שתף קטע נבחר

ישראל חזרה חודשיים לאחור: 7,403 חולי קורונה פעילים

מאז חצות אובחנו בישראל 469 חולי קורונה חדשים, ומתחילת השבוע אובחנו 1,570 - יותר מבכל חודש מאי. שישה חולים קשים נוספו מהבוקר. באשדוד אובחנו תוך שבוע 150 חולים - יותר מבתל אביב ובבת ים יחד. זינוק חד גם בדימונה ובכפר קאסם. הגבלות יוטלו על אזורים נוספים

מאז חצות אובחנו 469 ישראלים כחולי קורונה. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (יום ג') עולה כי ישראל חזרה חודשיים לאחור מבחינת מספר חולי הקורונה הפעילים, העומד עתה על 7,403 בני אדם. מתחילת השבוע אובחנו 1,570 חולים חדשים - יותר מבכל חודש מאי. אתמול בוצעו 19,922 בדיקות.

מחלקת קורונה בשיבא (צילום: AFP)
מחלקת הקורונה בבית החולים שיבא(צילום: AFP)

מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי מצבם של שישה חולים הידרדר - ומספרם עומד על 52, ביחס ל-46 הבוקר. במספר הנפטרים, שעומד על 320, לא חל שינוי מהבוקר.

 

ברקע פרסום הנתונים העדכניים של משרד הבריאות, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות טלפונית - בה הוחלט להכריז על אזורים נוספים כ"אזורים מוגבלים". במשרד הבריאות עובדים על הנתונים שיובאו להחלטת ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

 

מוקדי ההדבקה המרכזיים מתחילת השבוע הם ירושלים עם 180 נדבקים חדשים, אשדוד עם 150 נדבקים חדשים, ובני ברק עם 135 נדבקים חדשים. בתל אביב אובחנו מתחילת השבוע האחרון 96, וגם בדימונה נרשם מוקד הדבקה - שם אובחנו 55 נדבקים חדשים.

 

בבת ים אובחנו מתחילת השבוע 43 נדבקים, בביתר עילית 40, בפתח תקווה ובראשון לציון 38, בבית שמש 36, בטבריה 34, ברהט 31, בחולון 28 ובבאר שבע 27.  

מחלקת קורונה בשיבא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מחלקת קורונה בשיבא (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

יישובים נוספים שבהם נרשמה הדבקה מתחילת השבוע הם לוד עם 25 נדבקים, כפר קאסם עם 24, מודיעין מכבים רעות עם 21, רמלה עם 20, ערערה בנגב, רמת גן ונתניה שם נדבקו 19 בני אדם, רחובות עם 18, קריית גת עם 16, נהריה עם 15, חיפה עם 12, אלעד ומודיעין עילית עם 11 ובאקה אל-גרבייה עם 10 נדבקים חדשים.

 

 

עוד יישובים שבהם אובחנו נדבקים מתחילת השבוע: אור יהודה 9, קריית אונו 9, הוד השרון 9, בית שאן 8, באר יעקב 8, רעננה 8, כפר סבא 8, ראש העין 8, יבנה 7, גבעתיים 7, טייבה 7, יד בנימין 6, ג'לג'וליה 6, נתיבות 6, אילת 6, גן יבנה 6, ערד 6, חדרה 6, ראמה 6.

 

ערערה בוואדי ערה 5, טירה 5, צפת 5, כסיפה 5, אופקים 5, מג'ד אל כרום 5, נס ציונה 5, גבעת זאב 4, קריית מלאכי 4, אום אל פחם 4, הרצליה 4, קריית אתא 4, ג'ת 3, אלפי מנשה 3, שדרות 3, כפר קרע 3, שוהם 3, גני תקווה 3, עפולה 3, שפרעם 3, נחף 3, מעלה אדומים 3, אשקלון 3, טירת הכרמל 3, כרמיאל 3, כאבול 3, כפר ברא 3, בית חשמונאי 3 וגם סאג'ור 3.

 

 

יישובים שבהם אובחנו שני נדבקים מתחילת השבוע הם רכסים, מעלה עירון, כוכב יעקב, מזכרת בתיה, עומר, גדרה, קריית מוצקין, פרדס חנה-כרכור, יהוד, רמת השרון, עכו, ג'דיידה-מכר, אבו סנאן, צור הדסה, שערי תקווה, ניצן וגם גבעת אבני.

 

בחורה, יישוב שהיה בסגר, אובחן חולה בודד בשלושת הימים האחרונים. חולה בודד אותר גם ביישובים הבאים: הר אדר, קריית יערים, לקיה, אזור, יבניאל, אריאל, מצפה רמון, גבעת שמואל, כוכב יאיר, קלנסווה, מגדל העמק, טמרה, תל מונד, כפר יונה, עראבה, יפיע, בנימינה, בסמ"ה, חצור הגלילית, אורנית, אבו גוש, בני עי"ש, יאנוח-ג'ת, סביון, עפרה, חשמונאים, כוכב השחר, בית יצחק, נוקדים, שגב שלום ואעבלין.

 

 
אחר הצהריים התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למאבק בנגיף שממשיך להתפרץ בארץ. "קיימתי התייעצויות עם שר הבריאות וראש המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות של המגפה", אמר נתניהו בטקס חילופי מנכ"ל משרד החוץ. "אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל".

 

הוא הוסיף: "אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום. אנחנו נמשיך לעשות את שתי הפעולות הללו במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. אנחנו לא נחים לרגע".

 

על-פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, אתמול אובחנו 714 בני אדם לאורך יממה שלמה. מדובר בנתון הגבוה ביותר שהיה מאז ה-2 באפריל, והמספר היומי השלישי הכי גבוה שהיה בישראל. ברקע הדברים נמשכת התפשטות המגפה במוסדות החינוך שיוצאים ממחר לחופש הגדול. בבית הספר שילה באשדוד אובחנו 30 תלמידים חולי קורונה ושבעה מורים חולים. התלמידים וצוות ההוראה נשלחו לבידוד.

 

החקירות האפידמיולוגיות על סף קריסה

 

כזכור, אתמול החליט קבינט הקורונה פה אחד על שורת צעדים להגבלת התקהלויות והתכנסויות. החלטות אלו התקבלו על רקע התנגדות עזה של השרים, התנגדות שבעקבותיה נאלץ משרד הבריאות לרכך משמעותית את הגזירות שתכנן - אחרת לא היה זוכה לרוב. התחושה של השרים הייתה שמשרד הבריאות מעוניין להגיע להסכמה פה אחד כדי שהציבור לא יקבל מסרים סותרים.  

 

למעשה, בדיונים הובהר לשרים כי ההגבלות שאותן אישרו לא יביאו לירידה משמעותית במספר הנדבקים. המטרה היא למעשה סטטוס-קוו במצב, ולמנוע עלייה נוספת בתחלואה. לא נמסר בינתיים מתי ההגבלות ייכנסו לתוקף ובכל מקרה אבן הבוחן תהיה אמצע יולי. אם עד אז לא תהיה עלייה דרסטית במספרי המונשמים, ככל הנראה לא יהיו החמרות נוספות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מחלקת הקורונה בשיבא
צילום: AFP
מומלצים