שתף קטע נבחר

תיעוד מרחפן: החופים מלאים, ריק בבת ים

הרחצה בחופי בת ים נאסרה ברוב שעות היום - ובגבול עם ראשון לציון ניתן היה לראות את ההבדל: "נלך הביתה ונשחה בדוש". כ-80 אלף טיילו באתרי הטבע, 500 פונו מיער דבירה בשל שריפה. וגם: התחזית לשבוע הבא

 

 

רבבות ישראלים יצאו היום (שבת) לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. מזג האוויר החם הוציא רבים לחופי הים - גם במקומות שבהם הוגברה האכיפה בניסיון למנוע התפרצות גל שני של נגיף הקורונה, כמו אשדוד. בבת ים החופים נותרו בשעות היום ריקים, בעקבות ההגבלות החדשות שהוטלו בעיר ושלפיהן חל איסור רחצה בין השעות 10:00 עד 17:00.

 

האיסור שנכנס לתוקף כבר אתמול הביא היום למראה חריג של רוחצים רבים בחוף בראשון לציון, לעומת חוף טאיו הריק שגובל בו בבת ים. גם חוף הסלע בעיר נותר היום ריק לחלוטין, ופקחים ושוטרים שהיו באזור צולמו משוחחים עם תושבים. כתחליף אולי לשיזוף בחוף, במרחק מה ממנו נראו אנשים יושבים על הדשא עם מגבות.

החופים בבת ים ריקים ובראשון לציון מלאים (צילום: ליאור ארמייב)
בבת ים ריק, בראשון חלציון מלא. תיעוד הרחפן(צילום: ליאור ארמייב)

החופים בבת ים ריקים ובראשון לציון מלאים (צילום: ליאור ארמייב)
(צילום: ליאור ארמייב)

החופים בבת ים ריקים (צילום: ליאור ארמייב)
(צילום: ליאור ארמייב)
 

אנשים אחרים שבאו לשם ראו את הפקחים – והסתובבו בחזרה. "אני בא יום יום מחולון לחוף ומבאס שסגרו את החוף בצורה כזו", סיפר ל-ynet יצחק שאול. "פה ממש דממה. בתל אביב הכול רועש".

 

אתמול הזהירו מסוכת המציל מתרחצים שמי שישהה בחוף צפוי לקבל קנס של 500 שקלים. אירה, תושבת העיר שנאלצה לשוב על עקבותיה, סיפרה: "אני יודעת שיש קורונה אבל לא ידעתי שעכשיו סגור - אין מה לעשות. נלך הביתה ונשחה בדוש".

 

על ההגבלות החדשות המליץ ראש העיר בת ים צביקה ברוט, בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בעיר, וזאת במטרה למנוע סגר מלא. בנוסף להגבלת שעות הרחצה בחופים, מוסדות החינוך בעיר נסגרו לתלמידים מכיתה ה' ומעלה, ונאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים.

 

 

ההנחיות החדשות בבת ים בעקבות תחלואה גבוהה של נגיף הקורונה ()
 

גם באשדוד הוטלו הגבלות על כמה שכונות, אך הרחצה בחופים לא נאסרה – והללו היו היום מלאים במאות מתרחצים, ששמרו על הכללים תחת פיקוח של צוותים עירוניים ושל שוטרים, שסיירו לאורך החופים. לא נרשמו בעיר אירועים חריגים.

 

המצילים כרזו כל שעה עגולה את כללי "התו הסגול" בחופי הים, כפי שקבע משרד הבריאות. "מבקשים לשמור על ניקיון החוף. הורים שימו לב לילדים, לשמור על ריחוק אחד מהשני של שני מטרים. תשמרו ותיהנו", כרז המציל באחד החופים בעיר.

 

באשדוד נסגרו אתמול רובעים ח' ג' ו-ז' בעקבות העלייה שזוהתה גם שם בתחלואה. מוסדות החינוך נסגרו וכן נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים. החוף נותר כאמור פתוח, תחת מגבלות מרחק ומסיכות.

התקהלות אנשים בחוף הים באשדוד ()
מאות בחופי אשדוד. שוטרים ופקחים סיירו ואכפו את ההנחיות

התקהלות אנשים בחוף הים באשדוד ()

התקהלות אנשים בחוף הים באשדוד ()
 

בתוך כך, היום עדכנה המשטרה כי ביממה האחרונה חולקו 2,765 דו"חות במסגרת אכיפת הנחיות הקורונה, רובם המוחלט בשל אי-עטיית מסכה (2,752). בין הדו"חות הנוספים שחולקו: שלושה למפרי חובת בידוד, שניים לכאלו שיצאו מאזור שהוכרז כמוגבל ועוד שניים לכאלו ששהו ב"מקום אסור". בסך הכול חולקו מתחילת פרוץ המגפה בישראל 88,140 דו"חות.

 

מרשות הטבע והגנים נמסר שכ-80 אלף ישראלים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, שמורת עין גדי, שמורת הבניאס, גן השלושה (הסחנה) וגן לאומי תל אשקלון.

 

בחוף פלמחים וחוף בת ינאי התפוסה הייתה מלאה והרשות המליצה שלא להגיע לגנים הלאומיים הללו. החניונים בחופים ניצנים וזיקים התמלאו גם הם. גם חופי גופרה וצינברי בכינרת נסגרו עקב עומס המתרחצים.

חוף הבונים (צילום: טבי כרכום, רשות הטבע והגנים)
עומס בחופים. בחוף הבונים בכינרת(צילום: טבי כרכום, רשות הטבע והגנים)

נופשים במורד הירדן (צילום:  שבתאי שבתייב פרויקט משותף מועצה אזורית עמק הירדן)
נופשים במורד הירדן(צילום: שבתאי שבתייב פרויקט משותף מועצה אזורית עמק הירדן)

כ-500 מטיילים פונו היום מיער דבירה שבצפון הנגב, בעקבות שריפה גדולה שפרצה באזור. צוותי כיבוי מתחנת באר שבע בסיוע צוותים של קק"ל פינו את האזרחים שלדבריהם "התקהלו" במקום, והשיגו שליטה על האש.

 

ממרכז החיזוי של "מטאו-טק" נמסר כי הערב והלילה יהיה מעט חמים ולח באזור החוף. בהרים יהיה יבש יותר ומעט קריר. אפיק עונתי מעל מזרח הים התיכון גורם למזג אוויר קיצי, ומעט חם מהרגיל.

 

הטמפרטורות החזויות בלילה ומחר: קריית שמונה 36-22, קצרין 33-20, צפת 30-21, טבריה 38-23 , נצרת 32-22, חיפה 29-22, תל אביב 29-22, ירושלים 31-21, אשקלון 28-22, עין גדי 41-29, באר שבע 35-20 , ערד 33-20, מצפה רמון 31-19, אילת 40-27.

 


 

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר וחם מעט מהרגיל בעיקר באזורים הפנימיים. במישור החוף יהיה חם ולח. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

 

ביום שלישי לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. ברביעי יהיה מעונן חלקית עד בהיר וחם מעט מהרגיל בעיקר באזורים הפנימיים. במישור החוף יהיה חם ולח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור ארמייב
הגבול בחופי בת ים וראשון לציון
צילום: ליאור ארמייב
מומלצים