שתף קטע נבחר

האיחוד האירופי יפתח את שעריו ב-1 ביולי, אך לא לישראלים

בדיון שהתקיים בנציבות האיחוד בבריסל גובשה רשימה של מדינות שהשתלטו על המגפה - וישראל, כמו ארה"ב ורוסיה, לא ביניהן. המשמעות: הצהרת נתניהו וראש ממשלת יוון על חידוש התיירות באוגוסט עומדת בספק

 

בדיקת חום בנתב
בינתיים אין כניסה לאירופה. נתב"ג(צילום: יריב כץ)

האיחוד האירופי מתכנן לפתוח את שעריו ב-1 ביולי לתיירים ממדינות שמחוץ ליבשת - אך נכון לעכשיו ישראלים לא יורשו להיכנס בשל נתוני התחלואה האחרונים. 

 

בדיון שהתקיים הלילה (שבת) בנציבות האיחוד האירופי בבריסל, גובשה הרשימה הסופית של המדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לאירופה, ובמסגרת רשימת המדינות ה"אדומות", שנתוני תחלואת הקורונה שלהן גבוהות ביחס ליבשת, נכללה גם ישראל.

 

המשמעות היא שהצהרתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו היווני קיריאקוס מיצוטקיס, לפיה ב-1 באוגוסט יתאפשר לבקר באיים, עומדת בסימן שאלה מאחר שיוון היא חלק מהאיחוד האירופי. 

 

Travellers and staff wear masks at Athens airport  ()
נמל התעופה באתונה

בשבוע שעבר הודיעה נציבות האיחוד האירופי על הסרת מגבלות התנועה בין 27 מדינות האיחוד החברות באמנת שנגן, כשבמקביל החלה בחינת צמצום ההגבלות על כניסת תיירים מרחבי העולם. מאחר שמדינות רבות נותרו עדיין לא השתלטו לגמרי על המגפה, הוחלט לגבש רשימת מדינות על בסיס נתונים מדעיים שיראו על יכולת השליטה על התפשטות הנגיף ועל הדיווחים הרשמיים של המדינות לארגון הבריאות העולמי.

 

לפי העיתון הצרפתי "לה מונד", הרשימה הסופית כוללת 14 מדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לאירופה, בהן: אוסטרליה, קנדה, דרום קוריאה, יפן, ניו זילנד, רואנדה, תאילנד, אורוגוואי, אלג'יריה, מרוקו, תוניסיה, גיאורגיה, מונטנגרו וסרביה. ב"ניו יורק טיימס" נטען כי גם אנדורה, סן מרינו, מונקו והוותיקן ייכנסו לרשימת המדינות המאושרות. אזרחי בריטניה, שתפרוש בסוף השנה מהאיחוד, לא יורשו להיכנס בינתיים.

 

מלבד ישראל, גם ארצות הברית, רוסיה, טורקיה וסעודיה סומנו כמדינות עם קצב תחלואה והדבקה גבוה יחסית - ואזרחיהן לא יוכלו להיכנס לשטח האיחוד עד שמצבן ישתפר. מדי שבועיים ובהתאם למצב התחלואה, יעלו מדינות נוספות להצבעה מחודשת.

 

דיפלומטים באיחוד אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הם לא צופים שינויים ברשימה. ההצבעה על הרשימה תתקיים ביום שני - אך ייתכן שהדיון יידחה בכמה ימים לבקשת כמה מדינות באיחוד שביקשו עוד זמן לבחינת הנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים