שתף קטע נבחר

סין מצנזרת זמר שדומה לנשיא

זמר אופרה סיני טוען שהשלטון מוחק תכנים שהוא מעלה לרשת בגלל הדמיון בינו לשי ג'ינפינג. בכל פעם הוא צריך להוכיח שתמונות הפרופיל הן שלו

זמר אופרה מוכר בסין מספר שהשלטון מצנזר תכנים שהוא מעלה לרשת, בגלל הדמיון הרב שלו לנשיא שי ג'ינפינג. לפי כלי תקשורת במדינה הדמיון בין השניים גרם לשלטונות לחסום כמה פעמים את החשבון של הזמר באפליקציית Douyin, המקבילה הסינית לטיק-טוק.

זמר מצונזר ברשת בגלל הדמיון לנשיא סין (צילום: AP)
הזמר הסיני והנשיא שי ג'ינפינג(צילום: AP)

הזמר, ליו קקקינג בן ה-63, חי בברלין. בשנה שעברה החל להעלות לרשת שיעורי פיתוח קול וקטעי אופרה. ב"דיילי מייל" נכתב שבאפליקציית Douyin יש לו 41,000 עוקבים. ב-10 במאי הוא פרסם סרטון ואמר שהחשבון שלו נחסם – בגלל תמונת הפרופיל שלו. הוא טען שהוא היה צריך להוכיח שהוא מופיע בתמונה – ולא הנשיא שי ג'ינפינג.

 

"חברים יקרים, החשבון שלי ב-Douyin נפסל בגלל הפרות בתמונת הפרופיל שלי. סיפקתי את החומרים המזהים שלי פעם נוספת, וכרגע אני ממתין לאישור", אמר ליו קקינג. הוא הוסיף שזו הפעם השלישית שתמונת הפרופיל שלו גורמת להשעיית החשבון.

שי וסו צ'י (צילום: רויטרס)
שי ג'ינפינג. בייג'ינג מטפחת פולחן אישיות(צילום: רויטרס)
 

בראיון לניו יורק טיימס אמר ליו שהוא פתח חשבון נוסף באפליקציה הסינית – אך החשבון נמחק במפתיע על ידי הרשויות. זמר האופרה עדיין פעיל ברשתות החברתיות, אך תגובות רבות לסרטונים שלו נמחקו.הזמר אינו "הכפיל" היחיד של נשיא סין. בשנה שעברה מוכר בדוכן אוכל ברחוב בסין הפך לסנסציית רשת בזכות הדמיון המדהים שלו לשי. בסרטון שעלה לרשת "הכפיל" חייך ונופף למצלמה.

 

מבקרי המשטר הסיני מגנים אותו על טיפוח פולחן האישיות של הנשיא. בעבר החליטה סין לצנזר את דמותו של פו הדוב, אחרי שגולשים טענו שיש דמיון בין הנשיא לדמותו של הדוב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הזמר המצונזר ונשיא סין
צילום: AP
מומלצים