שתף קטע נבחר

כן לטייסים, לא ללוחמי הנדסה

מה שמותר בחיל האוויר אסור לכוחות היבשה: בטקס סיום קורס טיס בחצרים נכחו מאות מקרובי המסיימים, באישור חריג שניתן מצה"ל. לעומתם, בני משפחה של לוחמי הנדסה קרבית יישארו השבוע בבית, למרות שהטקס התפצל לפלוגות. צה"ל: "בסיום הטקס נשלח תמונות להורים"

 

טקס סיום קורס טיס בסיס חצרים צה
סיום קורס טיס. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

למרות שצה"ל אפשר למשפחותיהם של מסיימי קורס הטיס האחרון להשתתף בטקס סיום הקורס אחרי שהוטלו מגבלות חדשות לאור העלייה בתחלואת הקורונה, מה שמתאפשר ללוחמי האוויר נאסר על לוחמי זרוע היבשה.

 

הגעת המשפחות לבסיס חיל האוויר בחצרים ביום חמישי האחרון אושרה באופן חריג, והתקיימה תחת מגבלות ובהיקף מצומצם יחסית לטקסים בעבר. עם זאת, כ-250 אורחים זכו לשבת בטריבונות של רחבת המסדרים. ביום חמישי הקרוב, שבוע בדיוק אחרי טקס סיום קורס הטיס, יתקיים טקס פחות יוקרתי מבחינת הצבא: סיום פרק ההכשרה המרכזי של לוחמי גדודי ההנדסה הקרבית, ולמרות תחינות ההורים שביקשו לצפות בבניהם, הצבא אסר על הגעתם למתחם אנדרטת חיל ההנדסה בסיומו של מסע הכומתה.

 

הטקס עצמו ייערך בקפסולות לכל פלוגה בנפרד, ובכל פעם יעלו כ-80 לוחמים בלבד. 160 אורחים (הגבלה לשני בני משפחה לכל לוחם) היו נוכחים בו אם היה מתקבל אישור - עשרה בלבד מעל מה שמתירות ההגבלות בצבא בשטח פתוח ומשמעותית פחות ממספר האורחים בקורס טיס - אך האישור לא ניתן.

 

 צה"ל הציע להורי הלוחמים לצפות בטקס מבעד למסך, דרך האינטרנט, אך קצינים בחיל הביעו תרעומת על היעדר הפתרון - וטענו לאפליה מול חיל האוויר. חיל ההנדסה, יצוין, אינו היחיד שהשתתפות ההורים בטקסיו בוטלה. נכון לעכשיו, גם בחטיבות יבשה אחרות כמו גולני וגבעתי לא תתאפשר הגעת הורים.

צה
לוחמי הנדסה קרבית. ארכיון(צילום: אתר צה"ל)
לפי המגבלות החדשות בצבא, אירועים בשטחים פתוחים הוגבלו עד 150 משתתפים, אך כאמור משפחות הטייסים החדשים הוחרגו מההנחיות. "ביקשנו שלפחות יתנו לשני נציגי משפחה של כל לוחם לראות את הטקס מהיציע, בלי להתקרב בסוף ולהתחבק כפי שקורה בדרך כלל בטקסים האלה", סיפרה ל-ynet אם לאחד הלוחמים.

 

"יכולים להכניס אותנו בקבוצות נפרדות, בהיקף מצומצם וסמלי. לא ציפינו שראש הממשלה והרמטכ"ל יגיעו לכבד את לוחמי ההנדסה, חיל הרגלים והשיריון כפי שהם תמיד עושים בסוף קורס טיס, אבל לפחות שימצאו פתרון לוגיסטי ומסודר אירוח שני בני משפחה בלבד לכל חייל, כך שיחלקו איתו את הרגע החשוב הזה", אמרה.

 

צה
יסיימו את מסע הכומתה ללא ההורים(צילום: אתר צה"ל)

אחד הקצינים בבסיס ההכשרות של חיל ההנדסה הקרבית טען כי לא מדובר בדרישה קטנונית מצד ההורים. "הצבא יודע למצוא פתרונות לבעיות הרבה יותר מורכבות, גם בזמן הקורונה", אמר. "הרגע שבו הבן מקבל את סיכת הלוחם או מסיים מסע כומתה ואמא ואבא שלו לא רואים את זה במציאות - זה רגע שנחקק לנצח, ומי שלא לקח חלק במעמד הזה לא יבין זאת לעולם", הסביר הקצין. "אם הרמטכ"ל מתעקש לחזק את אתוס הלוחם הקרבי מיחידות השדה שנשחק כמו המוטיבציה לשרת בגדודים בשנים האחרונות, אפשר וצריך למצוא לזה פתרון".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "טקס סיום מסע הכומתה של חיילי חיל ההנדסה הקרבית עתיד להתקיים ביום חמישי הקרוב ללא משפחות המסיימים בעקבות ההנחיות על איסור התקהלות בשל התפשטות נגיף הקורונה. עקב מספר המסיימים הרב, הגעת המשפחות לטקס תביא איתה התקהלות אסורה על פי נהלי צה"ל, חיל הרפואה ונהלי משרד הבריאות. הטקס יצולם וישודר בשידור ישיר למשפחות המסיימים, ובסופו יישלחו תמונות למשפחות. צה"ל ימשיך לפעול על מנת לשמור על בריאות חיילי צה"ל ומשפחותיהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
סיום קורס טיס, ארכיון
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים