שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

משרד החינוך לא נערך והתלמידים שבבידוד לא ניגשו לבגרות

אתמול הוחלט כי התלמידים שבבידוד יוכלו לגשת לבגרויות בכיתה נפרדת, אך בחלק מבתי הספר לא הספיקו להיערך ובמקביל המועד החלופי בוטל. כעת על התלמידים לגשת למועדי החורף - וחלקם כבר יהיו אז בצה"ל. "נצטרך להשקיע המון כסף וזמן שלא בטוח יהיו לנו"

נגיף הקורונה והעלייה בתחלואה ובמספר התלמידים הנמצאים בבידוד יצרו בלבול וכעס גם בקרב תלמידי התיכון הניגשים למבחני הבגרות. למרות שאתמול משרד החינוך החליט כי תלמידים בבידוד יוכלו להיבחן במועדי הבגרות המקוריים, בשל ההודעה המאוחרת לא הספיקו כל בתי הספר להיערך לכך, כשגם כך ההודעה יצאה אחרי שחלק מהבגרויות כבר התקיימו. תלמידים אלה ייאלצו להיבחן במועדי החורף.

 

בתחילה הוחלט כי תלמידים הנמצאים בבידוד יוכלו להיבחן במועד מיוחד באוגוסט, כשגם החלטה זו עוררה זעם בקרב חלק מהתלמידים, שטענו כי הישגיהם יפגעו לאחר שישכחו חלק מהחומר. בנוסף, תלמידים רבים עתידים להתגייס לצה"ל כבר ביולי, דבר שעלול להקשות עליהם להגיע לבחינות.

 

כעת, נמסר לחלקם כי תהיה דחייה נוספת, והם יוכלו לגשת למבחנים בחלק מהמקצועות רק במועדי החורף, שכן מועד אוגוסט ייתן מענה רק למקצועות המדעיים וההומניים, אך לא למקצועות היסוד (תנ"ך, אזרחות, ספרות, לשון, אנגלית ומתמטיקה).

תלמידי מגמת הפיזיקה (צילום: שוש גרג'י)
תלמידים בבית הספר "אילון" בחולון נבחנים בשבוע שעבר(צילום: שוש גרג'י)

תלמידי שכבה י"ב מבית הספר התיכון גליל מערבי, הלומדים חמש יחידות במתמטיקה, נמצאים בבידוד כיוון שהיו בסביבת חולה קורונה, ולא יוכלו להיבחן השבוע. למייל האדום של ynet הם שלחו תלונה על מצבם, לאור העובדה שבית ספרם לא הספיק להיערך בהתאם לנוהל החדש. "אם משרד החינוך הוציא נוהל המאשר למבודדים להיבחן בבתי הספר לפי הנחיות משרד הבריאות הם מחויבים למצוא בוחנים שיסכימו לשמור עלינו ולקיים את הנוהל", ציינו התלמידים.

 

לדברי התלמידים, רבים מהם עתידים להתגייס לצבא בקיץ והם לא בטוחים שיצליחו לצאת כדי להיבחן בחורף. מה גם שאחרי כמעט שנה ללא הכנה ולימודים הם יגיעו מוכנים פחות: "נצטרך להשקיע המון כסף לשיעורים פרטיים, משאבים וזמן שלא בטוח שיהיה לנו". אחרים שעתידים ללמוד לפני השירות טוענים כי המועדים בחורף אינם רלוונטיים כיוון שתשובות הקבלה למוסדות מתקבלות בספטמבר.

שאלון ופתרון בחינת הבגרות במתמטיקה שהתקיימה היום:

שאלון בחינת הבגרות (3 יח"ל) במתמטיקה

פתרון הבגרות במתמטיקה (שאלון 3 יח"ל) באדיבות מורי אנקורי

 

בגרות במתמטיקה ()
שאלה לדוגמה. הכנה לבגרות במתמטיקה

"אנחנו רוצים להיבחן במתמטיקה בשני מועדים לפחות כמו בשנה שעברה. אנחנו מבקשים להתחשב בתלמידי י"ב שמתגייסים ומסיימים 12 שנות לימוד בשנה מבלבלת גם ככה. לא זכינו ליהנות מהשנה האחרונה שלנו כמו שצריך ועכשיו גם לא נוכל לסיים את הלימודים בכבוד".

 

"איפה השיוויון פה? אנחנו חיים בשגרת חיים שונה וחדשה לכולנו, אנחנו במלחמה נגד מחלה לא ידועה שכדי למנוע את התפשטותה נדרש בידוד חברתי. אף אחד לא רגיל למצב, אבל צריך לעשות את כל המאמצים כדי שתנאי הבחינות ייפגעו כמה שפחות. אף אחד לא צריך להיענש כי חלה או שהה ליד חולה מאומת", התלוננו התלמידים.

 

ממשרד החינוך נמסר, כי לצד מועד ב' שיתקיים בתאריך ה- 27.7 יוכלו תלמידי כיתות י"א לגשת גם לבחינות של מועדי חורף או קיץ הקרובים. תלמידי כיתות י"ב יוכלו גם הם להיבחן במועדים אלה, כאשר המשרד שומר להם את ציון המגן הנוכחי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שוש גרג'י
תלמידים בבידוד נבחנים בבית הספר "אילון" בחולון בשבוע שעבר
צילום: שוש גרג'י
מומלצים