רו בלונדון נמדדו 33.3 מעלות. מזג האוויר החם לעונה צפוי להימשך גם בסוף השבוע.

 

הרשויות בעיר הנופש בורנמות' בדרום אנגליה דיווחו אתמול שהן מתמודדות עם "אירוע גדול" וסיפרו על התנהגות בלתי אחראית של אזרחים שהתעלמו מהנחיות שמירת המרחק. אלפי בריטים הגיעו לחוף של בורנמות'. כתוצאה מכך היו פקקים בכבישים וגם קטטות של שיכורים.

  

בעקבות התמונות של ההמונים בחופים אמר השר יוסטיס שכרגע הממשלה מסתייגת מסגירת חופי הרחצה. השר יוסטיס אמר שהאזרחים צריכים לשתף פעולה עם הממשלה ולשמור על ההנחיות. בניגוד אליו אמר שר הבריאות הבריטי, מט הנקוק, שייתכן שחופים ייסגרו אם מספר הנדבקים בקורונה יעלה. קצין הרפואה הראשי של אנגליה, כריס וויטי, טען שאם הציבור יתעלם מההנחיות תהיה עלייה בנדבקים בנגיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: mct
בחוף בעיר בורנמות'
צילום: mct
מומלצים