שתף קטע נבחר

בכירים ברשות הפלסטינית נגד ההנהגה: "מסרים סותרים בנוגע לסיפוח"

ל-ynet נודע כי גורמים בכירים ברשות מתחו ביקורת על רה"מ אשתייה ועל אבו מאזן, וטענו כי הם מעלים אותם כקורבן על מזבח המאבק בסיפוח. ברשות מזהירים שבמקרה של סיפוח יתגברו הפיגועים, בעיקר מעבר לקו הירוק: "למה שתהיה מוטביציה לסכל בלי משכורות?"

השבעת הממשלה הפלסטינית החדשה (צילום: AFP)
אבו מאזן ואשתייה. ממשיכים ליהנות ממנעמי השלטון(צילום: AFP)

פרסום ראשון: לראשונה מאז שהחל קמפיין המאבק של הרשות הפלסטינית בתוכניות הסיפוח הישראליות, נשמעת ביקורת פנימית בקרב גורמים בדרג הפקידות הבכיר ברשות הפלסטינית, על מדיניות ההנהגה ברמאללה.

 

ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע מפי מקורות פלסטינים רמי דרג כי בשיחות סגורות ברמאללה מביעים חוסר שביעות רצון ממה שמוגדר כ"עמדות סותרות ומבלבלות של ההנהגה המדינית בכל הנוגע למאבק בסיפוח".

שוטרים פלסטינים (צילום: EPA)
"עמדות סותרות ומבלבלות". שוטרים פלסטינים בשכם(צילום: EPA)

בשיחות הללו מובעת תרעומת על כך שראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה הכריז על חבילת סיוע ממשלתית בגובה עשרות מיליוני שקלים, בזמן שכבר כמעט חודשיים פקידי הרשות הפלסטינית אינם מקבלים משכורת, אפילו לא חלקית, בשל סירוב הרשות הפלסטינית לקבל מישראל את כספי המיסים הפלסטיניים החודשיים בגובה חצי מיליארד שקל.

 

בקרב הפקידות, שמרכיבה את מעמד הביניים הפלסטיני, יש תחושה שהנהגת הרשות מעלה אותה כקורבן על מזבח המאבק בסיפוח בזמן שראשי ההנהגה הפלסטינים ממשיכים ליהנות ממנעמי השלטון.

 

 

הביקורת נשמעת גם כלפי אבו מאזן, שמבטיח לציבור הפלסטיני כי העולם הערבי עומד לימים הפלסטינים ויסייע לה במשבר הכלכלי ויספק לה רשת ביטחון כלכלית בסך מאה מיליון דולר, אולם בפועל, הפלסטינים לא קיבלו מאומה. לדברי אותם מקורות, ההצהרות הסותרות הללו יוצרות תחושת מרמור וחוסר אמון בשלטון ברמאללה גם בקרב הרחוב הפלסטיני.

 

לצד זאת, ברשות הפלסטינית הוכנו בשבועיים האחרונים תרחישים שונים הנוגעים להשלכות של סיפוח ישראלי. על פי אותם תרחישים, במקרה של סיפוח ישראלי, יתגברו פיגועי הירי, הדריסה והדקירה נגד יעדים ישראלים בעיקר מעבר לקו הירוק.

שוטרים פלסטינים (צילום: EPA)
"אין משכורת, איזו מוטיבציה תהיה לסכל?". אנשי המנגנונים הפלסטיניים(צילום: EPA)

גורמים פלסטינים שחזו במצגות התרחישים הללו אמרו ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי ישנה הערכה שחמאס או הג'יהאד האיסלאמי ינסו להוציא אל הפועל פיגוע התאבדות. אותם גורמים ציינו כי מטרה של פיגוע כזה תהיה להבהיר לישראל את גודל החומרה שהפלגים הקיצוניים מייחסים למקרה של סיפוח.

 

"הייאוש הפוליטי בתוספת משבר כלכלי עמוק יכולים להביא את הגדה המערבית לתסריט שלא נראה כאן כבר יותר מעשור ולפיו לאנשים כבר לא יהיה משנה אם יחיו או ימותו ולכן חלקם יעדיפו את למות כשהידים", אמרו הגורמים. הם הבהירו כי בשלב הנוכחי הרשות הפלסטינית שולטת בשטח, אולם השליטה צפויה להתרופף באופן משמעותי אחרי ההכרזה על סיפוח. "למה שלאנשי המנגנונים תהיה מוטיבציה לבצע סיכולי פיגועים אם אין להם משכורת?", תהו הגורמים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני אשתייה
צילום: AFP
מומלצים